Hop til indhold

Who let the dog out?


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Ja, det er egentlig ikke så meget det spørgsmål som jeg vil spørge om, men rettere sagt hvordan man indfanger en hund.

 

Her i området har der de sidste 4 dage gået en lille collie hvalp rundt på må og få.

 

Jeg så den første gang i mandags da vi var på vej til stranden. Jeg kiggede ud af bilen da jeg så en lille collie løbe hen over marked med sin line og halsbånd på... Jeg tænkte ikke mere over det, indtil at jeg så den igen i går... stadig med sin line og halsbånd på.

 

I dag møder vi så en som også har set den et par gange og vi begynder at snakke om det... Hun har så hørt nede fra vores SPAR købmand (Ja jeg bor i et lille lokalsamfund:lol:) at han kender noget til det. Det viser sig at være hende, som jeg før har omtalt i et par tråde, der ikke har kunnet finde ud af det med hund, og flere gange har blevet nødt til at få sin hund aflivet. Nå men det viser sig at hun har været på et marked, hvor kun har købt en hund, og byttet med den til Collien... Da hun kommer hjem, har hun vidst ombestemt sig og bare lukket den ud... Nu har hun så sagt nede ved købmanden at Collien er død og derfor har hun nu anskaffet sig en ny hund.:shock:... MEN DEN COLLIE ER ALTSÅ IKKE DØD, for den render altså stadig rundt i vores kvarter.

 

Vi har så her til aften været ude og prøvet at indfange den med uden held. Når vi kommer tættere på en 100m så flygter den. Den er nærmere sagt umulig at komme tæt på.

 

Jeg ringede for 10min. siden til dyreværnet i Århus og blev viderestillet til linjen for løse hunde. Manden i den anden ende forslog at vi selv skulle fange den ind, hvorefter vi kunne ringe tril Falck... Ja det er da meget godt med sådan et råd, når vi SLET ikke selv havde tænkt den tanke (læs: ironi).

 

I morgen vil jeg prøve at ringe til landbetjenten og se hvad han kan gøre..

 

Jeg har bare så ondt af den.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: thumbs up for at du prøver på at få indfanget den.

 

Nu spørger jeg nok dumt, for i har sikket prøvet det, men har i prøvet at lokke den til med diverse lækkerier? :oops:

 

Håber virkelig i får den indfanget, den fortjener vist et godt hjem den stakkel.

 

Hilsen Tanya

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

nu ved jeg godt det lyder lidt som en joke det næste jeg skriver...men...kan man ikke få en ud og skyde den med en bedøvelsespil, hvis den er så sky? F.eks. en fra en zoologisk have el. lign?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Hvad med, at du tager din hund med ud og går og kigger efter den?

Måske vil den have nemmere ved, at vove sig derhen?

Og så ignorer den, som om at du ikke har set den, hvis den tør.. Og så vente til du er tæt nok på, til at kunne tage snoren.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
nu ved jeg godt det lyder lidt som en joke det næste jeg skriver...men...kan man ikke få en ud og skyde den med en bedøvelsespil, hvis den er så sky? F.eks. en fra en zoologisk have el. lign?

 

Det er overhovedet ikke et dumt spørgsmål... for det var selv min tanke.. og det var faktisk også det som jeg luftede for ham fra dyreværnet... Ja HAN syntes at det var drastisk.. men jeg synes nu stadig at det er det eneste der næsten er tilbage at gøre...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
:5up: thumbs up for at du prøver på at få indfanget den.

 

Nu spørger jeg nok dumt, for i har sikket prøvet det, men har i prøvet at lokke den til med diverse lækkerier? :oops:

 

Håber virkelig i får den indfanget, den fortjener vist et godt hjem den stakkel.

 

Hilsen Tanya

 

Ja vi har prøvet at lokke den til os... Jeg tror at jeg har brugt 500g bacon og en pakke røget filet... hvis man så bakker så spiser den lidt af det, men den tør simpelthen ikke at komme hen...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvad med, at du tager din hund med ud og går og kigger efter den?

Måske vil den have nemmere ved, at vove sig derhen?

Og så ignorer den, som om at du ikke har set den, hvis den tør.. Og så vente til du er tæt nok på, til at kunne tage snoren.. :-)

 

Jeg tror desværre at det vil gøre situationen værre. Freya blir helt ekset når hun ser en løs hund, for hun ved at der mangler en ejer og at det hele virker forkert... så hun begynder bare at gø. Ja i dag har jeg selv måtte indfange Freya da hun gravede sig ud under vores hegn for at komme hen til den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Få fanden da... hvor er der bare mange idioter, rundt omkring. Det er godt at du gør noget, får at få den indfanget ! :5up: Stakkels hund...

 

Ja det er utroligt hvor mange der render rundt og har røv i begge ender.. ej men det er simpelthen så skrækkeligt... Jeg regner med at jeg i morgen vil hen og konfrontere hende med det... så jeg skal nok lige give en opdatering når det er gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Har I forsøgt med legetøj, måske et pivedyr eller lignende, det kunne jo være at den var mere glad for legetøj?

 

Det er ikke sikkert at det virker, men intet bør jo være uprøvet.

