Lonny Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Vi har været til træning i dag, og alt gik rigtig godt og Luna var så dygtig Efter træningen er vi 3 par tilbage, trænerne og deres 2 hunde, samt en tredie kursist. De slipper så deres hunde så de kan lege, og jeg sætter mig sammen med Luna. De spørger så om Luna ikke skal være med til at lege, og jeg siger nej, fordi at den ene af hundene har snerret af Luna hver gang hun kom i nærheden af den. De overtaler mig så alligevel til at slippe Luna og siger, at der sker jo ikke noget, og hun skal jo lære at lege med de andre... Dum som jeg er, så lader jeg mig overtale, og jeg slipper Luna. Luna spæner glad hen til de andre for at være med i legen. Men den ene (en unghund på 7 måneder) mener absolut ikke at Luna skal være med til at lege, og inden for et halvt minut så begynder den at jagte Luna og snappe efter hende, hvorefter de 2 andre voksne hunde rotter sig sammen med unghunden. Så inden for 1 minut er alt kaos og de 3 hunde jagter en totalt skræmt Luna rundt på træningspladsen. Ingen af de andre kan kalde deres hunde til sig, og jeg kan da slet ikke kalde en totalt skræmt Luna til mig Til sidst gemmer Luna sig under et bord og det lykkedes os at indfange dem alle sammen. Jeg gjorde absolut ingenting rigtig under forløbet, jeg forsøgte bare helt desperat at fange Luna, alt i mens jeg råbte og skreg til de andre, at det der var bare ikke i orden, og nu fik de altså fat i deres hunde! Da jeg endelig fik fanget Luna, tog jeg hende op på skødet, bare for sådan lige at mærke hende, og berolige både hende og mig. De andre fortalte mig så at jeg havde håndteret det helt forkert, for jeg måtte jo ikke gøre hende mere bange end hun allerede var. Og hvis, eller rettere sagt når (det sagde de) det skete en anden gang, så skulle jeg gøre sådan og sådan. For det første sker det her aldrig igen, en anden gang har jeg lært at lytte mere til mig selv end andre! Og for det andet vidste jeg udemærket hvad jeg burde have gjort, men det er altså ikke let at huske når man går i panik! Vi tog så den mest rolige af de 3 hunde og tog den og Luna væk fra de andre, så Luna kunne få en god oplevelse alene med denne hund. Og det gik da heldigvis nogenlunde, og forhåbentlig har det hjulpet Luna. Men jeg sidder tilbage med en følelse af at jeg har dummet mig "big time", ved ikke at have lyttet til mig selv og min egen mavefølelse. Og jeg er sindsygt ked af at alt det arbejde jeg har lagt i at sørge for at Luna kun fik gode oplevelser, kan ødelægges på så kort tid Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med ovenstående, ud over at få luft og få det ud af mit system Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Jeg kender ude mærket godt den følelse af at man har dummet sig... Men det synes jeg ikke at du har gjort... jeg kunne sagtens komme med en hel række formaninger om hvad du skal gøre næste gang og hvad du skal have gjort, men jeg ved med mig selv at jeg nok i situationen ikke havde handlet anderledes end dig... Det hele bliver sådan lidt kaotisk og hjernen slår lidt fra... :ae: Men når det så er sagt, så er jeg SÅ glad for at høre at det kom til at gå godt i sidste ende..:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Jeg kender ude mærket godt den følelse af at man har dummet sig... Men det synes jeg ikke at du har gjort... jeg kunne sagtens komme med en hel række formaninger om hvad du skal gøre næste gang og hvad du skal have gjort, men jeg ved med mig selv at jeg nok i situationen ikke havde handlet anderledes end dig... Det hele bliver sådan lidt kaotisk og hjernen slår lidt fra... :ae: Men når det så er sagt, så er jeg SÅ glad for at høre at det kom til at gå godt i sidste ende..:5up: Ja, nogen gange ryger alt det man ved altså fløjten når man panikker... Bagefter fortalte de mig så at grunden til det skete nok var fordi at de 3 hunde plejede at lege sammen, så det var en fasttømret flok at Luna forsøgte at blande sig i... Hvorfor fortalte de mig ikke det fra starten, så havde hun da slet ikke fået lov til at være med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Ja, nogen gange ryger alt det man ved altså fløjten når man panikker... Bagefter fortalte de mig så at grunden til det skete nok var fordi at de 3 hunde plejede at lege sammen, så det var en fasttømret flok at Luna forsøgte at blande sig i... Hvorfor fortalte de mig ikke det fra starten, så havde hun da slet ikke fået lov til at være med Jeg tror at man kan læse ih og åh så meget om hvordan man skal gøre, og få losset råd over, men nogle gange så virker de bare ikke i situationen. Nej hvor er det latterligt..!!!... Som du selv siger, hvis de da bare havde fortalt dig det.... Ja så havde det jo været afgjort fra start - Luna skulle ikke lege med dem... Lige nu sidder jeg og er helt vildt træt af at du bor så lagt væk fra mig, ellers havde Freya og jeg gerne kommet så Luna og Freya kunne lege lidt sammen.. og Luna kunne få en god oplevelse.