Hop til indhold

Ihhh hvor er der meget man skal tænke på ...


Freudika
 Share

Recommended Posts

Måske er det meget godt, at vi har 10 uger til at forberede den lilles hjemkomst :D

 

Der er jo pilekurvene der skal fjernes ...

 

Der er ledninger der skal ... væk? eller i hvert fald beskyttes mod hvalpetænder

 

Der er træning der skal overvejes ... Ligenu vakler jeg mellem positivtræning og Lone Greva - men tænker at finde ud af det i løbet af denne uge - hvem der overhovedet starter op der i starten af april ... nåja - og så ringtræningen - og hvor meget kan sådan en lille størrelse klare?

 

Så er der det der med at forberede Tulle ... Jeg tænker at jeg tar et stykke wetbed og vasker - så ligger jeg det i min seng i nogle dage - og i Tulles kurv i nogle dage - og så kommer det med op til Janni - og så med hjem igen ...

 

Så er der det med maden - jeg vil helst fodre med hjemmelavet - men så skal jeg lave to portioiner - for den lille skal have mere kød en Tulle ... og så skal jeg ha noget tørkost at supplere med ... noget godt hvalpefodder ... Som Tulle så helst ikke skal kunne snuppe ...

 

Så er der navnet - men der er vi måske ved at være enige ... vi giver det lige nogle dage og summer lidt mere ...

 

Så er der selve mødet mellem Tulle og den lille ... vi kan ikke have Tulle med op til Janni - for alle løverne er for overvældende for Tulle - og så bliver det bare overhovedet ikke nogen rar oplevelse ... så vi må gøre noget andet ... Men jeg synes at jeg har læst meget allerede - og så tænker jeg at låne "Fra hvalp til hund" - er det ikke den der omtaler det?

 

Nåja - og så rent praktisk regner jeg med, at vi når vi kommer hjem med den lille gør det, at husbonden tager den lille og går hen på boldbanen - og så henter jeg Tulle og går hen og møder dem ... og så får de lov at hilse på hinanden stille og roligt der - og så går vi allesammen hjem (en tur på ca. 100 - 150 meter - det tror jeg godt den lille kan klare) ...

 

Er der noget der lyder helt forkert eller måske endda godt - så vil jeg rigtig gerne have nogle tilbagemeldninger ... også hvis der er noget jeg helt har glemt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 159
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej du lyder da til at tænke i de rette baner:) Det eneste der msåke var værd at tænke over, er om den lille kan klare at komme en tur på boldbanen som det første?

 

Verden kan måske være lige stor nok for den på den måde?

 

Kunne det være en ide at tage tulle med til Janni, men lade hende blive i bilen, holdene et stykke fra huset. og så lige inden i tager hvalpen ud, så går en af jer ud og lufter tulle og møder så den anden der kommer med hvalpen? Så kan i trisse rundt lidt ved bilen og hundene kan følges hjem?

 

Men det afhænger jo af Tulle om hun kan slappe af med den model?

 

Personlig kan jeg sætte en hundehvalp direkte ind på bagsædet til sheila uden hun ville fortrække en mine, men hun har jo også efterhånden været tante for mange hvalpe:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sikker på, at det vil blive en rar oplevelse for Tulle - hun er i forvejen ikke vildt glad for bilen - hun tåler den - men elsker den bestemt ikke ... så at hun først skulle være lukket inde der - for dernæst at blive "prakket et lille myr på" ... det kan godt være, at det ikke er så smart for Tullen ... men jeg er sikker på, at vi finder på noget godt ... Vi må bare tænke lidt mere ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Et godt tidsfordriv til turen hjem kan være en kalveklov.

Den smager godt, renser tænder, og er så hård at en hvalp næppe vil få noget ned i maven overhovedet! Så derfor giver den ikke køresyge i modsætning til godbodder.

Toffi fik 3 timers kørsel til at gå med at tygge i sådan en da vi hentede hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Tulle og bil duer ikke :)

 

Og ja det er Fra hvalp til hund :)

 

Du kan bare tilsætte ekstra kød til det hjemmelavede ved servering, det er da ikke bøvlet :)

 

Måske eaglepack hvalpefoder, det ville jeg hvis jeg skulle overveje det med tørfoder....