 

Det har vi faktisk ikke prøvet... Tusind tak for tippet:5up:... Jeg tror at det skal være en af de ting som jeg vil prøve af i morgen inden at jeg ringer til politiet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er overhovedet ikke et dumt spørgsmål... for det var selv min tanke.. og det var faktisk også det som jeg luftede for ham fra dyreværnet... Ja HAN syntes at det var drastisk.. men jeg synes nu stadig at det er det eneste der næsten er tilbage at gøre...:cry:

 

det er også det jeg tænker...hellere det end at den bliver kørt ned da...stakkels hund....:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
det er også det jeg tænker...hellere det end at den bliver kørt ned da...stakkels hund....:(

 

Ej men jeg har simpelthen så ondt af den... Den har jo langt fra valgt sin egen skæbne. :cry:... Og så bare det at den har gået rundt på må og få i de sidste 4 dage...:cry:

 

Men det kvinde-menneske skulle simpelhen selv have en med bedøvelsespilen, og derefter blive indlagt for at få undersøgt hendes hjerne og hjerte eller mangel på samme....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men jeg har simpelthen så ondt af den... Den har jo langt fra valgt sin egen skæbne. :cry:... Og så bare det at den har gået rundt på må og få i de sidste 4 dage...:cry:

 

Men det kvinde-menneske skulle simpelhen selv have en med bedøvelsespilen, og derefter blive indlagt for at få undersøgt hendes hjerne og hjerte eller mangel på samme....

 

Fuldstændig enig, jeg bliver simpelthen så gal i skralden og at nogen kan finde på at behandle et levende væsen på den måde :evil:

 

Og efter den behandling er der jo ikke noget at sige til at den er menneske sky og ikke stoler på os :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog frygteligt, nogle mennesker skulle simpelthen.............have en ordentlig omgang rocker tæsk altså (det ville sikke ikke hjælpe denne dame, da hun ville undre sig over hvad sådan en stor ting lavede i hendes hus, frem for at undre sig over de tæsk :mrgreen: )

 

 

 

Jeg håber i får den fanget, og tak fordi i prøver :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Går den rundt i nærheden af jeres have? For den er hegnet ind, ikke? Har du mulighed for at lade en låge stå åben og så lægge mad derud om aftenen? Så du kan komme til at lukke lågen efter den?

 

Hvor gammel er den? Og hvordan reagerer den på Freja?

 

 

Der er nogle af vores naboer som har prøvet det som du skrev men uden held... desværre:(... I går spredte jeg en masse af Freyas hundemad i vores indkørsel og her til morgen var det væk... så lidt har den da fået at spise i nat... Men alligevel... det er jo ikke et liv for en hund det her.:cry:

 

Jeg tror ikke at den er ældre end 6 mrd. Freya begynder at gø af den, da Freya bliver fortvivlet over at den er løs og der ingen ejer er... Så collien skynder sig væk. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Ja i en lille by bliver det jo hurtigt et snakkeemne. Men lidt mere information.

 

Min far snakkede i går, med en som havde snakket med hende selv... Hun påstår nu, (nu når historien om at den er død ikke holder vand) at det ikke er hendes. Hun siger at hun havde en ven på besøg og at det er hans... da han var ude og lufte den så kunne han ikke fange den igen og kørte bare hjem.... Doooooohhhhh.... hvor dum tror hun selv at vi er????

 

Hvalpen hedder Trold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Ja i en lille by bliver det jo hurtigt et snakkeemne. Men lidt mere information.

 

Min far snakkede i går, med en som havde snakket med hende selv... Hun påstår nu, (nu når historien om at den er død ikke holder vand) at det ikke er hendes. Hun siger at hun havde en ven på besøg og at det er hans... da han var ude og lufte den så kunne han ikke fange den igen og kørte bare hjem.... Doooooohhhhh.... hvor dum tror hun selv at vi er????

 

Hvalpen hedder Trold...

 

Den lyder godt nok lliiiiiiiiiiiddt langt ude :neutral:

 

Og i såfald så er ham vennen, heller ikke ligefrem verdens bedste hundeejer. Og pudsigt at ham vennen, har en hund akkurat magen til hendes gamle og samme alder og det hele :hmm: Hun skulle forbydes at have hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Godt så... lige en lille opdatering. Vi mødte kvinde-mennesket her til morgen, som gik tur med sin nye hund.. Vi konfronterede hende med spørgsmålet om den hund som løber løs i området. Vi fik samme forklaring som ovenfor.:cry:... Blot med et lille twist. Manden der kom var ham som også havde den nye hund med til hende, og den anden ville hun ikke have (den der løber løs) så jojo.. den slap ud og manden gad ikke at fange den tilbage...

 

Gad vide om den mand evt. er en hundehandler? jeg synes at det lugter lidt af det.. og i sær at hun endnu en gang har fået at vide at den er ægte, på trods af at den kun har kostet hende 3000,-.. og ja endnu en gang har fået at vide at hunden ikke bliver større.. Den hun som hun render rundt med nu er kun 9 uger. :shock:

 

Nej hvor er det altså bare hul i hovedet alt det her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Den lyder godt nok lliiiiiiiiiiiddt langt ude :neutral:

 

Og i såfald så er ham vennen, heller ikke ligefrem verdens bedste hundeejer. Og pudsigt at ham vennen, har en hund akkurat magen til hendes gamle og samme alder og det hele :hmm: Hun skulle forbydes at have hunde.

 

Jeg er fuldstændig enig!

 

Jammen jeg kan fortælle så meget om hende at det ville fylde jeg ved ikke hvor meget... Alene den tid vi har haft Freya er hun oppe på at have haft 4 hunde... og Freya er altså næsten lige blevet to år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det er ikke muligt at få fat i en hund der reagere lidt mere hensigtsmæssigt end Freya, der evt. kan lokke collien til sig??

 

Jeg kan prøve at se ad i dag... tusind tak for idéen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Hvor er det syndt for den hund. Jeg kan godt forstå den er bange hvis den har boet hos en dame som hende. Stakkel vaps.

 

Men hvor er det dejligt at der er mennesker som dig der gør så meget for at fange den og hjælpe. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...