Hop til indhold

Et mindre støvsuger problem...


Gæst ENVY
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften måske fortæller har vi åbenbart meget pludseligt fået et problem med støvsugeren herhjemme :roll::shock:

 

Jeg ved skisme ikke hvad der er gået galt, men idag gik den lille sgu amok på støvsugeren mens jeg støvsugede. Hun havde gået lidt i rumpen af mig men pludseligt farede hun ned mod hovedet og gav sådan en meget skinger nærmest angst lyd. :shock:

 

Nå, hun blev lukket væk med kongen mens jeg fik støvsuget.

Jeg er nu kommet frem til at det er selve hovedet at hun er bange for. Ikke når det bare ligger, men når jeg kører det frem og tilbage går hun amok. Når det ligger stille kan jeg ligge godbidder på og hun tager dem gerne og vil gerne nærme sig. Vi har lige lavet lidt spring hen over stangen og der var intet. Men lige så snart jeg tager fat og køre hovedet frem og tilbage går hun igen amok. :cry: Selve støvsugeren er ikke fremme. Kun røret og hovedet.

 

Så var vi nede i blokbuster og der var en i gang med at støvsuge, og der var intet :shock: Jeg tror måske at hun har set jeg har støvsuget nogle tørkostpiller op og det er det hun er blevet tosset over, men er ikke 100 procent sikker. Der har aldrig været problemer før, så det bekymre mig :?

 

Indtil videre ligger røret og hovedet fremme og vi smider jævnligt guffer omkring og på hovedet.. Engang imellem rykker jeg lidt i det, men hun er ikke helt tilfreds...

 

Har I andre forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco gør det samme når det er min mand der støvsuger men det tror jeg mest er i leg, halen kører i hvert fald vældigt på ham :D

 

Jeg gider ikke have 30 kg rendende om benene når jeg støvsuger så han får besked på at gå i sin kurv og så blive der. Det virker finthvis bare jeg smider godbider i halsen på ham ca hver andet minut :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes din plan lyder fin. Evt. også lade støvsugeren ligge fremme konstant nogle dage uden at bruge den.

 

Toffi havde i starten ingen problemer med støvsuger. Var vant til det fra opdrætter. Men jeg tog dog hensyn når jeg nærmede mig hendes ting og mad, ved at holde øje med hende og sørge for at det ikke blev "for meget".

 

Men en dag var det min mand der støvsugede, og han har ikke tid til den slags hensyn, så han fortsatte huset rundt og lod hende blive mere og mere stresset over den, i stedet for at holde en kort pause.

 

Så siden da har hun i hvert fald ikke villet have den for tæt på sin mad. Så æder hun maden i en fart, og farer skiftevis på mad og støvsugerhoved.

Jeg er sikker på at det går over igen, hvis hun oplever at jeg (støvsugeren) respekterer afstande igen. Det er jo bare at tage en lille runde og fjerne mad og evt. legetøj forinden:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har altid anset støvsugning for at være en elektricificeret hundeleg.... :lol:

 

Da hun var hvalp var det også ret vildt. Hun kunne ligge og studere den og bjæffe op når jeg støvsugede i nærheden af hende.

Nu ER det jo altså ikke nogen leg. Og hun var jo tit i vejen, når jeg skulle støvsuge. Så jeg smed hendes bamse eller bold eller godter ud af vinduet, -vi har gårdhave udenfor.. I starten skulle hun liiiige tænke over, hvor tingene blev af, når jeg kylede dem ud af vinduet.. Men hun fandt hurtigt ud af det. Så der gik ikke længe før jeg dårligt kunne nå at gøre en kastebevægelse mod vinduet... så sad hun ude i haven og tog imod.

Og så smed jeg selvfølgelig FLERE bamser eller bolde ud... som hun så samlede op og bar ind igen..

 

Hun gør det stadigvæk i mere behersket form: Hun sniger sig til at lægge bolden eller bamsen på det sted, jeg skal til at støvsuge.. Og så ligger hun i skjul et sted og holder øje med mig.. Og så skal støvsugerhovedet give dimsen et ordentligt skub. Meget gerne ud gennem terrassedøren. Men en rutchetur gennem stuen er osse ok..

 

 

Det ER jo ikke sikkert, at din hund er bange for støvsugeren... Jeg tror mere, det trigger noget leg eller jagt, -for unge hunde er der nok ikke så stor forskel på de ting..

 

Så det er nok lige så meget op til dig selv hvor meget du vil gøre støvsugning til en leg.. c045.gif

 

---Hvis det var en ROTTE, hun kunne få til at tie og ligge stille ved at bjæffe af den, så ville det være DET der blev legen.. Nu er det et støvsugerrør med mundstykke... Så det går heller ikke bare at stoppe hver gang hun reagerer..

