Hop til indhold

Hund nr. 2..


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Der har været nogle tråde omkring det, at have 2 hunde i stedet for en, men jeg er ikke lige faldet over det økonomiske aspekt..

 

Jeg tænker, at man skal fordoble de udgifter man har til en hund hvis man har to, men er der nogen udgifter man "sparer" på (mængderabat)? Det kunne nemlig være gode argumenter til min kæreste, der er lidt.. ehm.. lad os bare sige, at han sidder godt på sparegrisen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan jeg ikke rigtigt forestille mig må jeg sige :hmm: det kan selvfølgelig godt være du kan lave en aftale med din dyrlæge om kun at tage en konsulations pris ved fx. vaccinationer, men du skal jo stadig betale vaccinens pris for begge...

 

forsikringen giver kun mængderabat hvis du kommer op over 5 hunde tror jeg det er... så er det sådan noget "kennel-rabat" nogen steder...

 

træning klan du nogen gange få rabat hvsi du deltager med 2 hunde, men det er jo stadig dyrere end det ville være kun med en hund

 

Men jeg har jo kun en, så jeg aner ikke hvad jeg snakker om :mrgreen: så lad være med at lytte til mig....

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan jeg ikke rigtigt forestille mig må jeg sige :hmm: det kan selvfølgelig godt være du kan lave en aftale med din dyrlæge om kun at tage en konsulations pris ved fx. vaccinationer, men du skal jo stadig betale vaccinens pris for begge...

 

forsikringen giver kun mængderabat hvis du kommer op over 5 hunde tror jeg det er... så er det sådan noget "kennel-rabat" nogen steder...

 

træning klan du nogen gange få rabat hvsi du deltager med 2 hunde, men det er jo stadig dyrere end det ville være kun med en hund

 

Men jeg har jo kun en, så jeg aner ikke hvad jeg snakker om :mrgreen: så lad være med at lytte til mig....

 

haha.. gør jeg nu alligevel :5up: ..for det lyder desværre meget realistisk.. :(Håber sådan vi har råd, men det må tiden jo vise.. tak for svar :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

ehm.. lad os bare sige, at han sidder godt på sparegrisen :mrgreen:

 

 

Han er sparsommelig og fornuftig ville jeg nu kalde det :blink:

(og så er han vel også jyde?)

 

 

 

Umidelbart kan man for det meste får mængde rabat (vi kører olivers lige for tiden og der er spar 15% på 4 poser, spar 25 på 12 poser), og hvis i har en lokal forhandler, kan igaranteret godt snakke jer til en aftale :blink:

 

Det er noget med at nogle forsikringer tilbyder 2. hund lidt billigere, og selvfølgelig kan begge hunde komme lige meget til skade, og skal lige meget til dyrelæge, så det kan jeg ikke spå om.

 

Men jeg tror i det fleste tilfælde, vejer selvskabet, både hund og hund iemllem, ligesåvel som hunde og mennesker imellem op for alle priser.

 

Jeg syntes derimod i skal overveje hvornår i skal have hund nr 2, hvis i skal...............i forhold til Mio, om hvor vidt han er parat?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er sparsommelig og fornuftig ville jeg nu kalde det :blink:

(og så er han vel også jyde?)

 

Jup.. Sønderjyde oven i købet! Og hans far er bankmand :blink:

 

Umidelbart kan man for det meste får mængde rabat (vi kører olivers lige for tiden og der er spar 15% på 4 poser, spar 25 på 12 poser), og hvis i har en lokal forhandler, kan igaranteret godt snakke jer til en aftale :blink:

 

Det er noget med at nogle forsikringer tilbyder 2. hund lidt billigere, og selvfølgelig kan begge hunde komme lige meget til skade, og skal lige meget til dyrelæge, så det kan jeg ikke spå om.

 

Men jeg tror i det fleste tilfælde, vejer selvskabet, både hund og hund iemllem, ligesåvel som hunde og mennesker imellem op for alle priser.

 

Jeg syntes derimod i skal overveje hvornår i skal have hund nr 2, hvis i skal...............i forhold til Mio, om hvor vidt han er parat?

