Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Har allerede hørt den første historie fra min moster med en bekendt de har der arbejder ved en dyrlæge, der har været et par stykker der har fået deres amstaff aflivet pga. trusler og frygten for at blive moppet mere, både børnene osv.

 

Mere fik jeg ikke at vide, så hvad der ellers er i den historie ved jeg ikke.

 

Det er bare så synd, for de mennesker der lader sig påvirke af andres holdninger, og er ansvarlige nok til at køre til en dyrlæge, er garanteret ikke dem der volder alle disse problemer :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bare ren nysgerrighed :-)

 

Er du slet ikke bange for at hun kommer til at trisse over til en anden større hund og komme til skade?

Hun er jo en lille bitte en :-) og du ville ikke kunne få dækket dyrlægeregningen, erstatning eller noget.

 

Når hun er løs har jeg aldrig oplevet at hun er gået hen til hunde, med mindre de har stået og logret, i snor, der trækker jeg hende hen til mig, hver gang vi går om et hjørne, for jo, jeg er dybt bekymret over hendes upraktiske størrelse.

 

Ville egentligt frem til at hvis fru frikadelle med sin taske-hund ikke overholder snor-loven, hvorfor tror vi så at hr tato-bjarne uden potens vil overholde den ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
svarer lidt til at sige at jagthunde ikke hører hjemme hos personer der ikke går på jagt, fortæl det til labradoren...hehe

 

Jeg er ingen engel . Har jo ligesom selv haft lab. Og den blev egentligt ikke stimuleret tilstrækkeligt i ofrhold til hvad den var avlet til.

 

Stakkels Dansk/svensk gårdhund der bor i midten af Oslo...:mrgreen:

 

Hahaha

 

 

De fleste hunderacer er rimeligt alsidige, så mon ikke der er plads til dem hos almindelige dødelige også? Så længe man stimulerer dem og giver dem det de har brug for? Altså, mental stimulering, motion, foder og kærlighed(ja og alt muligt andet, klokken er altså 3 om natten, og jeg er træt)... hehe...det er jo ikke fordi en kamphund ligefrem lider nogen nød af ikke at få lov at blive flået til blods af en anden hund...eller påføre en anden hund skader...snare modsat egentlig...

 

At tage en hund til sig er at tage ansvar for et andet liv og de krav som det liv stller.

Om jagt hunden vitterligt kommer på jagt eller om vi simulerer en jagt situation er nok ligemeget. Men at lade en jagt hund, ligge på gulvet og være selskabshund er sgu synd for hunden og et spild af gode egenskaber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Når hun er løs har jeg aldrig oplevet at hun er gået hen til hunde, med mindre de har stået og logret, i snor, der trækker jeg hende hen til mig, hver gang vi går om et hjørne, for jo, jeg er dybt bekymret over hendes upraktiske størrelse.

 

Ville egentligt frem til at hvis fru frikadelle med sin taske-hund ikke overholder snor-loven, hvorfor tror vi så at hr tato-bjarne uden potens vil overholde den ;-)

 

Men måske fru Frikadelle kommer på andre tanker, når der er alvorlige konsekvenser af at bryde netop den lov:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg forstår så heller ikke at internaterne ikke tager imod dem, og så efterfølgende sørger for at de bliver aflivet. Det ville da være meget mere humant for hundene... Men der er selvfølgelig også et spørgsmål om økonomi, internaterne har jo ikke for mange penge i forvejen, og ligefrem tilbyde gratis aflivning, er måske for meget at forlange?

 

Men noget bør der gøres, så disse hunde kan få en værdig afslutning på et ellers trøstesløst liv :cry:

 

Ja, du har nok ret i at økonomi godt kunne spille en større rolle. Men nu hvor regeringen er fortalere for alt det her, så kunne de meget vel spytte i kassen til værdige afslutninger!

