Hop til indhold

Ihhh hvor er der meget man skal tænke på ...


Freudika
 Share

Recommended Posts

Huha - min søde store hund er godt nok noget på overarbejde her ... Nu ville jeg gerne snig-kigge ind i fremtiden og se, at alt var blevet bedre og at Tulle og Bella elsker hinanden ... For Tulle er godt nok noget træt af krybet ... Og nåja - jeg indrømmer også blankt at jeg er noget på overarbejde, fordi Tulle godt kan være en bisse når hun har muligheden - og jeg er bare så meget i tvivl om, hvorvidt jeg er god nok til at læse hende ... hvornår lægger hun op til leg, og hvornår mobber hun ....

 

Hvis du ser på Bella kan du måske afgøre om hun synes det er sjovt eller ej. Og det er faktisk vigtigere.

 

Men fortvivl ej. :) Da jeg i sin tid fik Thailo gik Ascha rundt med konstant "hængemule mine" og boede stort set, de først 14 dage, oppe i møblerne hvor "klumpen" ikke kunne komme op. (PS. det er ligeså vigtigt at den ældste hund kan få fred til at omstille sig, som hvalpen).

 

Han var enorm strid til at angribe hende og selvom hun gik med både halsbånd og charmeklud indendørs, var hun et stort sår i hovedet og på halsen. Efter ca. 14 dage fik han en røvfuld af rang og så var det overstået. Derefter var de de bedste venner og legede og sov sammen.

 

Situationen er måske lidt anderledes hjemme hos jer men de skal nok blive gode venner.

 

Det er også blevet min strategi nu: at studere Bella - og fjerne hende eller Tulle når det bliver for meget ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 159
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tænker på hvor mon Tulle er i sin løbetidscyklus.

 

Toffi har perioder hvor hun ikke gider andre hunde, og så har hun perioder hvor andre hunde er det bedste ved hele livet!

 

En uge før løb gider hun ikke andre hunde. Og op til og lige efter falsk drægtighed gider hun dem heller ikke. Og hvis hun er meget træt i perioder, eller i energi-underskud, gider hun dem (naturligvis) heller ikke.

 

Det må også være energikrævende for Tulle at have en lillesøster 24/7 når hun slet ikke er vant til det. Måske har hun brug for at lade op. Hvis de kunne være adskilt nogle timer hver dag, kunne Tulle måske sove til middag uden at have et øje på klem, og vågne op med fornyet energi.

 

Nu kender jeg godt nok slet ikke Tulle, men ovenstående ville i hvert fald passe på Toffis behov :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker på hvor mon Tulle er i sin løbetidscyklus.

 

Toffi har perioder hvor hun ikke gider andre hunde, og så har hun perioder hvor andre hunde er det bedste ved hele livet!

 

En uge før løb gider hun ikke andre hunde. Og op til og lige efter falsk drægtighed gider hun dem heller ikke. Og hvis hun er meget træt i perioder, eller i energi-underskud, gider hun dem (naturligvis) heller ikke.

 

Det må også være energikrævende for Tulle at have en lillesøster 24/7 når hun slet ikke er vant til det. Måske har hun brug for at lade op. Hvis de kunne være adskilt nogle timer hver dag, kunne Tulle måske sove til middag uden at have et øje på klem, og vågne op med fornyet energi.

 

Nu kender jeg godt nok slet ikke Tulle, men ovenstående ville i hvert fald passe på Toffis behov :)

 

Jeg prøver at give Tulle rigtig meget til sig selv ... både tid og nus og opmærksomhed ... samtidig med, at jeg også arbejder på, at hun skal lære, at nu er de to og at Bella er kommet for at blive.

 

Tulle får lov at komme ind i sengen og sove til middag sammen med mig eller min mand - det gør Bella ikke ... Tulle får en lang gåtur midt på dagen uden Bella - det fik hun i hvert fald i går - og får også i dag ... Men det kan jo stagtens være, at Tulle har brug for endnu mere til sig selv - og at det med at vise hende, at nu er de to og alt det bawl - det får vente - så Tulle bliver sikker på sin plads igen - og når hun er det - så kan hun bedre tage Bella ind ... hmmmm ...

 

Ang cyklus - så vil jeg først tro, at Tullen kommer i løb om 5-6 uger ... Og hun plejer først at være pms-hunden fra helvede de sidste ca. 10 dage inden løb ... hun opfører sig heller ikke som hun ellers har gjort når hun har været pms-ramt ...