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Jeg tror at man kan læse ih og åh så meget om hvordan man skal gøre, og få losset råd over, men nogle gange så virker de bare ikke i situationen. Nej hvor er det latterligt..!!!... Som du selv siger, hvis de da bare havde fortalt dig det.... Ja så havde det jo været afgjort fra start - Luna skulle ikke lege med dem... Lige nu sidder jeg og er helt vildt træt af at du bor så lagt væk fra mig, ellers havde Freya og jeg gerne kommet så Luna og Freya kunne lege lidt sammen.. og Luna kunne få en god oplevelse.. Heldigvis går vi jo til hvalpetræning, hvor hun får en masse gode oplevelser, men mange tak for at du tænker på os :5up: Men jeg sidder og tænker på om jeg måske skal finde nogle hunde af samme race som dem hun fik klø af i dag, så hun kan lære at de altså ikke alle sammen er "dumme"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 sådanne nogle klaphatte :evil: ja, altså undskyld, jeg skriver sådan om dine træningskammerater. Jeg er hjemme i morgen - sen eftermiddag, så hvis Luna skal nå at have nogle gode oplevelser med andre hunde før lørdag, så kommer du bare. Sookie og Alto vil gerne dele deres sidste okse-klov med hende :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 sådanne nogle klaphatte :evil: ja, altså undskyld, jeg skriver sådan om dine træningskammerater. Jeg er hjemme i morgen - sen eftermiddag, så hvis Luna skal nå at have nogle gode oplevelser med andre hunde før lørdag, så kommer du bare. Sookie og Alto vil gerne dele deres sidste okse-klov med hende :blink: Det vil jeg meget gerne, da det jo egentlig var voksne hunde der gav hende denne oplevelse, og på lørdag er det jo kun hvalpe. Så det vil jeg meget gerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 :5up: en aftale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Heldigvis går vi jo til hvalpetræning, hvor hun får en masse gode oplevelser, men mange tak for at du tænker på os :5up: Men jeg sidder og tænker på om jeg måske skal finde nogle hunde af samme race som dem hun fik klø af i dag, så hun kan lære at de altså ikke alle sammen er "dumme"? Åhhh.. det var da så lidt... Super godt at høre at hun har nogle venner til hvalpetræning...:blink:...Og en rigtig god idé at finde nogle hunde af samme race.. Hvilke racer var det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 Åhhh.. det var da så lidt... Super godt at høre at hun har nogle venner til hvalpetræning...:blink:...Og en rigtig god idé at finde nogle hunde af samme race.. Hvilke racer var det? Det var 1 Border Collie (unghunden) og 2 Golden retriever, så hvis der er nogen der har nogle venlige hunde af denne slags, så vil Luna meget gerne lege Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 :5up: en aftale Ringer du i morgen og fortæller hvad tid jeg skal komme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juli 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2009 (rettet) Først og fremmest: Jeg stiller meget gerne Noomi til rådighed!!! Jeg sender dig mit telefonnummer i en pm når jeg har skrevet det her, så kan du ringe og vi kan finde ud af noget hurtigt!!! Dernæst: Øøøøv for helvede da!!!!! :evil: :ae: Sikke nogle kvajpander at overtale dig til at lade hende lege med når de samtidig bagefter undskylder det med at det er en sammentømret flok :damn::stupid: Jeg ville have reageret nøjagtig som du gjorde :ae: (+ at jeg bagefter ville have stået og stortudet ) Ej hvor er det bare synd for jer begge to at I skal have sådan en oplevelse :ae: Jeg synes at du skal lade være med at dunke dig selv oven i hovedet og have dårlig samvittighed (eller prøve i hvert fald, jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort ) Det kan være svært at holde stand, når der står 3 hundeejere (og nogle af dem er endda trænerne) og siger at der ikke sker noget ved at hun leger med dem, man regner jo med at de kender deres hunde og har styr på situationen :ae: Jeg håber rigtig meget at I begge kommer jer oven på den grimme oplevelse (og af skade bliver man klog ved du, det er bare nogle dyre lærepenge nogle gange :ae:) og jeg vil som sagt gerne gøre mit til at Luna får en god oplevelse med goldens. Du ringer bare Lonny!!! :ae: Redigeret Juli 30, 2009 af Nollike Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Det kan godt være du dummede dig ved ikke at lytte efter dig selv, men den største dummert står de to trænere for!! Jeg håber du har sagt nogle meget høje ord til dem, det er IKKE i orden og det er slet ikke i orden efterfølgende at fortælle dig, hvad du skulle have haft gjort. Ikke i den situation. Vi får alle lavet sådanne dummerter og det er svært som kursist at gå imod presset fra to trænere :ae: Jeg håber Luna er kommet sig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Rosie stiller sig også gerne til rådighed, hvis hun kan bruges - med lidt god vilje kan hun godt minde om en Border Collie Sig til hvis du kan bruge hende, så finder vi ud af noget MVH Wivian. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Pelle vil også gerne hjælpe Luna, han er ganske vist ikke en golden, men i kategorien "stor gul voksen hund" - som de goldens der var efter Luna. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Stakkels dig og Luna :ae:. Jeg vil nu have gjort det samme hvis jeg var dig. Panik kan man ikke styrrre det kender jeg . Men :ae: :ae: Fra os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 :shock: Underlige mennesker du går til træning med Stakkels lille Luna :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Først og fremmest: Jeg stiller meget gerne Noomi til rådighed!!! Jeg sender dig mit telefonnummer i en pm når jeg har skrevet det her, så kan du ringe og vi kan finde ud af noget hurtigt!!! Dernæst: Øøøøv for helvede da!!!!! :evil: :ae: Sikke nogle kvajpander at overtale dig til at lade hende lege med når de samtidig bagefter undskylder det med at det er en sammentømret flok :damn::stupid: Jeg ville have reageret nøjagtig som du gjorde :ae: (+ at jeg bagefter ville have stået og stortudet ) Ej hvor er det bare synd for jer begge to at I skal have sådan en oplevelse :ae: Jeg synes at du skal lade være med at dunke dig selv oven i hovedet og have dårlig samvittighed (eller prøve i hvert fald, jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort ) Det kan være svært at holde stand, når der står 3 hundeejere (og nogle af dem er endda trænerne) og siger at der ikke sker noget ved at hun leger med dem, man regner jo med at de kender deres hunde og har styr på situationen :ae: Jeg håber rigtig meget at I begge kommer jer oven på den grimme oplevelse (og af skade bliver man klog ved du, det er bare nogle dyre lærepenge nogle gange :ae:) og jeg vil som sagt gerne gøre mit til at Luna får en god oplevelse med goldens. Du ringer bare Lonny!!! :ae: Ja, jeg regnede jo med at de kendte deres hunde, og at de vidste at de legede godt med hvalpe. Men dybest virkede det slet ikke som om de vidste hvor vigtigt det var at Luna som hvalp kun fik gode oplevelser. De reagerede ikke da det begyndte at gå galt, de reagerede først da jeg begyndte at stå og råbe og skrige, at nu fjernede de altså deres hunde, for det der var altså ikke ok! Mange tak for dit tilbud, og jeg ringer til dig i dag :5up: Det kan godt være du dummede dig ved ikke at lytte efter dig selv, men den største dummert står de to trænere for!! Jeg håber du har sagt nogle meget høje ord til dem, det er IKKE i orden og det er slet ikke i orden efterfølgende at fortælle dig, hvad du skulle have haft gjort. Ikke i den situation. Vi får alle lavet sådanne dummerter og det er svært som kursist at gå imod presset fra to trænere :ae: Jeg håber Luna er kommet sig... Jeg stod også med en meget mærkelig følelse bagefter, da jeg kunne høre dem stå og diskutere hvor forkert de syntes jeg havde håndteret det. Jeg mener, jeg syntes da heller ikke at de havde håndteret det særlig korrekt... Jeg er også så nervøs for at alt det gode arbejde jeg har gjort med Luna kan være ødelagt på 5 minutter, men jeg håber virkelig også at hun kommer sig, og at alle de gode oplevelser hun har haft indtil nu, kan opveje den rigtig dårlige oplevelse hun fik i går. Pelle vil også gerne hjælpe Luna, han er ganske vist ikke en golden, men i kategorien "stor gul voksen hund" - som de goldens der var efter Luna. Det vil jeg meget gerne tage i mod, mange tak fordi du tilbyder det :5up: :shock: Underlige mennesker du går til træning med Stakkels lille Luna :ae: Jeg var rigtig glad for selve