Nok urealistisk, men det ville være det rigtige at gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men måske fru Frikadelle kommer på andre tanker, når der er alvorlige konsekvenser af at bryde netop den lov:-)

 

Er taknemmelig for din smiley, så tør jeg fortsætte med at være ærlig

 

Du mener hvis Petrine bliver spist? hm, måske, men de farlige situationer har aldrig været uden snor - mange siger også at man straks skal slippe sin hund når man bliver angrebet af en kamphund, men nej, helt ærligt, så skal Petrine løbe løs, det gør hun i en park, hvor det udtrykkeligt er forbudt, får jeg en bøde så pyt, kommer der en kengal løbende, jo, så er vi spurtet, ændrer Petrine sig og begynder at drille de farlige drenge, så kommer hun i snor.

 

Men ingen lovændring / skærpelse udover trussel om aflivning, vil få mig til at tage hende i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart da, men synes det er trist man føler sig nødvendig for at kunne leve "normalt" i forhold til omverden.

 

Kæresten ene søster har blandt andet slået hånden af os, vi har altid været lidt på kant med dem, men nu er det helt slut, så vi får nok ikke hendes fætter at se mere og vores søn har mistet en moster og onkel samt fætter.

 

Min familie er begyndt at spørge hvornår cujo skal af med knoppen, og seriøst? næste gang jeg hører en af dem sige det, uanset "ironien" så flegner jeg på tværs.

Frygter i stor stil min søsters bryllup i næste måned, for mange kommentarer kan ende med jeg/vi går tidligt :( heldigvis har vi en hundepension der gerne tager cujo der....

 

Jeg synes helt oprigtigt at det er dybt ubehageligt det der foregår, og alle (fornuftige) ejere af hundene har oprigtigt min dybeste sympati :(

 

Jeg kan godt forstå at det er svært at slå koldt vand i blodet, at se tiden an og vente, imens stemingen bliver til hvad der minder om lynch.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg forstår så heller ikke at internaterne ikke tager imod dem, og så efterfølgende sørger for at de bliver aflivet. Det ville da være meget mere humant for hundene... Men der er selvfølgelig også et spørgsmål om økonomi, internaterne har jo ikke for mange penge i forvejen, og ligefrem tilbyde gratis aflivning, er måske for meget at forlange?

 

Men noget bør der gøres, så disse hunde kan få en værdig afslutning på et ellers trøstesløst liv :cry:

 

Man kunne så tænke at aflivninger burde være gratis i det hele taget. Man hører jo om folk der selv afliver kattekillinger osv. eller smider deres hunde i vandet med en tung sten, bundet til halsbåndet. :megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart da, men synes det er trist man føler sig nødvendig for at kunne leve "normalt" i forhold til omverden.

 

Kæresten ene søster har blandt andet slået hånden af os, vi har altid været lidt på kant med dem, men nu er det helt slut, så vi får nok ikke hendes fætter at se mere og vores søn har mistet en moster og onkel samt fætter.

 

Min familie er begyndt at spørge hvornår cujo skal af med knoppen, og seriøst? næste gang jeg hører en af dem sige det, uanset "ironien" så flegner jeg på tværs.

Frygter i stor stil min søsters bryllup i næste måned, for mange kommentarer kan ende med jeg/vi går tidligt :( heldigvis har vi en hundepension der gerne tager cujo der....

 

Puha, jeg føler med dig, men der er da stadig lang vej til at aflive en man lever og sover med? Hold ud, før eller siden finder man noget andet at forarges over og hade!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Er taknemmelig for din smiley, så tør jeg fortsætte med at være ærlig

 

Du mener hvis Petrine bliver spist? hm, måske, men de farlige situationer har aldrig været uden snor - mange siger også at man straks skal slippe sin hund når man bliver angrebet af en kamphund, men nej, helt ærligt, så skal Petrine løbe løs, det gør hun i en park, hvor det udtrykkeligt er forbudt, får jeg en bøde så pyt, kommer der en kengal løbende, jo, så er vi spurtet, ændrer Petrine sig og begynder at drille de farlige drenge, så kommer hun i snor.

 

Men ingen lovændring / skærpelse udover trussel om aflivning, vil få mig til at tage hende i snor.

