Hop til indhold

"Unique" foder?


Gæst Rasmus81
 Share

Recommended Posts

Gæst Rasmus81

Hej

 

Vi var ude og se til vores kommende hvalp i går, og opdrætteren anbefalede et mærke af foder der hedder "Unique", måske "Unique pet products".

 

Men, jeg kan ikke finde det til salg nogen steder online, så jeg ved ikke om jeg måske har hørt forkert? (vi snakker selvfølgelig med dem om det igen, men det ville da være rart lige at have et link så vi kan læse lidt mere om det)

 

Er der nogen der kender til mærket?

 

Rasmus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rasmus81

Nu har jeg søgt lidt videre, og fandt frem til at det er foderet UniQ http://www.uniq.dk

 

Er der nogen der kan fortælle lidt mere om det? det lyder jo selvfølgelig godt når de selv skal fortælle om det på hjemmesiden :lol: men det ville være rart med lidt erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg kender ikke til foderet, men synes ikke jeg kan finde ingredienslisten nogle steder, hvilket undre mig lidt og jeg finder lidt suspekt. Jeg ville ikke umiddelbart købe et foder jeg ikke ved hvad indeholder.

 

Det kan godt være, at det bare er mig, der ikke er god nok til at google og ikke kan finde det, det er slet ikke utænkeligt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rasmus81
Jeg kender ikke til foderet, men synes ikke jeg kan finde ingredienslisten nogle steder, hvilket undre mig lidt og jeg finder lidt suspekt. Jeg ville ikke umiddelbart købe et foder jeg ikke ved hvad indeholder.

 

Det kan godt være, at det bare er mig, der ikke er god nok til at google og ikke kan finde det, det er slet ikke utænkeligt. :blink:

 

Under http://www.uniq.dk/00006/00021/ kan du se indholdet af basisfoderet(som nok er det vi vil bruge) og under http://www.uniq.dk/00006/00021/00022/ er der en "komplet analyse" af det.

 

Jeg har aldrig tidligere været ansvarlig for at købe hundefoder, så jeg ved ikke hvor gode de tal er.

 

Foderet blev anbefalet af opdrættere, men det er jo ikke nødvendigvis en garanti for kvaliteten...selvom alle deres hunde nu ser sunde og raske ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Under http://www.uniq.dk/00006/00021/ kan du se indholdet af basisfoderet(som nok er det vi vil bruge) og under http://www.uniq.dk/00006/00021/00022/ er der en "komplet analyse" af det.

 

Jeg har aldrig tidligere været ansvarlig for at købe hundefoder, så jeg ved ikke hvor gode de tal er.

 

Foderet blev anbefalet af opdrættere, men det er jo ikke nødvendigvis en garanti for kvaliteten...selvom alle deres hunde nu ser sunde og raske ud.

Ja det havde jeg godt fundet, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det indeholder af ingredienser. Foderanalysen fortæller intet om, hvilke produkter foderet er baseret på.

 

Her er et eksempel på det jeg søger (dette er taget fra produktet Orijen)

 

Indhold:

Frisk udbenet kylling, kyllingemel, kalkunmel, kogt sød kartoffel, friskfanget hvid dybhavsfisk, kyllingefedt, sød kartoffel, hele æg, friskt udbenet kalkun, laksemel, lakse- og ansjosolie, frisk udbenet laks, naturlig kyllingesmag, solsikkeolie, tørret alfalfa (Blålucernespirer), tang, gulerødder, spinat, ærter, tomat, æble, chicorie rod, lakridsrod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rasmus81
Ingredienserne står vist kun på posen.. Jeg fodrede med det til at starte på da oscar's opdrætter bruger det. Skiftede dog da det indeholder en del korn - bla. hvede...

