Hop til indhold

oksehaler til hvalp


Gæst dyni
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg har en hvalp på 4 mdr og er temmelig ny Cavalier ejer. Jeg ville gøre det rigtig godt for ham og ville købe osso buco og koge til ham, men jeg havde glemt brillen og kommet til at købe oksehaler i sådan nogle skiver. Jeg har kogt dem, men er nu i tvivl om han egentlig må få dem...nogen der ved noget om ben og hvad jeg ellers kan give ham og hvor tit må han få et kødben ?

 

Håber på lidt begynder hjælp her

 

MVH. DYNI

Link til indlæg
Del på andre sites

Han må ikke få tilberedte ben. De skal være rå, ellers kan de risikere at splintre og lave unoder i tarme og mave.

 

Men han ville sagtens kunne have fået oksehalestykkerne, hvis de havde været rå.

 

Han må faktisk få alle slags kødben, bare de er rå. Svin kan godt give hård mave (mest nøgleben og stegeben)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han må ikke få tilberedte ben. De skal være rå, ellers kan de risikere at splintre og lave unoder i tarme og mave.

 

Men han ville sagtens kunne have fået oksehalestykkerne, hvis de havde været rå.

 

Han må faktisk få alle slags kødben, bare de er rå. Svin kan godt give hård mave (mest nøgleben og stegeben)

 

ok tak for svar ...de ryger bare ud så , men det var fordi jeg havde læst det med osso buco og at det helst skulle koges....men blev pludselig i tvivl...men er der egentlig ben i oksehaler ?

Link til indlæg
Del på andre sites

spids ben? Hvad er det? er møg-nysgerrig:-D

 

det forstår jeg godt, var jeg også da en slagter omtalte det,

gode ben er et lille ben meget kød og brusk, ved ikke hvor de sidder på grisen, slagteren har dem ikke så tit så jeg bestiller, afhenter og fryser dem, og er de store deler jeg dem, det er rigtig guf her hos os,:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har lige fra hel lille fået "lidt" rå ben og elsker det, oksehaler,okseben,grisehaler,kylling, men noget der er et stor hit her er spids ben (gris) der er meget brusk i,

det vil jeg prøve at købe til min Charlie for han er helt vild med at få et kødben .

Nogen der kan sige hvor tit jeg må give ham kødben ?

Link til indlæg
Del på andre sites

det forstår jeg godt, var jeg også da en slagter omtalte det,

gode ben er et lille ben meget kød og brusk, ved ikke hvor de sidder på grisen, slagteren har dem ikke så tit så jeg bestiller, afhenter og fryser dem, og er de store deler jeg dem, det er rigtig guf her hos os,:5up:

 

Gider du høre slagteren næste gang, hvor på grisen de sidder?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Jeg kan huske at jeg har læst om en herinde (kan ikke huske brugernavnet) som gav sin hvalp et oksehaleben (skive) den kom til at sluge det og var nær blevet kvalt, så pas på, personligt ville jeg ikke ture give det til min hund.

 

Når Mimi skal have kødben, så køber jeg det hos en slagter, som jeg fortæller at min hund er en lille hund, så finder han et ben min hund kan tåle (sådan noget ved de fleste slagtere) Da Mimi var til kødben (hun gider dem ikke rigtigt mere) så fik hun et kødben ca. hver 14 dag, men pas på at din hvalps mave kan tåle dem, hold øje med om den får diarre eller forstoppelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...