Hop til indhold

Gordon f****** Ramsey, chefkok. Jo, det handler om hunde


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

I aftes så jeg et program med den storbandende engelske kok Gordon Ramsey.

Han havde nogle gæstekokke i sin restaurant og i den forbindelse syntes han det kunne være "morsomt" at få nogle hunde til at prøvesmage nogle af kokkenes specialiteter.

Fed mad beregnet til mennesker.

 

Afsted til et internat hvor 4 hunde blev udvalgt af chefkokken selv, heriblandt en DDB, de andre var vist blandinger.

 

Egentlig ganske god mulighed for at få fokus på at hunde mangler hjem.

 

En konkurrence i hurtigædning mellem disse hunde (af vidt forskellige størrelse) skulle afgøre hvilken af kokkenes ret der var bedst.

Tåbeligt i sig selv.

 

Da konkurrencen skulle afvikles blev hundene hentet frem i line og retterne præsenteret for dem.

Jeg husker ikke hvilken ret der hurtigst forsvandt, for jeg var låst helt fast på DDB'en. En ung hund som syntes det var en rædselsfuld oplevelse med kameraer og al den fokus, den skulle ikke have noget og ville bare væk derfra med halen mellem benene.

 

Og så tænker jeg: Hvornår er det i orden at bruge dyr for at få et billigt grin og hvornår er det misbrug?

 

Jeg syntes dette var misbrug idet ingen af hundene så særligt tilfredse ud. De fik et måltid mad, men hvordan oplevede de ellers det hele og hvad tager de med sig?

 

Andre der så udsendelsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg så desværre ikke udsendelsen. (troede faktisk at jeg havde set dem alle over BBC)

 

Jeg synes som du selv at dette var misbrug. Havde de i stedet for fundet nogle hundeejere som var indforstået med situationen og havde nogle hunde der var vant til forstyrende omgivelser, så synes jeg ikke at det ville være misbrug... Men som sagt så skulle man også vælge hunde som kunne klare situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem der har lavet programmet har vel bare tænkt at de har gjort hundene en tjeneste. Synes generelt ikke at folk er særlig opmærksomme på hundes signaler (det gælder også mange ejere) eller om det er fordi de bare ikke responderer på dem når de ses, ved jeg ikke.

 

Det med at ikke hundemennesker kan høre hvilken sindsstemning en hund er i, bare ved at høre en gøen, viser jo hvilket plan mennesket og hunden kan kommunikere på. Bare sørgeligt at vores art ikke er mere bevidst om det.

 

Hvis de der bruger dyr til reklamer osv. har evnen til at se hvornår grænsen er ved at være nået, synes jeg det er iorden at man bruger dyr til sådan noget. Det har vist ikke været tilfældet i den udsendelse du omtaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
På den anden side er det gratis reklame for et internat, i et land hvor der er uh¢rt stor "rift om pladserne" for at genhuse herrel¢se hunde. Så måske okay i den st¢rre sags tjeneste?

 

p.s. jeg har ikke selv set udsendelsen.

 

Det er jo det - hvornår er noget i orden hvis formålet er godt nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Og så tænker jeg: Hvornår er det i orden at bruge dyr for at få et billigt grin og hvornår er det misbrug?

 

Jeg syntes der er værre måder at bruge hundene på end at de får en røvfuld mad og vi så ser hvilken hund der æder hurtigst.

 

 

Jeg syntes dette var misbrug idet ingen af hundene så særligt tilfredse ud.

 

Nu ser ingen hunde særligt tilfredse ud i situationer de ikke er vænnet til, så det ville jeg ikke se som et tegn på problemer og slet ikke misbrug.

 

De fik et måltid mad, men hvordan oplevede de ellers det hele og hvad tager de med sig?

 

De oplevede vel at få mad og En fyldt mave var vel det de tog med sig ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...