Hop til indhold

Hun gøer!

Gæst michelle150
 Share

Recommended Posts

Gæst michelle150

Bella gøer af andre hunde, når vi er ude og gå. :(

Jeg ved der kan være mange grunde, men hvordan kan jeg få hende til, at stoppe?

Og gøer din/dine hunde også? Evt: af hvilken grund? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella gøer af andre hunde, når vi er ude og gå. :(

Jeg ved der kan være mange grunde, men hvordan kan jeg få hende til, at stoppe?

Og gøer din/dine hunde også? Evt: af hvilken grund? :-)

Vores hvalp gøer også, her er det primært når katten er spændende/driller at den bette begynder at gø. Han har forresten kunnet det fra dag et vi fik ham :mrgreen:

Det med at stoppe det kan jeg ikke hjælpe dig med, så langt er vi ikke nået i træningen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio gøer også som en besat når vi møder andre hunde :roll:

Han gør det fordi han er frustreret og gerne vil hen og hilse. Hvilket oftest resulterer i, at de andre hunde enten bliver sure eller bange, og så er han lige vidt! :stupid:

Jeg tror ikke du kan afhjælpe problemet før du ved hvorfor hun gøer, men jeg er ingen ekspert.. kæmper selv med at træne Mio fra det :blink:

Jeg vil foreslå afledning inden hun begynder at gø. Er ikke helt sikker på hvordan det gøre korrekt, men der er nok nogen herinde, der kan komme med en mere detaljeret afledningsplan! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Jeg tror faktisk det er af usikkerhed!

De små hunde gøer hun ikke af, dem står hun bare og kigger på, men er det store hunde på hendes egen størrelse og op efter, gøer hun! Måske hun ikke føler sig helt sikker, fordi de er større end hende?

Lige før da vi gik tur, mødte vi en dame og en barnevogn og Bella knurrede en smule og gøede så og jeg gik med det samme den anden vej og hun gik fint med og stoppede med, at gø. Og så kiggede hun et par gange tilbage efter den.. Og så var der ellers ikke mere der..

Men hvad så? Skal jeg bare vende om og hive hende med? Hun går ikke frivilligt med, før har trukket hende et stykke væk.. Eller er der andre forslag?

Jeg håber ikke, at det er specielt store hunde hun gør af, eller i så fald, at det går væk, men jeg har desværre på fornemmelsen, at det er.. Nogle forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst NinaLab

Jeg vil foreslå afledning inden hun begynder at gø. Er ikke helt sikker på hvordan det gøre korrekt, men der er nok nogen herinde, der kan komme med en mere detaljeret afledningsplan! :mrgreen:

Jeg har set på TV hvordan man gør! :oops::lol: Det er noget med nogle meget lækre godbidder og så træne sit og kontakt i takt med at man bevæger sig nærmere og nærmere inden hunden bliver ophidset.

Detaljeret handleplan kan jeg dog ikke klare :-P

Held og lykke :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst NinaLab
Haha! Nå okej så..

Men var den hund også usikker på fremmede?? :-)

Den var helt vild bare den så en anden hund. Gøede og hoppede og så nærmest ud som om den ville hen og overfalde den anden hund :???:

Det lykkedes dem godt nok at træne det væk.

Der står faktisk også lidt om det her i mit hundeblad.

Der står at man skal aktivere hunden, så den ikke har så meget fokus på de andre hunde på turen.

Derudover skal man stille sig foran hunden og aflede dens opmærksomhed med kontakt og godbidder når der kommer en anden hund forbi.

Man skal huske at rose hunden rigtig meget når den lader sig aflede.

Mens den anden hund går forbi, skal man så opretholde kontakten, og rose og give godbidder. Hvis den forsøger at komme hen til den anden hund, skal man holde den og sige "nej" lige i det øjeblik den bliver forhindret i at løbe derhen.

Når hunden så tilbyder kontakt (med dig) skal den roses og have godbidder osv.

Så skulle det blive bedre efterhånden står der.

Er det en hvalp eller en voksen hund? Hvis det er en hvalp kan du måske nå at vænne hende til store hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Oh dear..... vores gøer af kattene. Hvilket bare medfører at kattene allerede ikke kan fordrage buddha :megaked:

Skipper (hankatten) blev rigtig sur på ham lige før, forståeligt nok, da han sad og spiste sit vådfoder og buddha begyndte at gø :evil: Kattenes mad står oppe over hunde-højde, men det var jo skide irriterende, om buddha så kunne nå eller ej.

Ok, tænkte jeg, måske er det på tide at buddha får en over næsen. Ved godt at det lyder hårdt, men han bliver sgi nødt til at få respekt for de katte før han bliver endnu større og vildere! Så jeg sagde buddha nej når han gøede og roste skipper.. Skipper endte også med at lange ud efter ham, men jeg tror virkelig ikke at han brugte kløer :shock: For buddha peb i hvert fald ikke, og gøede egentlig bare videre.

Jeg prøver så godt jeg kan at holde buddha tæt ved mig når vi ser katten, rose ham når han er stille, give godbidder, prøve at få ham til at sidde og alt det - men det kræver at han har sele på konstant indenfor (og nogle gange også snor), for han er hurtig som et lyn + at vi jo altså møder katten 200 gange om dagen.

Har ondt af de stakkels 2 katte.. mest skipper, han er en rigtig mors kat, killer (hunkatten) er meget mere rå.

Håber virkelig at det bliver bedre med tiden :skraek: Ja undskyld at jeg skriver om mig selv og at jeg egentlig ikke lige har et svar på indlæggets første spørgsmål, ikke andet end det som allerede er skrevet - afledning og godbidder..

Eller, måske skulle du se om du kan finde ud af om det er bestemte hunde, og så prøve at finde frem til en som har en sådan - for at øve det med dem. Mødes flere gange, og lade afstanden blive kortere og kortere, så hundene til sidst mødes rigtigt?

Link til indlæg
Del på andre sites