Hop til indhold

Min tæve skal have hvalpe - jeg har brug for hjælp


Gæst Reaper
 Share

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Reaper

Endnu en gang tak for de mange svar :)

 

Jeg har læst bogen igenne, og gemt den på min pc, tusind tak for linket.

 

Kl. er nu 04.21 - Donna's temperatur var omkring kl. 00:00 37,2 grader. - Jeg er vågnet ved at hun skraber rundt i dynerne under sengen (Hvor hun har valgt sit fødested) - hun puster og stønner. Jeg kaldte på hende og hun virker lidt forvirret, hun kiggede frem og så kørte halen ellers fra side til side. - Det lykkedes mig at få hende ud, og nu godt 4 timer efter er temperaturen stadig 37,2 grader.

 

Er det Udvidelsesveerne der er igang nu måske?

 

For en god ordensskyld - Donna var til dyrlægen i sidste uge, og ser godt ud, og vi fik ros for hendes form. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Ingen hvalpe, men går der ikke også 6-12 timer med de første veer, altså dem som skal "åbne vejen"?

 

Hun skraber i alt under sengen, så sengen ryster - jeg har opgivet at sove. - men hvem kan også lige det i al den spænding? :blink:

 

Når min kæreste engang vågner må han tage over lidt, jeg har sovet en halv time i nat.

 

Donna var ude i haven her for lidt tid siden, hun begyndte straks at grave et huld i haven - nu har jeg lige læst at det er instinkt og hun måske vil gemme sig fra mig - så de skal have snor på - ups - det er noteret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med temperaturen kan sommetider bruges, andre gange ikke. Og for at vide om temp er på vej ned må man kende hundes normal temp. Løvernes fx er 1-2 grader lavere end andre racer.. Når temp. når ned under 36 ved jeg at de er i fødsel HVIS det er en af dem som sænker temperaturen. Andre af mine hunde holder op med at spise, nogle spiser til lige inden de føder.. Nogle graver som besatte, andre graver ikke en skid.. Nogle af dem render i røven på mig konstant når de er i fødsel, andre sidder og glor meget lidende på mig...

Jeg har/havde en tæve som skulle føde her i førstkommende weekend.. Hun har spist som normalt, været ude hele dagen igår.. I aftes var hun pludselig væk da jeg gonat luftede dem. De kan ikke komme ud af haven så hun måtte jo være et sted indenfor hegnet. Det var hun også, jeg fandt hende i et af de meget dybe huller de har gravet i haven. Og hun havde ikke til sinds at komme op.. Jeg fik gravet så megt at jeg kunne få armen ned og trække hende op.. Da halsede hun og 10 min efter kom den første hvalp. Gudskelov jeg opdagede hun havde gemt sig i det hul :shock: men der havde absolut ingen tegn været på at hun var i fødsel.

 

GOd fødsel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Hold da op! - Gik alt så ellers som det skulle? :-D

 

Donna er ENDELIG faldet en smule til ro. Jeg har taget hendes temperatur de sidste par dage, og det højeste den har været oppe er 38,1 - så det er jo ikke overdrevet højt.

 

Hun puster og stønner, tungen sidder helt ude - og så går hun under sengen, går helt amok med at grave, kommer ud i et par minutter hvor der så skal snakkes lidt og pustes og så afsted under sengen igen.

 

Jeg har lige haft hende ude igen, jeg tror det gjorde ondt på hende, der kom et forsigtigt piv fra hende.

 

Louis (Faren) forstår slet ikke hvad der sker, og hvorfor Donna ikke engang ænser ham et blik. :ae:

 

Han skal "heldigvis" med min svigermor ned til sønderjylland på overnatning idag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Jeg er glad for du siger at de spiser til de føder nogen af dem, for jeg læste det kunne sætte fødslen i stå, og dum som jeg var stak jeg hende lige et stykke kød tidligere som hurtigt røg ned. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op! - Gik alt så ellers som det skulle? :-D

 

Donna er ENDELIG faldet en smule til ro. Jeg har taget hendes temperatur de sidste par dage, og det højeste den har været oppe er 38,1 - så det er jo ikke overdrevet højt.

 

Hun puster og stønner, tungen sidder helt ude - og så går hun under sengen, går helt amok med at grave, kommer ud i et par minutter hvor der så skal snakkes lidt og pustes og så afsted under sengen igen.

 

Jeg har lige haft hende ude igen, jeg tror det gjorde ondt på hende, der kom et forsigtigt piv fra hende.

 

Louis (Faren) forstår slet ikke hvad der sker, og hvorfor Donna ikke engang ænser ham et blik. :ae:

 

Han skal "heldigvis" med min svigermor ned til sønderjylland på overnatning idag :-)

Alt gik helt perfekt...

Tag det roligt :-D Jeg kan godt huske hvordan det var de første par gange når jeg havde en der skulle føde.. Holdt mig vågen den sidste uge for tænk hvis noget gik galt.. Nu ved jeg de vækker mig når dr sker noget. Løverne kan ikke gøre noget alene, ikke engang føde :mrgreen:

Ved du hvor mange hvalpe der er i hende?

