Hop til indhold

Spor-træning


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu er det vist kun mig der har nævnt noget om redningshundeniveau - så din kommentar må være rettet mod mig ?!?

 

Jeg har netop skrevet:

rigtig mange af de private hundeinstruktører ikke aner en pind om spor, men har et eller andet hjemmestrikket koncept som sikkert er OK til at aktivere hunden uden det har noget med spor at gøre !!!

 

Det var nu ikke ment som en skrækhistorie - jeg er sikker på at både hund og fører hygger sig med "spor-træningen", og det er jo det vigtigste, hvis det ikke skal bruges "til noget"...

 

 

Så nej, det er ikke nødvendigt at træne på redningshunde/konkurrenceniveau for at gå spor med hunden ... men på den anden side mener jeg nu stadigvæk det vil være dumt at starte på noget "spor-træning" der intet har med spor at gøre, og så senere finde ud af at man gerne vil bruge det til et eller andet - og så have gået i lang tid og trænet noget forkert !

 

Hvis man vil gå til konkurrencer i lydighed starter man jo heller ikke med at lære hunden at gå på højre side eller løbe ud og halse af apportbukken - så træner man målrettet mod det man skal bruge ... og til spor er det dybt og koncentreret søg, og ikke den sammenblanding af rundering/feltsøg/spor jeg nogle gange har set :blink:

 

 

/Carina

 

Det var sådan set ikke en kommentar der var møntet på nogen bestemt. Det var en forundring over den retning tråden tog, når hele hagen ved sagen var, at Karla skulle have opbygget noget selvtillid og ikke træne hen imod noget. Det var så vidt jeg forstod TS ikke et ønske om at komme til at gå til konkurrence, der lå til grund for ønsket om, at Karla skulle gå lidt spor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv også, vores politihunde-kreds tilbyder ikke spor ... jeg søegr videre

 

Altså hvis du melder hende på begynderholdet kan hun da ikke undgå at komme til at gå spor. Spor, spring, slag og skud, halsgivning, lineføring bla-bla-bla og siden du er dømt til evigt at gå på begynderholdet (det er det med tavlen), så kan du jo gøre, hvad du lyster dernede og forfine dit spor i evigheder...og så kan du selvfølgelig også gå til prøve, hvis du bliver helt skør. Du kan bare ikke komme videre i systemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis du melder hende på begynderholdet kan hun da ikke undgå at komme til at gå spor. Spor, spring, slag og skud, halsgivning, lineføring bla-bla-bla og siden du er dømt til evigt at gå på begynderholdet (det er det med tavlen), så kan du jo gøre, hvad du lyster dernede og forfine dit spor i evigheder...og så kan du selvfølgelig også gå til prøve, hvis du bliver helt skør. Du kan bare ikke komme videre i systemet.

 

 

men jeg er jo kun interesseret i spor :oops: ... jeg kommer i forvejen til at tage agility og dogdancing i denne sæson + jeg skal gå hvalpe-træner-føl i Sabro og selv træne rally med kræet, så vi kan komme op til begynder prøve... så et ekstra træningshold fuld af ting, jeg egentlig ikke har interesse i.... det tror jeg ikke rigtigt jeg er tilhænger af....

Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg er jo kun interesseret i spor :oops: ... jeg kommer i forvejen til at tage agility og dogdancing i denne sæson + jeg skal gå hvalpe-træner-føl i Sabro og selv træne rally med kræet, så vi kan komme op til begynder prøve... så et ekstra træningshold fuld af ting, jeg egentlig ikke har interesse i.... det tror jeg ikke rigtigt jeg er tilhænger af....

 

Du må jo bare selv træne spor. Hvordan man gør, kan du læse flere steder. Det er ikke så svært.

 

Det største problem, når man træner spor, er at finde egnede arealer.:(

Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg er jo kun interesseret i spor :oops: ... jeg kommer i forvejen til at tage agility og dogdancing i denne sæson + jeg skal gå hvalpe-træner-føl i Sabro og selv træne rally med kræet, så vi kan komme op til begynder prøve... så et ekstra træningshold fuld af ting, jeg egentlig ikke har interesse i.... det tror jeg ikke rigtigt jeg er tilhænger af....

 

Jamen, så må du søge videre. Er der ikke noget DKK-noget ? Vi har fundet et til Bassen ved Fåborg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må jo bare selv træne spor. Hvordan man gør, kan du læse flere steder. Det er ikke så svært.

 

Det største problem, når man træner spor, er at finde egnede arealer.:(

 

Den tilslutter jeg mig :megaked: og finder man nogle egnede arealer, kan man være 112%, at de er overrendt af andre hundfolk også :rolleyes::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været heldige at kunne gå på nogen brakmarker lige i nærheden:-) Men det er slut 1. sept.

Vi håber, vores træner finder nogen gode arealer. Ellers må vi gå spor i skoven.

Lille Dino skal jo også lære at gå spor.

 

Selvfølgelig, skal han da det :5up:

 

Poul har solgt den sidste fra kuldet nu, Drasso :( Men gæt hvor han skal træne, og gæt hvem der er hvalpetræner :cool::lun::engel: Så jeg får Dinos bror inde på tæt hold :5up: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig, skal han da det :5up:

 

Poul har solgt den sidste fra kuldet nu, Drasso :( Men gæt hvor han skal træne, og gæt hvem der er hvalpetræner :cool::lun::engel: Så jeg får Dinos bror inde på tæt hold :5up: :5up:

 

Jeg har hørt det, og jeg har gættet:5up:

 

Det bliver spændende at høre, hvordan det kommer til at gå med Drasso.

 

Dino har det fint, han er et madøre uden lige.:-D Han gik sit første lille spor i går, og han fandt hurtigt ud af, hvad det gik ud på. Der var jo guffer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...