 

Jeg skal nok lade være med at slå dig:mrgreen: eller andet grumt:-D

 

Nej jeg mente at hvis der var en alvorlig konsekvens af at Petrine var uden snor, hvis du nu fik en kæmpe bøde eller Petrine blev inddraget eller aflivet, så fik hun nok snor på:-)

 

Jeg er ikke modstander af at lade hundene løbe løse, men det skal bare foregå ansvarligt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

 

At tage en hund til sig er at tage ansvar for et andet liv og de krav som det liv stller.

Om jagt hunden vitterligt kommer på jagt eller om vi simulerer en jagt situation er nok ligemeget. Men at lade en jagt hund, ligge på gulvet og være selskabshund er sgu synd for hunden og et spild af gode egenskaber.

 

 

Jamen det er vi skam helt enige i...men der er jo alligevel stor forskel på ikke at gå på jagt, og at lade sin hund ligge på gulvet/sofaen fra morgen til aften...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Berlingeske til morgen:

 

Hver dag henvender ejere af muskelhunde sig til et hundeinternat i håb om at slippe af med dyret.

 

Sidst opdateret Mandag den 10. august 2009, 06:25

 

 

Før var det en enkelt om måneden. Nu er det snarere én hver dag. Frustrerede ejere af muskelhunde har de seneste 14 dage kimet internatejer John Thiel Madsen i Årslev ned. De vil af med muskelbundterne straks, skriver JydskeVestkysten.

- Folk er gået i panik efter alle overfaldene og medieomtalen. Det betyder, at ejere af muskelhunde er ildesete i nabolaget, og folk fortæller, at de vil af med hunden, før de bliver nødt til at flytte fra byen. Der er også mange, der må af med hunden, fordi deres boligselskab ikke tillader kamphunde længere, fortæller John Thiel Madsen, der ejer Årslev Internat på Fyn.

Tendensen er den samme i hele landet. JydskeVestkysten har talt med otte internatejere, hvoraf syv mærker en voldsom stigning i antallet af ejere af muskelhunde, der vil af med dyrene.

Flere steder er stigningen kommet over flere måneder, men flertallet af internater taler om en eksplosiv stigning over de seneste 14 dage. Fem internater konstaterer en stigning fra en månedlig henvendelse til en henvendelse hver eller hver anden dag.

Hundeejerne kommer dog ikke ud af kniben ved at kontakte et dyreinternat. Ingen danske internater tager imod kamphunderacer. Det besluttede internatejerne på et fællesmøde med Dyrenes Beskyttelse i april i år.

/ritzau/

 

 

Det markerede. Det vidste jeg godt nok ikke. Så kommer visse kamphundejere da virkeligt til at være som en lus mellem to negle.

 

Urimeligt. Meget urimeligt.

Eller gælder det kun for DB´s internater?

Link til indlæg
Del på andre sites

Berlingeske til morgen:

 

Det markerede. Det vidste jeg godt nok ikke. Så kommer visse kamphundejere da virkeligt til at være som en lus mellem to negle.

 

Urimeligt. Meget urimeligt.

Eller gælder det kun for DB´s internater?

 

En del af ejerene kommer jo så af med deres hunde alligevel, de kører bare ud i nattens mørke og binder hunden til porten, så er internatet alligevel nødt til at tage imod hundene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Mine tanker er også ofte faldet på kangalen...har ikke noget imod den som sådan, men jeg frygter også lidt at den går hen og bliver en modehund potens-ting...:(

 

Der er heldigvis ingen i min familie der decideret hader mine hunde eller ikke gider snakke med mig osv. men der er en kvinde i min familie der bliver ved at binde min mor historier på ærmet om at de bare pludselig vil slå klik og jeg ved ikke hvad...sjovt nok snakker hun aldrig om mine hunde når jeg er med, hendes egen hund er nemlig aggressiv ad helvede til, og hun ved godt jeg bare spørger ind til hvis hund der er værst...hehe...men mine hunde bliver nærmest betragtet som værende mine børn af resten af familien...

 

Generelt har jeg ikke rigtigt oplevet noget skidt i min by, de fleste er mere nysgerrige og spørger ind til hundene for at få be/afkræftet deres fordomme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
En del af ejerene kommer jo så af med deres hunde alligevel, de kører bare ud i nattens mørke og binder hunden til porten, så er internatet alligevel nødt til at tage imod hundene...

