Hop til indhold

Hvalpe afføring (Ikke for sarte sjæle/billeder)


Gæst chi
 Share

Recommended Posts

Hvordan bør en daggammel hvalps afføring se ud?

 

Indtil videre har de alle fire lagt små pøller som lignede muselorte, rimelig faste. Men her til morgen var der en som havde orange afføring, ret splattet. Så nu har både mor og søskende orange pletter.

 

Søgte lidt på nettet og synes at der var flere steder hvor der stod at det skulle være karry farvet eller noget lignende, -Jamen var de mørkebrune pøller så forkerte eller hvad?

 

Så efter sådan en hel morgen med afføring på hjernen, tænkte jeg at der nok var en masse kloge hoveder herinde som ved noget om det:-)

 

Nu vi er ved det, så synes jeg mors afføring bliver mere og mere splattet, og hun må jo ikke få diare, så tænker på om det er naturligt for en stresset om ammende mor, eller om jeg skal ringe til dyrlægen for 117. gang? :roll:

 

Billeder af mors nylagte, en orange baby pølle og en normal én.

Redigeret af chi
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan bør en daggammel hvalps afføring se ud?

 

Indtil videre har de alle fire lagt små pøller som lignede muselorte, rimelig faste. Men her til morgen var der en som havde orange afføring, ret splattet. Så nu har både mor og søskende orange pletter.

 

Søgte lidt på nettet og synes at der var flere steder hvor der stod at det skulle være karry farvet eller noget lignende, -Jamen var de mørkebrune pøller så forkerte eller hvad?

 

Så efter sådan en hel morgen med afføring på hjernen, tænkte jeg at der nok var en masse kloge hoveder herinde som ved noget om det:-)

 

Nu vi er ved det, så synes jeg mors afføring bliver mere og mere splattet, og hun må jo ikke få diare, så tænker på om det er naturligt for en stresset om ammende mor, eller om jeg skal ringe til dyrlægen for 117. gang? :roll:

 

Billeder af mors nylagte, en orange baby pølle og en normal én.

Jeg skal lige forstå helt rigtigt..når du siger daggammel så er de lige født? Den første afføring er rimelig fast og sort.. Det eneste babyerne har fået inde i maven på mor er det forstervand som de har slugt..det er i tarmene og kommer ud som den første afføring.. Dem der har børn husker det sikkert fra dagene lige efter fødslen..

SÅ begynder de at sutte mælk i sig og så bliver afføringen orangefarvet for efterhånden som maverne stabiliserer sig blive gulligt.. Det kan ændre sig alt efter hvad mor spiser..

Den lort du viser et billede af ser helt perfekt ud i konsistensen.. Det undrer mig bare at du har kunne få et billede af den? Mor slikker hvalpene og så skider de. Og hun slikker det i sig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det undrede også mig!

Nu er jeg ikke ekspert, som Janni, men Friggs mor, sørgede også for det indtil hvalpene blev omkring ca. 6 uger, kan det ikke passe?

jo det passer meget godt med omkring 5-6 uger. Så er de blevet så mobile at de søger rigtig langt væk når de skal noget. Hos opdrættere som har deres hvalpe i en kravlegård (sammen med mor) indtil de er 8 uger og bliver hentet, har jeg set Mor spise lortene indtil den sidste hvalp er væk. Sikkert for at holde rent på den lille plads der er i gården.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
jo det passer meget godt med omkring 5-6 uger. Så er de blevet så mobile at de søger rigtig langt væk når de skal noget. Hos opdrættere som har deres hvalpe i en kravlegård (sammen med mor) indtil de er 8 uger og bliver hentet, har jeg set Mor spise lortene indtil den sidste hvalp er væk. Sikkert for at holde rent på den lille plads der er i gården.

 

Ja da de begyndte at rende over det hele, holdte hun op med det - men jeg tror stadig hun tog noget af det. Erindrer da hun rendte rundt efter nogle af hvalpene, hvis de lagde an til noget, selv da de var nåedet de 8 uger.

 

(Af en hel anden note: Håber jeg, jeres bil er fiks igen :rolleyes: Vi nåede jo alligevel i tivoli i lørdags m. frigg - men vi hilste da på Anton fra R-kuldet!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene, allesammen:-)

 

De er halvandet døgn gamle ca.

 

Tja, hun slikker dem meget, og tror at hun spiser det hvis hun lige falder over noget afføring, men ellers tager hun vist lidt let på det:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Tak for svarene, allesammen:-)

 

De er halvandet døgn gamle ca.

 

Tja, hun slikker dem meget, og tror at hun spiser det hvis hun lige falder over noget afføring, men ellers tager hun vist lidt let på det:neutral:

 

:hmm:Jeg vil umiddelbart sige, hun helst skulle fjerne det hele!

