Hop til indhold

coat king


Gæst gurlibeloba
 Share

Recommended Posts

Gæst gurlibeloba

Hej :mrgreen:

 

Jeg er i tvivl om hvilken "coat king" jeg skal købe til min mosters amerikanske cocker spaniel.

 

Ved henvendelse til forskellige der sælger den, får jeg ikke samme svar, det svinger i mellem; 8, 10, 16 og 20 blade... :confused:

 

Er der nogen af jer der kender til "coat king" og kan anbefale et vist antal blade?

 

På forhånd tak for hjælpen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gurlibeloba

Findes der forskellige typer "coat king"?

Jeg ved at den findes med træskaft, men dem med plastic-skaft er de alle ens?

Eller kan det være forklaringen på de meget forskellige svar jeg har fået, at de simpelthen ikke er af samme type?

 

Puh det lyder ikke godt JeanetteH, kan godt forstå at du ikke bruger den længere. Men nu ønsker min moster sig den og så må jeg bare lige give din advarsel videre til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :mrgreen:

 

Jeg er i tvivl om hvilken "coat king" jeg skal købe til min mosters amerikanske cocker spaniel.

 

Ved henvendelse til forskellige der sælger den, får jeg ikke samme svar, det svinger i mellem; 8, 10, 16 og 20 blade... :confused:

 

Er der nogen af jer der kender til "coat king" og kan anbefale et vist antal blade?

 

På forhånd tak for hjælpen

 

jeg ved ikke hvad man bruger til amerikanere, men jeg kan fortælle dig hvad jeg bruger til mine engelske cockere. Jeg gætter på det er det samme (til ryggen)

 

 

Jeg bruger 20 og 26. 20 til at starte med og 26 til at finpudse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte CoatKing, efter at have siddet i en endeløs forvirring over forskellen på den og furminator (næsten lige mange for og imod)! :???:

 

Men nu er jeg ikke længere så sikker på, at den ikke skærer i "over-pelsen", som jeg havde fået at vide, at det kun var Furminator der gjorde, da jeg synes Mios pels er blevet mere "strid". :(

 

Men den fungerer fint på hans lår og "bukser", og det er trods alt der han fælder mest.

 

Jeg fik et sted anbefalet 20 blade til Mio (golden), men på producentens hjemmeside står der 12 blade, og det var også det den sidste forhandler jeg besøgte anbefalede!

Så der er nok forskellige meninger, men jeg tror jeg ville gå efter producentens anbefaling, hvis altså ikke man lige kender en med samme race, der har erfaring med en anden størrelse! :5up:

 

Godt råd: Brug den når hunden er helt tør, og er børstet igennem med en anden børste, så der er mindst muligt filter. Bevæg den forsigtigt langs gro-retningen af hårene, og tjek om de hår der kommer af er "uldne" eller "afklippede" - det første virker mest rigtigt synes jeg :hmm:

 

Taget fra www.kw.dk:

 

HVILKEN COAT-KING MED GULT HÅNDTAG SKAL JEG BRUGE?

8 BLADE

RUHÅRS RACER FØR TRIM EKS. SCHNAUZER

MEGET LANGHÅREDE RACER

EKS. OLD ENGLISH SHEEPDOG

10 BLADE

LANGHÅREDE RACER

EKS. COLLIE, HOVAWART, SHELTIE

12 BLADE

MELLEMLANGHÅREDE RACER

EKS. SCHÆFER, GOLDEN RETRIEVER

KORTHÅREDE RACER MED UNDERULD

EKS. LABRADOR, ROTTWEILER

16 BLADE

RUHÅREDE RACER

EKS. GRAVHUND, BORDER TERRIER.

KORTHÅREDE RACER

EKS. DOBERMANN, AMERIKANSK STAFFORDSHIRE, BEAGLE.

20 BLADE

KORTHÅREDE RACER

EKS. DANSK SVENSK GÅRDHUND, GRAND DANOIS

RUHÅRSRACER EFTER TRIMNING

KATTE

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte CoatKing, efter at have siddet i en endeløs forvirring over forskellen på den og furminator (næsten lige mange for og imod)! :???:

 

Men nu er jeg ikke længere så sikker på, at den ikke skærer i "over-pelsen", som jeg havde fået at vide, at det kun var Furminator der gjorde, da jeg synes Mios pels er blevet mere "strid". :(

 

Men den fungerer fint på hans lår og "bukser", og det er trods alt der han fælder mest.

 

Jeg fik et sted anbefalet 20 blade til Mio (golden), men på producentens hjemmeside står der 12 blade, og det var også det den sidste forhandler jeg besøgte anbefalede!

Så der er nok forskellige meninger, men jeg tror jeg ville gå efter producentens anbefaling, hvis altså ikke man lige kender en med samme race, der har erfaring med en anden størrelse! :5up:

 

Godt råd: Brug den når hunden er helt tør, og er børstet igennem med en anden børste, så der er mindst muligt filter. Bevæg den forsigtigt langs gro-retningen af hårene, og tjek om de hår der kommer af er "uldne" eller "afklippede" - det første virker mest rigtigt synes jeg :hmm:

 

 

 

Jeg har lige købt en furminator, for ligesom at prøve noget nyt. Jeg synes den er udmærket, men kun til finpudsning. Det er jo bare en underuldskniv i stor størrelse, så hvis hunden er helt utrimmet, så dur den ikke synes jeg (og her taler jeg jo så kun for spaniel vedkommende)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt en furminator, for ligesom at prøve noget nyt. Jeg synes den er udmærket, men kun til finpudsning. Det er jo bare en underuldskniv i stor størrelse, så hvis hunden er helt utrimmet, så dur den ikke synes jeg (og her taler jeg jo så kun for spaniel vedkommende)

 

Hos mig tager furminatoren alle de løse hår, det er jo ikke en kniv, men en kam, så den skulle helst ikke skære i noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu er jeg ikke længere så sikker på, at den ikke skærer i "over-pelsen", som jeg havde fået at vide, at det kun var Furminator der gjorde, da jeg synes Mios pels er blevet mere "strid". :(

 

Den oplevelse havde jeg også.. at den gjorde pelsen mere strid. Men da furminatoren er en kam, ikke en kniv, tager den kun det der allerede er løst, og der får Luna bestemt ikke strid pels.

 

Jeg har desværre bare ingen armkræfter, så Luna trænger gevaldigt til at blive redt helt i bund:oops::(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mig tager furminatoren alle de løse hår, det er jo ikke en kniv, men en kam, så den skulle helst ikke skære i noget..

 

 

Der er jeg ikke helt enig med dig. Den er udformet som en underuldskniv og kan sagtens skære hårene over. Du kan bare ikke komme til at bruge den forkert da den er udformet så du ikke kan lave de bevægelser der skærer i pelsen. (altså du kan godt, men så skal du også bære dig virkelig dumt ad.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja se, det er da et rigtig godt spørgsmål.. Aner det ikke.. Men hun havde en "pæn" halvskaldet plet ved halen:oops:

 

:mrgreen: det lyder interessant.

 

Jeg troede ikke man kunne komme galt afsted med sådan en. -eller jo, for jeg har jo hørt om folk der har skåret i hundene (altså i huden) fordi de har brugt den forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede ikke man kunne komme galt afsted med sådan en. -eller jo, for jeg har jo hørt om folk der har skåret i hundene (altså i huden) fordi de har brugt den forkert.

 

:shock: - Hvad skal man gøre for at få de dersens runde "segl" helt ned i huden?! :confused:

 

Og hvordan bruger man den korrekt, så den ikke skærer i dækhårene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre bare ingen armkræfter, så Luna trænger gevaldigt til at blive redt helt i bund:oops::(

 

Ærgeligt du bor "over there" - ville gerne komme og hjælpe, så jeg kunne se den "in action" uden, at være mistroisk overfor video-fusk osv!! :mrgreen:

 

Kan du ikke stille dig op på det lokale torv, og påstå at du demonstrerer den, og så finde en muskel-person, der kan give Luna en ordentligt tur?! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: - Hvad skal man gøre for at få de dersens runde "segl" helt ned i huden?! :confused:

 

Og hvordan bruger man den korrekt, så den ikke skærer i dækhårene?

 

 

Ja se det undrede jeg mig også meget over. Ikke desto mindre har jeg set billeder af det på et andet forum hvor jeg kommer (et racespecifikt engelsk et af slagsen).

 

Tror det må være noget med at man ikke har haft huden spændt ud og så kørt det ind i en "delle".

 

Men igen, det er bare et gæt.

 

Jeg tror det afhænger meget af den pelsstruktur hunden har om du kan bruge den eller ej. Jeg plejer at kigge på hårene der kommer af om det er underuld eller dækhår.

 

Jeg har en trimmeveninde der siger at man aldrig må bruge en sprit nyt trimmekniv når man er nybegynder. Man skal helst bruge en der har været ude i sandkassen først så den er uskarp. Så er der mindre chance for at komme galt afsted. -måske det er det der er forskellen også på coatkingen...... -jeg har brugt min i snart 8 år, og jeg har ingen problemer med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg tager lige denne tråd op - er blevet anbefalet coat king til min hund, som er en norfolk terrier med forholdsvis blød pels af en ruhårsrace at være.

 

Mon jeg skal vælge 8 eller 16 blade? De skriver jo ruhårsracer ved anbefalingerne af begge. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...