Hop til indhold

Min Maximus er i form...


Gæst Pipsok
 Share

Recommended Posts

Gæst Pipsok

Hej Gd ejere...

Har lige været til sundhedstjek hos dyrelægen idag med min dreng....

Han var helt fin, sund og rask..

Vi har herhjemme snakket om at vi syntes det kunne være spændende at han prøvede at blive far..

Nu er mit spørgsmål til jer så, hvordan reklamere man bedst for sin hund?

Han er som sagt sund og rask, er 94 cm over skulderne, vejer 65 kg. Lidt over 2 år. Med stambog.

Han er dejlig af sind. Nysgerrig, fræk, sjov, trofast, rolig, legesyg, meget kærlig og elsker børn.

Men er det nok at skrive, hvad skal man huske at få med??:confused:

Håber i har nogle gode indput.

 

Knuz Pipsok.

 

P:S: Lige lidt billeder af vores dejlige dreng

Link til indlæg
Del på andre sites

mit bud er helt afgjort at lekke hans stamtavle ud samt di udstelings resultater han har fået både di fejl dommer har påparet og di ting vor han bare er helt efter racestandarten.

 

maxi er helt helt siggert en skide god familje hund ingen tvivl om det :!::!:

men har lige læst i racestandarten og maxi ville blive diskvalificeret på farven vis du udstellet ham.

 

det er ikke fordi jeg syns det er sjovt at sige det men det er desvere sanheden

 

 

 

PS udtalt af en tæve ejer som er ved af gå i spåner over at hans hund pine død skal

have hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok

Jeg ved godt det med farven, at han er merlekin... ikke kvalificere ham. Jeg har ikke været på udstilling med ham, kan ikke forstå det skal være et krav. Han kan jo sagtens have gode gener og egenskaber alligevel... Men tak for din hjælp;-)

Håber da alligevel på at han kan blive far....

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det kan han måske men vofer er det lige han skal lave et kuld hvalpe

når han ikke engang kan udstelles. tenger bare vad er formålet????.

 

jeg er nu engang af den holdning

vis man skal avle på en race bør man gøre det ornligt, for at forbedre racen eller i det menste gøre en insats for at lave ornlige hvalpe som kan afspejle den FCI standart som er sat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. merlegenet er det fx hos chihuahua under stærkt begrundet mistanke for at forårsage døvhed/blindhed - da farven ikke er naturlig opstået..

Måske dette kan være grunden til at GD'ere ikke må avles med merle længere? I så fald ville jeg nok også stemme i, og sige at Maximus bare skal have lov at være dejlig familiehund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. merlegenet er det fx hos chihuahua under stærkt begrundet mistanke for at forårsage døvhed/blindhed - da farven ikke er naturlig opstået..

Måske dette kan være grunden til at GD'ere ikke må avles med merle længere? I så fald ville jeg nok også stemme i, og sige at Maximus bare skal have lov at være dejlig familiehund :-)

 

...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Gd ejere...

Har lige været til sundhedstjek hos dyrelægen idag med min dreng....

Han var helt fin, sund og rask..

Vi har herhjemme snakket om at vi syntes det kunne være spændende at han prøvede at blive far..

Nu er mit spørgsmål til jer så, hvordan reklamere man bedst for sin hund?

Han er som sagt sund og rask, er 94 cm over skulderne, vejer 65 kg. Lidt over 2 år. Med stambog.

Han er dejlig af sind. Nysgerrig, fræk, sjov, trofast, rolig, legesyg, meget kærlig og elsker børn.

Men er det nok at skrive, hvad skal man huske at få med??:confused:

Håber i har nogle gode indput.

 

Knuz Pipsok.

 

P:S: Lige lidt billeder af vores dejlige dreng

 

Jeg kan desværre ikke hjælpe, jeg ved ikke hvordan man gør, synes ihvertfald bare du skal skrive en text som du har gjort her.

 

Evt snakke med den kennel hvor i har købt ham, de ved det måske?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Uha...

 

Jeg ved desværre meget lidt om avl. Men er der ikke noget med at to merles ikke må parres sammen? Hvis Maximus bliver parret med en ren harlekin eller en sort gd, er der da ikke stor sandsynlighed for at der bliver problemer?

 

Men igen - som sagt - jeg har IKKE forstand på det, så mine ord kan desværre ikke rigtig tages for gode varer i dette tilfælde ;) Jeg kan kun anbefale dig at kontakte en opdrætter.

 

Jeg har personligt intet nært forhold til stamtavler og udstillingsresultater. Ingen af mine hunde kommer nogensinde til at at blive udstilt. Hektor er min elskede mester-savler og puttedreng... punktum. Jeg behøver ikke en medalje der siger han er pæn, for det ved jeg at han er!!! Om han så var blåviolet og havde to haler, ville han stadig være fiiin i mine øjne.

 

Det der er vigtigt for mig, er ikke farven eller tegningerne. Hunden skal sund og rask, have en korrekt bygning og et godt sind. Maximus har de egenskaber... ergo ville jeg gerne have een af hans sønner/døtre hvis jeg ikke havde hænderne fulde i forvejen ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

efter let tenge tenge.

 

jeg treker alt mit pis tilbage igen.

 

der er jo enlig ingen som har sagt noget om at det skulle være premje

avel det kan vi lade kenlerne om at gøre som jo er deres arbejde.

 

så lav du bare et kuld på maxi ikke fordi det er noget jeg skal bestemme

jeg ville bare sige undskyld for mine sure svar.

 

PS håber ikke vi blev uvenner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...