 

Sif's hvalpe (Friggs mor) opdagede vi overhovedet ikke noget, indtil de nåede 4 uger - hvor der lige var et enkelt tilfælde - ellers ikke før de 6 stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Jeg vil umiddelbart sige, hun helst skulle fjerne det hele!

 

Hmm, det gør hun altså ikke:neutral:

 

Nu rydder hun op på den måde, at når det er blevet beskidt, fjerner hun håndklædet eller avisen.

Dog slikker hun dem hyppigt bagi. Måske spiser hun kun afføringen hvis den kommer mens hun slikker dem, og ikke hvis de har lagt det uden hun har set det:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

jo det passer meget godt med omkring 5-6 uger. Så er de blevet så mobile at de søger rigtig langt væk når de skal noget. Hos opdrættere som har deres hvalpe i en kravlegård (sammen med mor) indtil de er 8 uger og bliver hentet, har jeg set Mor spise lortene indtil den sidste hvalp er væk. Sikkert for at holde rent på den lille plads der er i gården.

 

Kan hilse at sige at de ikke behøver gå i kravlegård for at moren æder lortene til den alder :rolleyes:

 

 

God grund til ikke at skifte til cocker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor jeg alligevel har postet ulækre billeder, vil jeg lige appellere til jeres humor, og vise jer en fin lort som Bella-pigen lige har lagt:lol:

 

Hvis nogen ikke kan se det morsomme i denne lille "kærligheds-hømhøm", håber jeg at i vil bære over med mig:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor jeg alligevel har postet ulækre billeder, vil jeg lige appellere til jeres humor, og vise jer en fin lort som Bella-pigen lige har lagt:lol:

 

Hvis nogen ikke kan se det morsomme i denne lille "kærligheds-hømhøm", håber jeg at i vil bære over med mig:5up:

Sikke en kreativ hundemor:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da de begyndte at rende over det hele, holdte hun op med det - men jeg tror stadig hun tog noget af det. Erindrer da hun rendte rundt efter nogle af hvalpene, hvis de lagde an til noget, selv da de var nåedet de 8 uger.

 

(Af en hel anden note: Håber jeg, jeres bil er fiks igen :rolleyes: Vi nåede jo alligevel i tivoli i lørdags m. frigg - men vi hilste da på Anton fra R-kuldet!)

Anden note: ja det var frygteligt.. At stå der og ikke kunne komme afsted når vi havde glædet os og pakket hunde. Nøj de var skuffede..

Vi har købt en ny gammel bil..og vi køber en til når de her hvalpe er solgt. Der skal købes noget i kennelens navn ellers skal vi bare betale skat og hvad ved jeg :evil:

Anton er da søøøøød

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor jeg alligevel har postet ulækre billeder, vil jeg lige appellere til jeres humor, og vise jer en fin lort som Bella-pigen lige har lagt:lol:

 

Hvis nogen ikke kan se det morsomme i denne lille "kærligheds-hømhøm", håber jeg at i vil bære over med mig:5up:

Den er sq flot :mrgreen:

 

Må jeg spørge om noget og det er ikke for at virke fordømmende eller noget, men hvorfor går moren ikke udenfor og skider? Gør hun heller ikke det når hun ikke har hvalpe? ren nysgerrighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Det var da godt nok en kunsterisk "høm høm" :mrgreen: Den har nogle skjulte talenter :rolleyes:

 

 

Anden note: ja det var frygteligt.. At stå der og ikke kunne komme afsted når vi havde glædet os og pakket hunde. Nøj de var skuffede..

Vi har købt en ny gammel bil..og vi køber en til når de her hvalpe er solgt. Der skal købes noget i kennelens navn ellers skal vi bare betale skat og hvad ved jeg :evil:

Anton er da søøøøød

 

Ja, det må da have været træls for både jer og løverne! Vi havde også gået og kigget efter jer, indtil vi fandt Anton, og fik historien. Og ja Anton var rigtig sød - det synes Frigg også :mrgreen: Hun tog godt nok hans vandskål fra ham, efter han så venligt havde lånt den til hende :pift: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge om noget og det er ikke for at virke fordømmende eller noget, men hvorfor går moren ikke udenfor og skider? Gør hun heller ikke det når hun ikke har hvalpe? ren nysgerrighed

 

Spørg bare løs;-) Hun har haft lidt dårlig mave i dag, og det stressede hende vist ret meget at skulle forlade de små HELE tiden, så ville hjælpe hende lidt ved at lægge en avis tæt på hvalpekassen, hvilket hun vist satte stor pris på, eftersom hun lagde et hjerte til mor:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...