Heldigvis er hunde "bygget" til at føde hvalpe, så de normale racer klarer det helt fint selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Ja, jeg har lige haft hende uge igen, 3 gange på 5 min. fik hun tisset, og nu rodes der løs igen. :blink:

 

Jeg har godt nok ondt af hende, hun kigger spørgene op på mig, og jeg kan ikke stille noget op.. - ind imellem ville det være dejligt hvis vi snakkede samme sprog. :mrgreen:

 

jeg ved ikke hvor mange der er i hende, de plejer ikke at få så mange (2-4 stk) - jeg er sikker på der er mere end 1, for kan mærke en i hver side. men om der så ligger 1-2 imellem skal jeg ikke kunne sige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja, jeg har lige haft hende uge igen, 3 gange på 5 min. fik hun tisset, og nu rodes der løs igen. :blink:

 

Jeg har godt nok ondt af hende, hun kigger spørgene op på mig, og jeg kan ikke stille noget op.. - ind imellem ville det være dejligt hvis vi snakkede samme sprog. :mrgreen:

 

jeg ved ikke hvor mange der er i hende, de plejer ikke at få så mange (2-4 stk) - jeg er sikker på der er mere end 1, for kan mærke en i hver side. men om der så ligger 1-2 imellem skal jeg ikke kunne sige :-)

 

Hvis jeg var dig ville jeg da få hende scannet... så kan de give dig en lille idé om hvor mange der kan være... dog kan de ikke sige det helt precis...

 

Lige en anden ting... Chi'er... er de ikke kendt for at skulle have kejsersnit??... under alle omstændigheder ville jeg bestille sådan et så du er forberedt hvis hun har svært ved selv at føde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Jeg ved ikke om du har læst min indlæg fra start :)

 

Men Donna er kun knap 15 mdr. gammel og er lige nu igang med opblokningsveer, jeg ville da synes det var ekstremt stressende for hende nu at tage til dyrlægen for at blive scannet, jeg får jo selv resultatet at se inden for 24 timer.

 

Donna er Cavalier King Charles.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg ved ikke om du har læst min indlæg fra start :)

 

Men Donna er kun knap 15 mdr. gammel og er lige nu igang med opblokningsveer, jeg ville da synes det var ekstremt stressende for hende nu at tage til dyrlægen for at blive scannet, jeg får jo selv resultatet at se inden for 24 timer.

 

Donna er Cavalier King Charles.

 

Nej må indrømme at jeg ikke havde læst fra start af:oops::oops::oops:... Men ja en scanning vil nok være lidt uhørt nu... Men har du lavet e aftale med dyrelægen hvis alt nu ikke går helt som det helst skulle??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig ville jeg da få hende scannet... så kan de give dig en lille idé om hvor mange der kan være... dog kan de ikke sige det helt precis...

 

Lige en anden ting... Chi'er... er de ikke kendt for at skulle have kejsersnit??... under alle omstændigheder ville jeg bestille sådan et så du er forberedt hvis hun har svært ved selv at føde..

Så sent her er det nytteløst at scanne.. Jeg får mine røntgenfotograferet ca en uge før fødsel.

Ingen af mine chier har nogensinde fået kejsersnit?? Det er også en CKC og ikke en chi..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Så sent her er det nytteløst at scanne.. Jeg får mine røntgenfotograferet ca en uge før fødsel.

Ingen af mine chier har nogensinde fået kejsersnit?? Det er også en CKC og ikke en chi..

 

Det har jeg fundet ud af:oops::oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Hvor er de bare fine :mums:

 

Donna har nu fået 3 hvalpe, og gud hvor er det fantastisk, så godt som hun klarer det, ikke noget piveri fra hende.

 

De 2 første kom ud med bagbenene først, specielt nr. 2 hvalp var der rigtig meget vand inde hos, GODT jeg kom ind på dette forum:-D

 

nr. 3 kom normalt ud, og hun gjorde det fantastisk job.

 

UPS, nu er der vidst veer på vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Næh du, Donna var ikke tilfreds med de 5 - så der kom sørme lige en mere - mig og min kærestes far har mærket på hende, og er enige om at der ikke er flere nu.

 

6 stk - er det ikke fantastisk, for en cavalier king charles på havlandet år, og første gangsmor?

 

Alle 6 er store og flotte, jeg vejer og tager billeder så snart min kærestes bror kommer hjem.

 

Jeg var hurtig til at skrive at vi beholdte hvalpene selv, for jeg havde altså ikke troet der ko 6 stk. :oops: .

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tillykke med de små pus. Det er sørme et flot kuld :sut: Hvis I skal beholde alle sammen, så får igodt nok travlt. :mrgreen:

 

Kryder finger og tæer for at de alle 6 klare sig gennem de næste par uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...