træningen, og syntes at det var rigtig gode underviserer og søde mennesker. Men nu kan jeg slet ikke finde ud af om jeg har lyst til at komme der igen... Deres reaktion på det kom helt bag på mig, og jeg fik lidt opfattelsen af, at selvom det var klikkertræning og kun med positive metoder, så manglede der stadig en del viden om hunde, idet at det lidt virkede som om de mente at jeg overreagerede og at hundene selv skulle have haft lov til at løse situationen. Det kan godt være at jeg har misforstået det, men hvorfor var de som trænere så ikke de første til at se at det var ved at gå galt, hvorfor var det mig der skulle gøre opmærksom på det? Jeg bad dem om at fjerne deres hunde da Luna lå på ryggen med halen mellem benene omgivet af 3 hunde, men fordi at de åbenbart ikke mente at det var så vigtigt, så reagerede de ikke særligt hurtigt, og dermed nåede Luna at flygte og nu var det så rigtig svært at fange hundene... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 I dag kan jeg godt mærke på Luna at hun havde en voldsom oplevelse i går Normalt vil hun helst ligge for sig selv ned i den ene ende af sofaen og sove, da hun så slipper for at blive forstyrret når jeg bevæger mig. Men i dag er hun totalt klistret og skal helst være i nærheden af mig hele tiden, og allerhelst ligge med sig hoved i mit skød eller oven på mit ben :ae: Jeg er så til gengæld ved at dø af sult, da jeg ikke har nænnet at rejse mig, så jeg har endnu ikke fået morgenmad... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Så hoppede hun langt om længe ned fra sofaen, dog kun for at gå hen på sit tæppe og pive som om det gjorde ondt, hvorefter hun hurtigt hoppede op til mig i sofaen igen Jeg er lidt usikker på om hun måske har lidt ondt i det ene bagben, eller om det bare er hendes utryghed der fik hende til at pive? Hun har ingen problemer med at gå rundt, og hun halter heller ikke. Vi skal jo over til Fox og lege i aften, for at give Luna en god oplevelse. Men nu kan jeg ikke helt finde ud af om hun har bedre af at være herhjemme og lige fordøje oplevelsen før hun skal ud og tage stilling til andre hunde. Spørgsmålet er om hun i sin nuværende usikre (klistrede) tilstand, og måske med lidt ondt i kroppen efter i går, overhovedet kan overskue at skulle lege med nogle andre hunde i dag, også selvom hun kender dem og kan lide dem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Rosie stiller sig også gerne til rådighed, hvis hun kan bruges - med lidt god vilje kan hun godt minde om en Border Collie Sig til hvis du kan bruge hende, så finder vi ud af noget MVH Wivian. Jeg tror da helt at jeg fik sprunget dit indlæg over da jeg svarede alle de andre, undskyld. Vi vil gerne lege, fordi selvom Rosie ikke helt minder om de hunde Luna havde en dårlig oplevelse med, så tror jeg at alle positive oplevelser tæller lige nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Jeg tror da helt at jeg fik sprunget dit indlæg over da jeg svarede alle de andre, undskyld. Vi vil gerne lege, fordi selvom Rosie ikke helt minder om de hunde Luna havde en dårlig oplevelse med, så tror jeg at alle positive oplevelser tæller lige nu Du bestemmer selv hvornår det skal være - hvis Luna kan holde til det og du er morgenfrisk, så kan vi sagtens finde ud af noget i morgen inden sportræningen. MVH Wivian. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Hvor er det ærgeligt at hun skal have sådan en dum oplevelse Jeg forstå gordt hvordan du føler, hvor har jeg mange gange banket mig selv i hovedet for ikke at lytte til mig selv og høre efter andre istedet Jeg tror ikke jeg havde gjort det spor anderledes end dig, jeg håber Luna kommer sig godt over oplevelsen og så syntes jeg ikke du skal have skyldfølelse, det er altså ufattelig svært at stå i sådan en presset situation :ae: Om hun kan tage afsted eller ej kan jeg desværre ikke svare på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Du bestemmer selv hvornår det skal være - hvis Luna kan holde til det og du er morgenfrisk, så kan vi sagtens finde ud af noget i morgen inden sportræningen. MVH Wivian. Det kan vi godt, så kan hun jo sove i bilen bagefter imens jeg går spor med Baldur. Hvad tid skal jeg så komme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret Juli 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2009 Det kan vi godt, så kan hun jo sove i bilen bagefter imens jeg går spor med Baldur. Hvad tid skal jeg så komme? kl. 9? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts