Hop til indhold

vordan fongere det DSB haløj.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

nu kan det måske godt gå hen og lyde som om jeg aldrig har taget toget før men jeg kan alsår ikke finde hoved eller hale i det der bilet system .

jeg har efter håden fundet let ud af det men jeg har stadig problemer med

af bruge det. er der ikke nogle som kan skære det ud i pap for mig

det ville være godt af forstå det til buns. :oops:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det du ikke forstår?

 

Hvordan man køber en billet? eller hvor mange zoner man skal have? eller hvad man skal betale for at få hund med?

 

Du må lige uddybe hvad det er ellers er det jo lidt svært at forklarer:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt rejser hunde på børnebillet, hvis du kan få et børne-klippekort til Tulle skal det sikkert også klippes 3 gange for samme rejse.

Nogen trafikselskaber vil ikke have at man rejser to på samme klippekort, det er heller ikke altid at børnetaksten er præcis det halve af voksentakst.

 

Billetkontrollører i tog er ofte meget pertentlige, for ikke at sige hysteriske. Tingene skal bare være helt i orden og lidt til. Jeg har oplevet at en kontrollør der ikke kunde finde fejl på min billet (trods ihærdige forsøg)men så fandt han ud af at min kuffert var 2 cm for lang på den ene led. Toget blev stoppet ved næste station og politiet tilkaldt. De synes dog ikke at de gad at rykke ud til sådan en bagatel, jeg blev sur og fortsatte rejsen med bus i stedet. Der var ingen problemer. Jeg fik senere at vide at toget, med ca 200 passagerer blev holdende i ½ time mens kontrolløren gik rundt på perronen og jamrede. Jernbanefolk er lidt mærkelige. Pas på dig selv, og hav rigeligt vand med til Tulle og dig selv hvis DSB går i udu ude i intetheden, og lader toget holde i 3 timer i bagende sol, uden at vinduerne kan åbnes.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

det lygges mig af finde ud af vormange gange jeg selv skulle klippe på et 3zoners men vormange gange jeg så skulle kleppe for af få tulle med det kunne jeg alsår ikke findeudaf. (er ikke godt til matmatik)

 

Hunde er halv voksen pris. Så hvis der er 6 zoner fra dig til der hvor du skal hen, er der 3 zoner for Tulle på et voksen klippekort (og i kan godt bruge det sammen klippekort i kystbanen).

 

Du kan også vælge som Kim fortæller at købe børne billet, så er der samme antal zoner for jer begge to.

Link til indlæg
Del på andre sites

vormange zoner er der til roskilde.

og kan vi køre helevejen til roskille på et grot kort??

 

ps vi skal afsted klogen 3sirga.

 

Fra Snekkersten? Hvis ja, så er der alle zoner.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay kan tulle godt køre med på samme glip på det grå.?

 

Nej hun kan ikke køre på samme klip som dig, det er kun små hunde der kan være i en taske:-D Du skal også klippe for hende.

 

Du kan også vælge at købe en 24 timers alle zoner børnebillet til hende den koster 60 kr. så kan hun køre i alle zoner i 24 timer. det er nok det billigste, hvis i skal frem og tilbage inden for 24 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tor nog ikke der er plas i min taske:mrgreen:.

 

men kan jeg så nøjes med af købe en 24timers børnebelet til tulle

og jeg selv kan nøjes med 1 klip på gråt er det rektigt forstået:-).

 

JA:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...