 

Det gælder åbenbart kun de internater dyrenes beskyttelse har, de andre tager åbenbart stadig hundene:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Berlingeske til morgen:

 

Det markerede. Det vidste jeg godt nok ikke. Så kommer visse kamphundejere da virkeligt til at være som en lus mellem to negle.

 

Urimeligt. Meget urimeligt.

Eller gælder det kun for DB´s internater?

 

Det gælder kun for DB's!

Men flere andre melder jo også ud nu, at de ikke kan tage flere fordi de simpelthen ikke kan få dem afsat igen!

 

Ja, så vi har lus mellem to negle problematikken!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er heldigvis ingen i min familie der decideret hader mine hunde eller ikke gider snakke med mig osv.

 

...men mine hunde bliver nærmest betragtet som værende mine børn af resten af familien...

 

Generelt har jeg ikke rigtigt oplevet noget skidt i min by, de fleste er mere nysgerrige og spørger ind til hundene for at få be/afkræftet deres fordomme...

 

Det luner lidt at høre en god historie midt i denne debat. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten har pressen/regeringen allerede gjort op med sig selv at en rottweiler er en kamphund, eller også skulle pressen tage sig lidt sammen...

 

Ydermere så er det billede vist ikke af en schæfer/boxer/rottweiler...

 

Og til sidst så syntes jeg måske det er lidt voldsom at skrive at hunden angreb, når kvinden har fået et par skrammer og måske et plaster...

 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1204338.ece

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten har pressen/regeringen allerede gjort op med sig selv at en rottweiler er en kamphund, eller også skulle pressen tage sig lidt sammen...

 

Ydermere så er det billede vist ikke af en schæfer/boxer/rottweiler...

 

Og til sidst så syntes jeg måske det er lidt voldsom at skrive at hunden angreb, når kvinden har fået et par skrammer og måske et plaster...

 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1204338.ece

 

 

Ja så må samtlige schæfere, boxere og rottweilere vel også forbydes? Gad vide hvor mange racer der skulle være lovlige hvis ekstrabladet skulle havde lov at bestemme:roll:

Kunne ikke lade være med at skrive, selvom de nok får rigeligt med den slags post og nok er pænt ligeglade..

 

"Synes det er meget interessant at læse David Andersens artikel om en 85-årig kvinde som efter sigende skulle være blevet bidt af en såkaldt "muskelhund".

Ud fra artiklen fremgår det at hunden skulle være en blanding af "schæfer/boxer/rottweiler".

For det første kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan at ekstrabladet kan vide at denne oplysning er rigtig? Er det vurderet ud fra hundens udseene, ejerens eller damens påstand?

 

Ovenover artiklen er der så et billede af en pittbull-ligende hund? Må jeg spørge hvad det billede laver der, over en artikel om en påstået schæfer/boxer/rottweiler hund?

 

Skal det forståes som at ekstrabladet definere alle hunde af racer som schæfer, boxer, rottweiler som "muskel/kamp hunde" og i samme klasse som fx pittbulls?

 

Nu har vi længe måtte høre på begreber som muskelhunde og kamphunde, er det ikke snart på tide at jeres jonalister får bestemt sig for hvad den betegnelse egentlig dækker for? "

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så må samtlige schæfere, boxere og rottweilere vel også forbydes? Gad vide hvor mange racer der skulle være lovlige hvis ekstrabladet skulle havde lov at bestemme:roll:

Kunne ikke lade være med at skrive, selvom de nok får rigeligt med den slags post og nok er pænt ligeglade..

 

"Synes det er meget interessant at læse David Andersens artikel om en 85-årig kvinde som efter sigende skulle være blevet bidt af en såkaldt "muskelhund".

Ud fra artiklen fremgår det at hunden skulle være en blanding af "schæfer/boxer/rottweiler".

For det første kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan at ekstrabladet kan vide at denne oplysning er rigtig? Er det vurderet ud fra hundens udseene, ejerens eller damens påstand?