 

Jeg ved faktisk ikke så meget om, at få hund nummer 2! :oops: Jeg har mest haft det der med, at de så ikke behøvede være helt alene, når vi var i skole osv. Mio klarer det fint, men jeg har så dårlig samvittighed, selv når det kun er 1 time. :roll:

 

Derudover er jeg blevet lidt hooked på tanken om, at have to. Kæresten har jo vist sig at tage Mio mere til sig, end jeg havde regnet med, så jeg føler også, at vi har overskud til en ekstra.

Og så har jeg jo fundet en tæve som jeg kigger laaaangt efter (som mor-hund).. Hun er bare så fantastisk dejlig! :lun:

 

Men under alle omstændigheder, så bliver det ikke lige med det samme, for hun skal først parres i foråret, og så går der jo lige nogle måneder inden hun føder, og hvalpene kan flytte hjemmefra. Og endelig så er der jo både økonomien og "godkendelsen" af os hos kennelen. :x: :blink:

 

Hvornår er en hund klar til en "lillesøster"? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår er en hund klar til en "lillesøster"? :blink:

 

Hvis man kunne spørge hunden om det, ville man nok få rimeligt forskellige svar :-D

 

Men den generelle anbefaling siger når den hund man har i forvejen er mindst 1½ til 2 år gammel og er over den værste hvalpe og lømmelalder, kan være alene hjemme og generelt er godt opdraget, så han for det først ikke lære den nye hvalp dårlige vaner, men samtidig rent faktisk også kan være med til at hjælpe med at opdrage den nye hvalp :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan jeg ikke rigtigt forestille mig må jeg sige :hmm: det kan selvfølgelig godt være du kan lave en aftale med din dyrlæge om kun at tage en konsulations pris ved fx. vaccinationer, men du skal jo stadig betale vaccinens pris for begge...

 

forsikringen giver kun mængderabat hvis du kommer op over 5 hunde tror jeg det er... så er det sådan noget "kennel-rabat" nogen steder...

 

træning klan du nogen gange få rabat hvsi du deltager med 2 hunde, men det er jo stadig dyrere end det ville være kun med en hund

 

Men jeg har jo kun en, så jeg aner ikke hvad jeg snakker om :mrgreen: så lad være med at lytte til mig....

 

De dyrlæger jeg lige kender her i området tager konsultation for begge hunde ved vaccination eks. Men det er så en mindre pris for hund nr. 2...

 

Forsikring kan man som du også skriver ikke spare på medmindre man har flere hunde...

 

Visse træningssteder giver rabat på hund nr. 2. Jeg mener DKK er gået fra det, så du giver fuld pris for begge hunde. Men jeg er ikke sikker. Hos DSS koster det 50kr mindre for hund nr. 2.

 

Foderudgifter bliver noget nær fordoblet. Men du kan jo så vælge at købe stort ind, og spare på den måde...

 

Det er vist mest reelt at regne med at udgifterne bliver fordoblet...

 

Oscar var 2 år da vi fik Svea. Og det passede perfekt. Svea ender også med at være knap to år inden vi får en mere - hvis alt går vel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, nej - tror ikke der er så meget at spare på at have to. Det er rimelig meget dobbelt op på det hele. Både økonomien, de mudrede poter, arbejdet men absolut også glæden!

 

Jeg forstår virkelig godt din lyst til en hund mere. Selv har jeg hundehold på to styk, men kunne godt tænke mig en mere. Det er kun lejligheden på små 70 kvm der sætter begrænsningen. Det ville alligevel være lidt for lidt til to voksne og to hunde.

 

Hvad der til gengæld for mig er den dårlige samvitighed med to hunde er, at jeg har svært ved at nå at aktivere dem enkeltvis. Og det syntes jeg også stadig de fortjener. Så det er i en vis udstrækning også dobbelt op på de daglige gåture.

 

Der ER meget arbejde i at have mere end en, men jeg kan vist alligevel ikke andet end anbefale det. Det er herligt. Og jeg syntes egentlig ikke der er så meget at mærke på økonomien. Men jeg er også uansvarlig på det punkt, og arbejder med meget løse budgetter (sikkert ikke hvad bankmænd gør).

 

Og så er det rigtigt som det allerede er nævnt, at man siger det mest optimale er at udvide når første hund er ca. 2 år gammel. I øvrigt en stor fornøjelse at se hvor meget en ny hund lærer hverdagsadfærd af den gamle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...