 

Men ét er sikkert - Tulle synes i hvert fald ikke det er særlig fedt lige nu - og jeg havde heller ikke regnet med, at det ville gå helt og aldeles gnidningsløst ... men jeg har noget ondt af Tullen - og håber at det snart bliver bedre ... og det forestiller jeg mig altså også at det gør ... men fif og tricks modtages med kyshånd stadigvæk ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Vær dig bevidst at det går over, så du ikke dynger en masse bekymring på Tullen som hun så også skal bære og det vil vil tynge hende, specielt i forhold til Bella, da hun jo er ''synderen'' ;)

 

Så vågn op med glæde, vær glad fordi du nu har fået din længeventede Bella, som jo skal have al den kærlighed du overhovedet kan give hende :)

 

Alle de positive følelser har invirken på Tulle, også selv om du er glad for ''den der'' :lol:

 

Måske en tur omkring Gudrun med Tulleriet?

 

Og så samtaler du ved :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær dig bevidst at det går over, så du ikke dynger en masse bekymring på Tullen som hun så også skal bære og det vil vil tynge hende, specielt i forhold til Bella, da hun jo er ''synderen'' ;)

 

Så vågn op med glæde, vær glad fordi du nu har fået din længeventede Bella, som jo skal have al den kærlighed du overhovedet kan give hende :)

 

Alle de positive følelser har invirken på Tulle, også selv om du er glad for ''den der'' :lol:

 

Måske en tur omkring Gudrun med Tulleriet?

 

Og så samtaler du ved :D

 

Samtaler foregår jo hele tiden ... pludselig kan man jo slet ikke lade vær' ... Og gudrun skal vi til om 2½ uges tid ...

 

Og ja - selvfølgelig er jeg glad-glad-glad ... men jeg må erkende, at jeg fa'me også er stresset over det hele ... men det må jeg prøve at fordrive med glæde ;) ... For jeg er dælme heldig - jeg har to superlækre hunde love.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vær dig bevidst at det går over, så du ikke dynger en masse bekymring på Tullen som hun så også skal bære og det vil vil tynge hende, specielt i forhold til Bella, da hun jo er ''synderen'' ;)

 

Så vågn op med glæde, vær glad fordi du nu har fået din længeventede Bella, som jo skal have al den kærlighed du overhovedet kan give hende :)

 

Alle de positive følelser har invirken på Tulle, også selv om du er glad for ''den der'' :lol:

 

Måske en tur omkring Gudrun med Tulleriet?

 

Og så samtaler du ved :D

 

Samtaler foregår jo hele tiden ... pludselig kan man jo slet ikke lade vær' ... Og gudrun skal vi til om 2½ uges tid ...

 

Og ja - selvfølgelig er jeg glad-glad-glad ... men jeg må erkende, at jeg fa'me også er stresset over det hele ... men det må jeg prøve at fordrive med glæde ;) ... For jeg er dælme heldig - jeg har to superlækre hunde love.gif

Og det er den stress du skal af med, for den påvirker Tulle :)

 

Da Muff flyttede ind her, var jeg også igang hele dagen, hun var som en hvalp, der bare var ret stor, jeg skulle hele tiden passe på hende og de andre, det var også et kæmpe arbejde, så jeg har det i frisk erindring :lol:

 

Som du sikkert kan høre Gudrun sige så er påvirker din tilstand Tulle meget :)

Jeg Tænkte omTulle måske har mere brug for det nu end forventet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kender det jo alt for godt - at man bare ville ønske at de bare klikkede!

 

Men kan også kun anbefale at du fortsætter som du gør, at give Tulle nogle frirum - her var Bitten jo i soveværelset eller stuen med mig mange timer, så legede vi lidt og opførte os ellers som vi plejede - mens Dolph var sammen med min kæreste i det andet rum..

 

Jeg tror det var rart for Bitten at vi fortsatte med den ordning i en hel uge, at give dem nogle lange timeouts - hvor vi bare tullede rundt sammen..

