Hop til indhold

Trafiksikker


Petrine
 Share

Recommended Posts

Er din hund trafiksikker?

 

Har igen snakket med myndefolk, og de siger som om det er en STOR overraskelse at vi skal være opmærksomme på at mynder ikke er trafiksikre.

 

Alle de hunde jeg har kendt har når som helst ville kaste sig ud foran en lastbil - måske det er min opdragelse der har været håbløs, eller måske mener myndefolket noget helt andet? Jeg bliver så overrasket når vi får beskeden (altid som en sidste kommentar) at jeg glemmer at spørge ind til mysteriet :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 7-9-13 aldrig oplevet at hun har forsøgt at kaste sig ud foran en bil, men tør sgu heller ikke "tjekke" ....

 

Hæ hæ nej man kan godt blive sådan lidt svagelig ved tanken om ens lille guldklump på fri pote på vejen. Det var jeg ikke ved vores første hund og han nåede så også at blive kørt ned 1 gang og pludselig springe rundt på Ringgaden i Århus en anden gang. Selv jeg bliver da trods alt klogere...heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er din hund trafiksikker?

 

Har igen snakket med myndefolk, og de siger som om det er en STOR overraskelse at vi skal være opmærksomme på at mynder ikke er trafiksikre.

 

Alle de hunde jeg har kendt har når som helst ville kaste sig ud foran en lastbil - måske det er min opdragelse der har været håbløs, eller måske mener myndefolket noget helt andet? Jeg bliver så overrasket når vi får beskeden (altid som en sidste kommentar) at jeg glemmer at spørge ind til mysteriet :oops:

 

Jeg troede at trafiksikker var noget man snakkede om når det drejde sig om heste, men har godt nok aldrig hørt om det ved hunde :hmm: Men så lærte jeg da noget nyt i dag :5up: :mrgreen:

 

Hvorvidt mine hunde er trafiksikre, så kommer det jo lidt an på hvad der menes med det :blink: Hvis der menes om de kan færdes langs en trafikeret landevej uden nervøse trækninger hver gang der kommer en motoriseret djævle i mindre eller større størelse farende forbi, så ja :-D

 

Hvis der der i mod menes om de ville kunne finde ud af at flytte sig for bilerne hvs jeg slap dem løs og lod dem rende ud midt på samme landevej, så bliver svaret nok nej -jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at forsøge :shock::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke på at en hund kan være trafiksikker i den forstand at den forstår farerne ved bilerne...Men trafiksikker i den forstand at den har lært at gå på fortovet og at kantstenen er en grænse man ALTID stopper ved - Det tror jeg på.

 

I dag tabte jeg Jodies tennisbold, som trillede ud over vejen. Hun spænede efter den, men stoppede øjeblikkeligt ved kantstenen og ventede på signal til at måtte hente bolden. (jeg var ved at dø af skræk, for der kom faktisk en bil)

Det er hvad jeg kalder trafiksikker og nok det nærmeste man kan komme.

Men dermed ikke sagt at jeg til enhver tid ville stole fast på at Jodie ikke pludselig røg ud over kantstenen hvis hun så en hare eller andet på den anden side. Hun ved ingenting om at biler er farlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha - det vil sige mine hunde enten har været debile eller selvmordskandidater :oops: men så er jeg da heldigvis helt klar på endnu en trafik-usikker hund.

 

 

Det er vel også et fedt om dine vovser er potentielle selvmordskandidater, man skal jo alligevel være lidt af en nar, hvis man lader sin hund gå uden snor ved en trafikeret vej og lignende steder.

 

Og ja, jeg kan godt huske, at jeg for få indlæg siden indrømmede, at jeg var ret sløset med min første hund...altså en nar, ifølge mig selv en 25 år senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Danny er langt fra trafrik sikker så vi træner meget sit og godbid når der kommer en bil,lastbil eller andent i den stil forbi.

Han har en gang løbet ud af have lågen og der gik den lige over vejen hen til genboen...:shock: men tilgengæl så følger han vejen troligt også rundt i sving, når han løber hen ad grusvejen eller andre veje/stiger i frit områder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha - det vil sige mine hunde enten har været debile eller selvmordskandidater :oops: men så er jeg da heldigvis helt klar på endnu en trafik-usikker hund.

 

Baldur har også sådan en selvmordslyst når han ser en bil....

 

I samme øjeblik den er lige ud foran os, så prøver han at springe lige ind foran den :shock:

 

Jeg har aldrig helt forstået hvad det går ud på, men jeg har lært at holde godt fast i snoren og trække lidt væk fra vejen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er din hund trafiksikker?

 

Har igen snakket med myndefolk, og de siger som om det er en STOR overraskelse at vi skal være opmærksomme på at mynder ikke er trafiksikre.

 

Alle de hunde jeg har kendt har når som helst ville kaste sig ud foran en lastbil - måske det er min opdragelse der har været håbløs, eller måske mener myndefolket noget helt andet? Jeg bliver så overrasket når vi får beskeden (altid som en sidste kommentar) at jeg glemmer at spørge ind til mysteriet :oops:

 

 

Tjah, den har jeg nu godt nok aldrig fået serveret....

 

Men hvis jeg skulle komme med et gæt, ville det være at det nok bunder i at mynder jo som bekendt gerne løber (stærkt) og gerne gør det når de ser noget spændende, uden omtanke for noget som helst andet.

 

Dermed bliver risikoen for at få en hund der tankeløst spæner over vejen når en fugl letter på den anden side, jo alt andetlige større.

 

At det så ikke er min erfaring er jo noget helt andet.................

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...