Hop til indhold

Foder til allergihund.

Gæst gitte1976
 Share

Recommended Posts

Gæst gitte1976

Hejsa!

Jeg har lige fået allergitestet min labrador. Han kan desværre ikke tåle husstøvmider, lagermider og katte.

Så nu skal jeg have fundet noget foder uden korn og ris i.

Lige p.t. får han RC Hypoallergenic med ris i. :???:

Jeg havde Acana Pacifica eller Fish4Dogs i tankerne. Kender I til andre fodermærker uden korn og ris i???

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst gitte1976

Jeg ved ikke om han kan tåle hypo'en, når der er ris i.... Så kan der vel også være lagermider i det, selvom det er allergifoder??

Jeg vil bare helst have ham over på noget "ordentligt" foder igen hurtigst muligt.

Skal op og snakke med dyrlægen idag. Og om ca. 14 dage skal vi igang med vaccinationsprogrammet.

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om han kan tåle hypo'en, når der er ris i.... Så kan der vel også være lagermider i det, selvom det er allergifoder??

Jeg vil bare helst have ham over på noget "ordentligt" foder igen hurtigst muligt.

Skal op og snakke med dyrlægen idag. Og om ca. 14 dage skal vi igang med vaccinationsprogrammet.

Mvh. Gitte

Jeg har en dalmatiner med lagermideallergi, husstøvmideallergi og græsallergi og han får RCs Hypoallergenic og trives på det.

Nå ja og så får han hjemmelavet mad som halvdelen af sin kost, kinesiske urter og vitaminer ved siden af :-)

Jeg bruger, ligesom Pinpoynter, en alternativ dyrlæge og tacco har kun fået det bedre og bedre siden jul :5up:

Fordelen ved holistisk behandlings form er at man undgår alt det medicin som vaccinationsprogrammet propper i hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Var lige en tur forbi dyrlægen. Fik af vide af sekretæren at alt hundefoder, også det uden korn og ris, kan indeholde lagermider. :confused:

Ved ikke om det er for at få mig til at blive ved med at købe RC Hypoallergenic hos dem. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det passer altså ikke - der er foder som er garanteret fri for lagermider.

Ziwipeak er - kan ikke huske om Acana's tre nye varianter også er.

BARF er også garanteret fri for lagermider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Jeg har næsten lige skiftet dyrlæge... Og hende jeg bruger nu er rigtig sød og dygtig. Men jeg tror simpelthen ikke, at de har nok viden om andet foder, end det de selv sælger.

Jeg har selv sat mig rigtig meget ind i det forskellige foder. Dels fordi jeg næsten lige har været i praktik et sted, hvor de har noget super godt hundefoder. Men også fordi jeg gerne vil give min hund noget godt foder...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det kan jeg godt forstå...

prøvede det til min hund en overgang - selv om jeg foderede ham 3 x anbefaldet dagsmængde raslede kg. af ham, men 30 kg. hanhund var nede på 23 kg. da jeg tilsidst sagde (i min tænker) "F... dig dyrlæge, jeg prøver noget andet!" :shock:

(min dyrlæge var 110% sikker på at han led af foderallergi, især fordi hans allergi stoppede under fodring med det. Meeeeen ... det var nu efterårets fald i græspollen som gav lindring ikke det - synonum for dårlige - foder som de lovede var himlen).

Jeg skiftede til BARF - og har foderet med det lige siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg er bare ikke så vild med ingredienserne....

Jeg må blankt erkende at hvis min hun trives på en slags foder og mave/allergi problemer er væk, så er ingredienserne det sidste jeg ville kigge på.

Men foder er sgu en jungle, min dyrlæge har aldrig haft problemer med man har prøvet andet foder end det de sælger....

Jeg har været en del igennem og RC´s hypo fungere super på Fie, men igen er det jo forskelligt fra hund til hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå...

prøvede det til min hund en overgang - selv om jeg foderede ham 3 x anbefaldet dagsmængde raslede kg. af ham, men 30 kg. hanhund var nede på 23 kg. da jeg tilsidst sagde (i min tænker) "F... dig dyrlæge, jeg prøver noget andet!" :shock:

(min dyrlæge var 110% sikker på at han led af foderallergi, især fordi hans allergi stoppede under fodring med det. Meeeeen ... det var nu efterårets fald i græspollen som gav lindring ikke det - synonum for dårlige - foder som de lovede var himlen).

Jeg skiftede til BARF - og har foderet med det lige siden.

Hold da op:shock:

Taccos eneste problem på RCs hypoallergenic er at han bliver for tyk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Min labs har også tabt sig på Hypoallergenic. Nu vejer han 34 kg, så det er okay. Han slikker stadig poter, virker nedtrykt, gider ikke at lege og er død sulten hele tiden. Derudover spiser han græs og pinde i haven, så snart han kan se sit snit til det.

Jeg synes ikke at han fungerer ordentligt på det, og det gjorde han heller ikke da, han fik RC Skin Support.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Hej Gitte.

Kan jeg få dig til at fortælle lidt om, hvordan sådan en allergitest foregår? Jeg skal nemlig have testet min vaps for allergi. Kan man simpelthen via en allergitest få præcist at vide, hvad ens hund ikke kan tåle?

Hilsen Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Hej Marie!

Allergitesten foregår ved at man tager en blodprøve fra hunden. Deri kan man se om hunden f.eks. er allergisk over div. mider og planter. Men fødevarer kan man ikke se, så det skal man prøve sig frem til.

Man kan vist også lave en priktest, ligesom man gør på mennesker.

Jeg er rigtig glad for, at jeg fik lavet testen på min hund, for nu ved jeg hvad der er i vejen med ham.

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Jeg har nu købt en lille pose Acana Pacifica til min hund. Så må jeg se om han kan tåle det.... Jeg laver selvfølgelig en blid overgang, så han ikke får problemer med maven.

Ellers vil jeg prøve Fish4Dogs eller BARF. Som sidste udvej, kan der blive tale om, at gå tilbage til RC Hypoallergenic.

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Hej igen!

Det lader til at min hund desværre heller ikke kan tåle Acana Pacifica. Han klør sig helt vildt, så jeg har taget det fra ham igen. Havde dog ikke nået at give ham så meget af det endnu.

Jeg tror at det er proteinerne, som han ikke kan tåle. Jeg har kigget lidt på dette foder: http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=2357&gruppeid=792&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker1

Er der nogle, som har erfaringer med dette foder?

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke nogen erfaring med foder til allergihunde, men hvis du har mod på at prøve noget homøopatisk, så kan jeg anbefale SensiStop fra Lars Rudbeck.

En behandling fra ham koster kr. 1.975,- og varer i 12 uger.

Jeg behandler pt min hest med det og det ser ud til at hjælpe. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at hvis min border igen skulle få et udbrud af hårsækmider, så får hun også en behandling. Men desværre kendte jeg ikke til SensiStop da hun blev syg.

Lars Rudbecks teori går på at allergi er forårsaget af et hul i immunforsvaret.

SensiStop blev udviklet i 80´erne til folk med paradentose. "Sideeffekten" var at folks allergier også forsvandt.

Heste med astma er også behandlet med succes.

Link til indlæg
Del på andre sites