 

I første omgang fortsætter vi naturligvis med det foder han er vant til, men det lyder som om vi skal overveje at skifte til noget andet med tiden...men det ville nu have været dejlig nemt hvis han bare kunne fortsætte :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

I første omgang fortsætter vi naturligvis med det foder han er vant til, men det lyder som om vi skal overveje at skifte til noget andet med tiden...men det ville nu have været dejlig nemt hvis han bare kunne fortsætte :cool:

 

Jamen Oscar's opdrætter fodrer alle hunde med det. De trives rigtig godt og har lækker pels. Det var såmend også flere årsager til at vi skiftede, men jeg ville ikke vælge det som alternativ hvis jeg nu skulle skifte fra det vi fodrer mig pt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Rasmus81

Nu har vi jo fået Eddie hjem, og en pose UniQ Start - http://uniq.dk/00006/00007/ -

 

Indholdet som det står på posen er:

 

Brødhvede, vegetabilsk olie med højt indhold af polyumættede fedtsyrer, kød fra kylling, fisk og fiskeprodukter, hvedeklid, fiber af rodfrugter, byg, majs, ris, skummet mælk og mejeriprodukter. Vitaminer tilsat.

 

Umiddelbart synes jeg måske det lyder som om der er en del korn i? men hvad siger i? Opdrætteren er meget begejstret for foderet, og snakkede om at det er udviklet med jagthunde som målgruppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi jo fået Eddie hjem, og en pose UniQ Start - http://uniq.dk/00006/00007/ -

 

Indholdet som det står på posen er:

 

Brødhvede, vegetabilsk olie med højt indhold af polyumættede fedtsyrer, kød fra kylling, fisk og fiskeprodukter, hvedeklid, fiber af rodfrugter, byg, majs, ris, skummet mælk og mejeriprodukter. Vitaminer tilsat.

 

Umiddelbart synes jeg måske det lyder som om der er en del korn i? men hvad siger i? Opdrætteren er meget begejstret for foderet, og snakkede om at det er udviklet med jagthunde som målgruppen.

 

Der er meget korn i... Som sagt ville jeg ikke fodre med det. Jeg har såmend også jagthunde :mrgreen: Men der er med garanti mange der er glade for at fodre med det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rasmus81
Der er meget korn i... Som sagt ville jeg ikke fodre med det. Jeg har såmend også jagthunde :mrgreen: Men der er med garanti mange der er glade for at fodre med det :)

 

Det kan godt være vi skal overveje en erstatning når vi skifter væk fra hvalpefoderet.

 

Hvad vil du anbefale som erstatning? Jeg tror ikke helt vi har mod på BARF og lignende, så af de mere gængse mærker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være vi skal overveje en erstatning når vi skifter væk fra hvalpefoderet.

 

Hvad vil du anbefale som erstatning? Jeg tror ikke helt vi har mod på BARF og lignende, så af de mere gængse mærker?

 

Der er mange gode mærker, men ikke alle hunde fungerer lige godt på dem :)

 

Vil I helst købe det i en butik eller har I mod på at bestille over nettet?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor ikke skifte allerede nu? Der er da ingen grund til at holde sig til et enkelt mærke indtil han bliver ældre, andre mærker findes jo også i hvalpevarianter ;-)

 

Og ja, jeg er enig her, I kan ligeså godt skifte væk med det samme. Eller når I ikke har mere UniQ - selvfølgelig skal I bruge noget så I kan lave en mild overgang fra det gamle til det nye.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rasmus81
Der er mange gode mærker, men ikke alle hunde fungerer lige godt på dem :)

 

Vil I helst købe det i en butik eller har I mod på at bestille over nettet?

 

Vi har ingen problemer med at bestille online, så længe vi er sikre på at foderet er godt.

 

Er der bestemte af de "store" mærker som vi bestemt skal undgå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen problemer med at bestille online, så længe vi er sikre på at foderet er godt.

 

Er der bestemte af de "store" mærker som vi bestemt skal undgå?

 

Igen, det er en holdningssag... Jeg fodrer konsekvent ikke med hill's, specific og eukanuba. Af de store mærker ville jeg uden tvivl vælge Royal canin. Dog vil jeg kun fodre med de varianter der har kød som første ingrediens.

 

Istedet ville jeg kigge på mærker som: orijen, oliver's, regal, eaglepack, healthy paws etc. Der er mange(!) - du kan se en del på http://www.petfoods.dk. De forhandler nogle af disse mærker.

 

Jeg fodrer selv med healthy paws og er rigtig godt tilfreds. Jeg har været omkring Orijen, eaglepack og oliver's, men Oscar fungerer ikke på nogle af disse.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Rasmus81

Nu har vi overvejet lidt mere omkring foder, og har kigget en del på Acana, da det lyder som et fornuftigt foder, til en fornuftig pris.

 

Har i erfaringer med dét? Det er samme producent som Orijen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...