Hop til indhold

Dobbel hjørnetand


Gæst Bella Rosa
 Share

Recommended Posts

Gæst Bella Rosa

Vores hvalp Bella på 6 måneder har tabt sine mælketænder,på nær sine hjørnetænder,og de nye tænder er kommet .så hun har dobbel hjørnetænder, er der nogle der har erfaring med dette,eller er det normalt.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg vil også tage en tur til dyrelægen og høre ad... i værste fald kan tænder der sent falder ud ændre hundens tandsæt... evt. få over- eller under bid. (kan ike huske hvilken en af dem der er tale om)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dreamer81

Det kommer vel an på hvor længe hunden har haft dobbelthjørnetænder. Hvis det er flere måneder, ja klart, så er det afsted, men er det kun 2-3 uger, så vent og se tiden an

Link til indlæg
Del på andre sites

Har flere gange oplevet det på mine hvalpe, og nogen gange har de været løse nok til at jeg blot har kunnet hive dem ud selv og en enkelt eller to gange har jeg været nødt til at besøge Dr. Dyr.

Hvis hunden går alt for længe med dobbelt tænder så kan det påvirke tandstillingen, hvilket især på en udstillingshund kan være noget skidt da nogen racer kræver perfekt tandsæt/stilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores den første havde også dobbelte hjørnetænder. Det var i gamle dage, så mælketænderne vippede min mand ud, da de var helt løse. Den slags gør man ikke i vore oplyste tider. Da lader man dr. Dyr om den slags. Og ud skal de ellers kan de risikere at ødelægge både de nye tænder (huller osv) og tandstillingen hos hunden, så en tur til dr. Dyr må du og vovse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hvalp Bella på 6 måneder har tabt sine mælketænder,på nær sine hjørnetænder,og de nye tænder er kommet .så hun har dobbel hjørnetænder, er der nogle der har erfaring med dette,eller er det normalt.:confused:

 

En fin stor hund som din kan miste mælketænderne ved lidt vild leg. Prøv at lege trækkeleg med et tæppe eller et gammelt viskestykke.

Sådan fik vi mælke-hjørnetænderne ud på min første hund, da de ikke røg ud af sig selv.

 

Med lidt held kan man finde de bittesmå tænder bagefter i tæppet.. :mrgreen:

 

---Men hvis det er helt umuligt, ---hvis Bella ikke vil lege trækkelege, -så kan dyrlægen hurtigt snuppe dem ud..

 

Det er bare både sjovere og billigere med et tæppe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Elsang

Bare igang med tovtrækkeriet og gnaveben etc, du kan også rokke lidt i den.

 

Det er vigtigt at den ikke sidder for længe da det kan gøre at de blivende tænder bliver skæve!

 

Ellers gå til din dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...