 

Ovenover artiklen er der så et billede af en pittbull-ligende hund? Må jeg spørge hvad det billede laver der, over en artikel om en påstået schæfer/boxer/rottweiler hund?

 

Skal det forståes som at ekstrabladet definere alle hunde af racer som schæfer, boxer, rottweiler som "muskel/kamp hunde" og i samme klasse som fx pittbulls?

 

Nu har vi længe måtte høre på begreber som muskelhunde og kamphunde, er det ikke snart på tide at jeres jonalister får bestemt sig for hvad den betegnelse egentlig dækker for? "

 

Ikke at jeg vil forsvare EB eller nogen anden pressejournalistik, for de ved da sjældent hvad de snakker om.

MEN må blot lige sige at under billedet står der at "Denne hund har intet med artiklen at gøre".

Hvorfor alverden de så har valgt at placere den der har nok noget med overskrifts værdi at gøre...suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke at jeg vil forsvare EB eller nogen anden pressejournalistik, for de ved da sjældent hvad de snakker om.

MEN må blot lige sige at under billedet står der at "Denne hund har intet med artiklen at gøre".

Hvorfor alverden de så har valgt at placere den der har nok noget med overskrifts værdi at gøre...suk.

 

yep, det så jeg også godt. men jeg synes stadig det er misvisende.. hvis fx der var en pigebande som havde overfaldet en lille dreng, kan de jo heller ikke bare bruge et billede af en tilfældig pige fra en gammel artikel, bare fordi de lige skriver at hun altså ikke har noget at gøre med sagen.

Synes det ligner en form for propaganda mod pitts og ligende..

Sidder og tænker over hvor mange gange der er blevet skrevet "muskelhund", hvor artiklen i virkeligheden har handlet om en puddel eller spanier?

 

Det minder lidt om gamle dages heksejagt, tror det handler om at folk ikke kan lide tanken om at alle hunde er rovdyr som kan bide. Så er det en mere beroligende tanke at det kun er nogen få racer, og at problemet kan løses med et bål..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Synes det ligner en form for propaganda mod pitts og ligende..

Sidder og tænker over hvor mange gange der er blevet skrevet "muskelhund", hvor artiklen i virkeligheden har handlet om en puddel eller spanier?

 

Det minder lidt om gamle dages heksejagt, tror det handler om at folk ikke kan lide tanken om at alle hunde er rovdyr som kan bide. Så er det en mere beroligende tanke at det kun er nogen få racer, og at problemet kan løses med et bål..

 

Og jeg tror at du ikke kan lide at erkende at kamphunde oftere overfalder andre hunde/mennesker end andre racer.

Jeg er træt af at nogle kamphundeejere bliver ved at forsøge at forklare det hele med at det bare er medierne der er ude efter kamphunde.

I det her tilfælde var det så ikke en kamphund, MEN det VAR det altså i de andre 4 tilfælde i den seneste måned!

Jeg håber de bliver forbudt, og jeg er sikker på at tiden arbejder i min retning, for der skal såmænd nok komme så mange overfald at politikerne bliver tvunget til at gøre noget. De ER pissefarlige i de forkerte hænder, og der er rigtig mange forkerte hænder som har dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg tror at du ikke kan lide at erkende at kamphunde oftere overfalder andre hunde/mennesker end andre racer.

Jeg er træt af at nogle kamphundeejere bliver ved at forsøge at forklare det hele med at det bare er medierne der er ude efter kamphunde.

I det her tilfælde var det så ikke en kamphund, MEN det VAR det altså i de andre 4 tilfælde i den seneste måned!

Jeg håber de bliver forbudt, og jeg er sikker på at tiden arbejder i min retning, for der skal såmænd nok komme så mange overfald at politikerne bliver tvunget til at gøre noget. De ER pissefarlige i de forkerte hænder, og der er rigtig mange forkerte hænder som har dem.

Ikke alle tilfælde du læser om så

 

http://www.folketidende.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090804/LOLLAND/221747064

 

af ældre dato, en kamphund og rotte

http://www.folketidende.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090330/GULDBORGSUND/40012387

 

Det er ikke alle tilfælde der ender i de "store" medier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...