 

I skal have noget oppe fra Janni Tullen kan få og ligge med :)

 

Ja, Tulle skal møde hvalpen et stykke fra huset, forhåbentligt har den lille sovet i bilen :)

 

Hvordan, kan Tulle møde nogle hvalpe her inden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh ha ja - den ventetid er en dræber! Men også ganske rar, for man kna nå at øve med den voksne hund - og selvom man har BJERGE af hundeting, så skader det aldrig med lidt nyt :D

 

 

Jeg brugte tiden på at få lavet et hundetegn (og købte et nyt til Bitten), fik lavet en kurv (og... en til Bitten) og så købte jeg uhyre mængder af guffere, legetøj og seler... og også lidt til Bitten...

 

Så snakkede jeg med dr. dyr om hvornår vi skulle komme til sundhedstjek.. Snakkede med Pia om hvordan jeg førte de to sammen, da hun jo kender Bitten så havde hun en masse gode ideer..

 

Men men men - det tog alligevel en uge før Bitten kunne se på Dolph uden at gø sig hæs, så i en uge sad jeg i soveværelset og kæreste Thomas i stuen med hver vores hund......

Kors hvor bliver det kedeligt at spise aftensmad på en vasketøjskurv - men sådan måtte det jo være.. :)

Jeg tog så Bitten på armen, og vi kiggede ind til Dolph og Thomas en gang imellem - indtil hun holdt op med at knurre.. Hun gik på et par dage fra at gø - til at knurre og til sidst sad hun bare og gloede..

 

Men i den tid lærte jeg hvor meget hun aflæser af mig, hvis jeg var nervøs for hvad der ville ske, så var hun med det samme på mærkerne..

Så med lys stemme og en masse "fiiiiin.. dyyyygtig.. jaaaa" kan man komme langt :D

 

 

Og glæd dig så til når Tulle faktisk bliver glad for sin nye søster, det er herligt!

 

Når Bitten opdrager Dolph og gør af ham fordi han tygger i planterne..

 

eller når hun viser ham at ting ikke er farlige ved at gå tæt på, og slikke på lygtepælen..

 

eller når hun stiller sig mellem ham og fremmede, for ingen skal røre ham uden at komme forbi hende..

 

eller når de ligger i en stor dejlig, varm klump og sover..

 

eller når hun står foran døren og venter på at han kommer ind..

 

eller når hun gør opmærksom på at han er blevet lukket ind i badeværelset (uheld!) :lol:

 

Så virker sammenføringstiden ikke så slem, og man er lykkelig over at man valgte hund nr 2 :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Arj - jeg ku lige se på hjemmesiden, at de har fået to pigehvalpe til i dag :D ... Det er godt med pigehvalpe - de har vist været lidt en mangelvare ...

 

Sjovt du siger det, har jeg også oplevet.. af de sidste maaange chihuahua kuld jeg har fulgt med i - er der virkelig overtal af hanner.. mærkeligt nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja der er noget at se til i det Østervråske ... 4 på 5 uger 2 på 1 uge og 2 på 2 dage :mrgreen: ... nåja - og så alle de andre ...

 

Nåja og så de andre :lol:

 

Ja, det er måske meget godt ikke at have forbindelse til det her net, for der kan ikke være meget tid i overskud :)

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er Bella 2 uger gammel - og så er der "kun" 8 uger til vi må få hende hjem ... Har været en hel masse i kontakt med Janni i dag det er rart at høre lidt om, hvordan det går OG jeg har vist lokket manden med nååårenfjårds i weekenden - endda uden, at vi behøver at køre omkring Tværsted og det blå ishus :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååh, hvor er hun lille og fin!

 

Æv da at tulle blev bange!

Kan det ikke havde været situationen som sådan der gjorde Tulle bange?

Jeg mener, nye dufte og lyde af alle hundene og de andre dyr på stedet f.eks.

Er det første gang tulle besøger stedet?

 

Så ung en hvalp dufter vist også specielt, gør den ikke?

 

Toffi flegnede knurrende over min datter, mens hun havde afbleger i håret, vi er ret sikre på at det var lugten der gjorde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...