Du må enten fortsætte med at støvsuge og ignorere hende.. Eller finde en leg, der ikke helt forhindrer dig i at få støvsuget færdigt.. Eller du kan sætte hende ind i et andet værelse.

 

Det kommer an på formålet. Hvad ønsker du at opnå? At støvsuge i fred og ro? At lege med din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har altid anset støvsugning for at være en elektricificeret hundeleg.... :lol:

 

Da hun var hvalp var det også ret vildt. Hun kunne ligge og studere den og bjæffe op når jeg støvsugede i nærheden af hende.

Nu ER det jo altså ikke nogen leg. Og hun var jo tit i vejen, når jeg skulle støvsuge. Så jeg smed hendes bamse eller bold eller godter ud af vinduet, -vi har gårdhave udenfor.. I starten skulle hun liiiige tænke over, hvor tingene blev af, når jeg kylede dem ud af vinduet.. Men hun fandt hurtigt ud af det. Så der gik ikke længe før jeg dårligt kunne nå at gøre en kastebevægelse mod vinduet... så sad hun ude i haven og tog imod.

Og så smed jeg selvfølgelig FLERE bamser eller bolde ud... som hun så samlede op og bar ind igen..

 

Hun gør det stadigvæk i mere behersket form: Hun sniger sig til at lægge bolden eller bamsen på det sted, jeg skal til at støvsuge.. Og så ligger hun i skjul et sted og holder øje med mig.. Og så skal støvsugerhovedet give dimsen et ordentligt skub. Meget gerne ud gennem terrassedøren. Men en rutchetur gennem stuen er osse ok..

 

 

Det ER jo ikke sikkert, at din hund er bange for støvsugeren... Jeg tror mere, det trigger noget leg eller jagt, -for unge hunde er der nok ikke så stor forskel på de ting..

 

Så det er nok lige så meget op til dig selv hvor meget du vil gøre støvsugning til en leg.. c045.gif

 

---Hvis det var en ROTTE, hun kunne få til at tie og ligge stille ved at bjæffe af den, så ville det være DET der blev legen.. Nu er det et støvsugerrør med mundstykke... Så det går heller ikke bare at stoppe hver gang hun reagerer..

Du må enten fortsætte med at støvsuge og ignorere hende.. Eller finde en leg, der ikke helt forhindrer dig i at få støvsuget færdigt.. Eller du kan sætte hende ind i et andet værelse.

 

Det kommer an på formålet. Hvad ønsker du at opnå? At støvsuge i fred og ro? At lege med din hund?

 

Jeg kan godt se det :D Men samtidig er jeg heller ikke sikker på om hun er bange eller ej! Og jeg vil nødig forstærke en bange følelse.

 

Jeg må prøve mig frem... Jeg ville da meget gerne gøre det til en leg hvis hun er med på den :D

 

Hun gemmer sig ikke for den, men Lua er ikke den type der stikker halen mellem benene og flygter. Hun viser sin fygt ved at puste sig op og gøre sig farlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes din plan lyder fin. Evt. også lade støvsugeren ligge fremme konstant nogle dage uden at bruge den.

 

Toffi havde i starten ingen problemer med støvsuger. Var vant til det fra opdrætter. Men jeg tog dog hensyn når jeg nærmede mig hendes ting og mad, ved at holde øje med hende og sørge for at det ikke blev "for meget".

 

Men en dag var det min mand der støvsugede, og han har ikke tid til den slags hensyn, så han fortsatte huset rundt og lod hende blive mere og mere stresset over den, i stedet for at holde en kort pause.

 

Så siden da har hun i hvert fald ikke villet have den for tæt på sin mad. Så æder hun maden i en fart, og farer skiftevis på mad og støvsugerhoved.

Jeg er sikker på at det går over igen, hvis hun oplever at jeg (støvsugeren) respekterer afstande igen. Det er jo bare at tage en lille runde og fjerne mad og evt. legetøj forinden:)

 

Det lyder lidt som Lua hun farer også på den og siger så den der skingre lyd mens hun gaber over og hapser i hovedet.

 

Jeg har overvejet at putte godbidder gennem røret så de ryger ud nede ved hovedet...

 

Ja støvsugeren er også kommet frem nu :wink:

 

Jeg prøver også at fjerne hendes ting (stiller dem op på bordet) men der skal jo ligesom støvsuges på hendes legetæppe og jeg støvsuger også i sofaen hvor jeg så ofte finder tyggepinde osv. Men selvom de ikke er der er det jo stadig det gode gemmested. Måske hun selv skal med rundt og indsamle tingene :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel

Hannibal gøer af og til ad støvsugeren, ser generelt lidt bekymret ud og flytter sig hvis man kommer for tæt på, men det vil jeg ikke kalde et problem - det eneste "problem" vi har med støvsugeren er at den ikke kommer frem helt ofte nok :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...