Og så var det bare så dejligt at se den dag hvor Dolph var til dyrlæge, og Bitten var derhjemme - men hun hilste ham med logrende hale da han kom hjem igen

Der vidste vi at den var hjemme :)

 

Så bare klø på som I gør, og så ellers forsøg at lægge nervøsiteten på hylden - så man ikke har den der "jeg er bare SÅ meget på stikkerne" fornemmelse.. Når du slapper af, så gør de det også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går allerede meget bedre ... Tulle har været en bully - men nu er det ret lige, hvem der ligger med stængerne i vejret og de leger på livet løs - og jeg har ikke hørt nogen af dem sige noget der ligner et piv een eneste gang ... så jeg går ud fra, at det er godt nok - Bella siger fra, af og til - og det er der det kniber med at Tulle "hører" hende - men det jeg kan se (snude i jorden - ryggen til - de små slik om munden mm.) så stopper jeg legen ... og når jeg synes nok er nok for en lille Bella - så stopper jeg også legen og giver hundnene time-out hos hver sin voksne ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvor ser hun dejlig ud på billederne :oops::D

 

Jeg sender dig lige en bunke positive tanker til projekt 'sammenføring' - det lyder dog til, at I allerede er ved at få nogenlunde styr på det :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går allerede meget bedre ... Tulle har været en bully - men nu er det ret lige, hvem der ligger med stængerne i vejret og de leger på livet løs - og jeg har ikke hørt nogen af dem sige noget der ligner et piv een eneste gang ... så jeg går ud fra, at det er godt nok - Bella siger fra, af og til - og det er der det kniber med at Tulle "hører" hende - men det jeg kan se (snude i jorden - ryggen til - de små slik om munden mm.) så stopper jeg legen ... og når jeg synes nok er nok for en lille Bella - så stopper jeg også legen og giver hundnene time-out hos hver sin voksne ...

 

Det er tydeligt at du har sat dig grundigt ind i tingene, jeg tror du er en rigtig god dobbelt-hundemor :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det går allerede meget bedre ... Tulle har været en bully - men nu er det ret lige, hvem der ligger med stængerne i vejret og de leger på livet løs - og jeg har ikke hørt nogen af dem sige noget der ligner et piv een eneste gang ... så jeg går ud fra, at det er godt nok - Bella siger fra, af og til - og det er der det kniber med at Tulle "hører" hende - men det jeg kan se (snude i jorden - ryggen til - de små slik om munden mm.) så stopper jeg legen ... og når jeg synes nok er nok for en lille Bella - så stopper jeg også legen og giver hundnene time-out hos hver sin voksne ...

 

Ja, Tulle (Bella) skal nok have hjælp der, det er lidt omvendt, det er Tulle der ikke ser signalerne ;)

 

Hvordan går det?

 

Har du ikke flere billeder Freudika?

 

Du ved jo hvordan det er :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Har ingen billeder lige nu - men skal nok få taget nogen senere ... men lige nu ligger Bella og sover ... og det tænker jeg, at hun bare skal have lov til, at blive ved med ...

 

Hehe ja det er med ikke at vække de små, når de endelig er faldet til ro ..... det giver så en selv chancen for, at få ryddet lidt op og gjort rent imens, uden at have en hvalp hængende i buksebenet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ingen billeder lige nu - men skal nok få taget nogen senere ... men lige nu ligger Bella og sover ... og det tænker jeg, at hun bare skal have lov til, at blive ved med ...

 

Hehe ja det er med ikke at vække de små, når de endelig er faldet til ro ..... det giver så en selv chancen for, at få ryddet lidt op og gjort rent imens, uden at have en hvalp hængende i buksebenet :lol:

 

Eller bare sove!

 

Bella er vant til, at dagen starter kl. 5, der hvor hun kommer fra ... sådan er det ikke her ... Jeg har stillet uret til kl. 5 for at få hende ud at tisse ... men i morges vækkede hun mig kvart i 5 - og så kom hun i haven ... og så var hun ellers klar til dagen ... det var jeg ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, det er lidt ulempen ved Janni, hun erdælme morgenmenneske :lol:

 

Susi kom også fra et sted hvor dagen startede ½6 :shock:

 

Men det kom nu hurtigt kan jeg berolige med :)

 

De sidste jeg har haft har jeg jo selv lavet, det kan anbefales :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Bella er begyndt at knurre når de leger - det samme gør Tulle ... Jeg kan høre på Tulle at det er lege-knurren ... og jeg tror bestemt også at det er det Bella gør ... Det er en god ting ik?

 

Jo, hvis det er legeknurren, så er det bestemt en god ting!

 

Så er hun tryg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Bella er begyndt at knurre når de leger - det samme gør Tulle ... Jeg kan høre på Tulle at det er lege-knurren ... og jeg tror bestemt også at det er det Bella gør ... Det er en god ting ik?

 

Joe så er Bella tryg :lol:

 

Tillykke med hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...