Hop til indhold

Ændring af hårfarve?


Gæst Unknown99
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99

vidste ikke lige hvor jeg skulle smide denne her henne... men.. nu hvor vores hvalp er blevet ældre (6 måneder og 17 dage for at være helt præcist) har min kærete og jeg begge lagt mærke til, at det ser ud somom Anders (vores hund hehe) er begyndt at få en anden farve i pelsen... i tavlen står der black and tan, og det passer jo også overens med hvordan han så ud som en hvalp(billeder af ham som hvalp i mit galleri :) ). Det skal lige siges at hans far en choko tan,, og så har altid haft en brunligt skær, men det var mest i solen kan hunde sådan lige pludselig skifte farve eller hvordan? Det ser nemlig ud til, at han nogle brune pletter hist og pist hehe.. og hvis det er sådan, skal det så meldes til dru, for at få skrevet det i tavlen?

 

mvh

 

U99

Link til indlæg
Del på andre sites

vidste ikke lige hvor jeg skulle smide denne her henne... men.. nu hvor vores hvalp er blevet ældre (6 måneder og 17 dage for at være helt præcist) har min kærete og jeg begge lagt mærke til, at det ser ud somom Anders (vores hund hehe) er begyndt at få en anden farve i pelsen... i tavlen står der black and tan, og det passer jo også overens med hvordan han så ud som en hvalp(billeder af ham som hvalp i mit galleri :) ). Det skal lige siges at hans far en choko tan,, og så har altid haft en brunligt skær, men det var mest i solen kan hunde sådan lige pludselig skifte farve eller hvordan? Det ser nemlig ud til, at han nogle brune pletter hist og pist hehe.. og hvis det er sådan, skal det så meldes til dru, for at få skrevet det i tavlen?

 

mvh

 

U99

 

Jeg aner ikke mht satmtavlen, men jeg vil da tro, at det skal nævnes... Men jo, de kan godt ændre farve... Karla fik brune nister i pelsen på ryggen ved ca samme alder som Anders er nu... Hun har også fået lidt under halen, og i det rette lys har hun faktisk også lidt brune pletter ved "øjenbrynene"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke med hensyn til tavlen, det kommer vel an på hvad race standarden siger, spørg dkk.

Jeg ved at Finske lapphunde sagtens kan skifte lidt farve når de vokser op, Zulo var helt sort/hvid da han var lille hvalp. nu er der meget rødt i hans pels hen over ryggen,særlig i solen spiller det rigtig flot. Det kom da han begyndte at smide hvalpe pelsen og fik sin voksne underuld og pels.

Enso var mest sort/grå med gylne fødder, nu er han et ½ år og ved at skifte til voksen pels og vi kan se der også sker farve ændringer på ham og er spændt på hvordan han ender.

Ved Finske lapphunde er alle farver tilladt, og da grund farven stadig er den dominerende skal vi ikke ændre noget på tavlen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg tror ikke at du skal gøre så meget ved det... Man skal jo tænke på at opdrætteren får hvalpene registreret i en tidlig alder, så det er ikke altid let at angive farven 100%...

 

Jeg ved fra min egen race at stort set ALLE samojeder i dag i DK bliver registreret som hvide, men nogle gang viser det sig at hvalpene bliver "støvede" omkring ørerne, over rykken eller på side af ryggen... disse hunde burde egentlig være blevet registreret som Hvid/Bisquet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...