Hop til indhold

Hjælp med shampoo


Gæst bombastic
 Share

Recommended Posts

Gæst bombastic

Først vil jeg lige sige hej. JEg er ny her og glæder mig til forhåblig mange gode timer.

 

Mit problem er, at vores hund har meget skæl, og jeg har haft svært ved at finde en shampoo der hjælper.

 

Så vil høre om du kender en god shampoo, og hvor man kan købe den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til ... og umiddelbart ville jeg lade en dyrlæge kigge på skællet inden jeg forsøge med forskellige shampoo'er ... det kan jo være noget andet din hund har brug for ...

 

Jeg bruger minkolieshampoo til Tulle - og det fungerer fint for os - selvom det ærgrer mig noget, at alt det shampoo jeg har prøvet til hende er så smæk fyldt med unødvendig parfume ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Først vil jeg lige sige hej. JEg er ny her og glæder mig til forhåblig mange gode timer.

 

Mit problem er, at vores hund har meget skæl, og jeg har haft svært ved at finde en shampoo der hjælper.

 

Så vil høre om du kender en god shampoo, og hvor man kan købe den.

 

Velkommen til dig :)

 

Er det konstant skæl din hund har?

 

Måske tør hud - giver du ham olie i foderet? Det hjælper ofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Har haft ham til dyrlæge og hun mente at det var skæl, hun anbefalede noget shampoo der var kløstillendene men det hjælper bare ikke på skælen. Det er sådan noget med pebermynde i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Du bør bruge en tsk fuld olie til ham pr dag pr 10 kg hund :)

 

Det har alle hunde gavn af, og ikke mindst på tørfoder ;)

 

Jeg bruger økologiske koldpressede olier og lakseolie :)

 

Prøv om det ikke kan hjælpe, hvor ofte vasker du ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
vil helt sikker prøve det med olie. Hvor køber du lakseolie henne??

 

Jeg vasker ham ca. hver 14 dag efter dyrlægens order.

 

 

Jeg køber lakseolie, fishbites og tørrede fisk hos olivers, når man køber for 200 kr får man gratis fragt, det skal opbevares i køleskab :)

 

Men de andre olier er osse vigtige :)

 

Jeg synes det er meget tit at vaske hunden, der kommer ikke noget hudfedtlag, hvilken race(er) er han?

 

Og Velkommen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

ja det er nok tit. men han bliver så fyldt med skæl at han går og drysser.

 

Han er en blanding af noget dobbermann rottweiler og lab.

 

Det vil sige han skal ha en blanding af lakseolie og hvad for noget olie? rabs oliven eller kaktus olie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
ja det er nok tit. men han bliver så fyldt med skæl at han går og drysser.

 

Han er en blanding af noget dobbermann rottweiler og lab.

 

Det vil sige han skal ha en blanding af lakseolie og hvad for noget olie? rabs oliven eller kaktus olie?

 

Koldpresset olie er jumfru olie, og det skal det være, derudover er mit økologisk, så er det frit for kemi :)

 

Jeg bruger tidsel og solsikkeolie lige for tiden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Så er der bestilt lakseolie og i mogen bliver der købt jomfru olie, så kan vi komme igang, så håber jeg det virker.

 

Vi fodre med chappi, vi skiftede for ikke så lang tid siden, og så får han også set samme som vi får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så er der bestilt lakseolie og i mogen bliver der købt jomfru olie, så kan vi komme igang, så håber jeg det virker.

 

Vi fodre med chappi, vi skiftede for ikke så lang tid siden, og så får han også set samme som vi får.

 

Lakseolien er den vigtigste lige nu for din hund for det indeholder store mængder Omega 3 som mangler i Chappi!

 

Jeg har ikke kunnet finde en indholdsdeklaration på Chappi, men mener at huske at der er kød-og animalske biprodukter og vegetabilske biprodukter som hovedindhold.

TÆNK har testet Chappi (udelukkende testet om deklarationen passer) og af den test fremgår det at Omega 3 indholdet er "meget dårligt".

Aminosyrerne er livsvigtige og hundene kan ikke selv danne dem.

 

Jeg vil helt klart anbefale dig at skifte foder endnu engang.

F.eks. til Orijen eller Eaglepack, eller f.eks. Lakse Kronch Basic som er et dansk produkt.

 

Klør din hund sig? Og hvor gammel er den?

 

Stress kan også give skæl... Jeg har dog aldrig set så meget at hunden ligefrem går rundt og drysser pga stress :)

 

Hvad hedder din hund?

 

Må jeg spørge hvad du fodrede med tidligere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til ... og umiddelbart ville jeg lade en dyrlæge kigge på skællet inden jeg forsøge med forskellige shampoo'er ... det kan jo være noget andet din hund har brug for ...

 

Jeg bruger minkolieshampoo til Tulle - og det fungerer fint for os - selvom det ærgrer mig noget, at alt det shampoo jeg har prøvet til hende er så smæk fyldt med unødvendig parfume ...

 

...Jeg ville lige sige, at jeg har brugt KW minkolieshampo til Silke.. Men hun var mildest talt heller ikke vild med "duften" så hun rullede sig i uhumskheder når hun kunne komme til det.....

 

Nu bliver hun ikke vasket med shampo ret tit, men når hun bliver, så bruger vi i stedet KW hvalpeshampo. Også en glimrende shampo. Og vistnok UDEN parfume, hurra! --Den lugter i hvert fald ikke stærkt parfumeret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Så er der bestilt lakseolie og i mogen bliver der købt jomfru olie, så kan vi komme igang, så håber jeg det virker.

 

Vi fodre med chappi, vi skiftede for ikke så lang tid siden, og så får han også set samme som vi får.

Ja, som Irene skriver så er chappi fyldt med affald og er ikke ret velegnet til hundeæde ;)

 

Prøv at kig på det her http://www.eaglepack.dk

 

Det er meget meget bedre, det ser udmiddelbart dyrt ud, men det er meget drøjt og strækker lige så langt som foder der koster væsentlig mindre, ingredienserne er bare meget bedre :)

 

Ja, så er det altså bare på med olie med det samme, og ikke alle de bade!!

 

Igen undrer jeg mig over dyrlæger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også brugt KW hvalpe shampo den er mild og ikke parfymeret :wink:

 

Hilsen Susanne.

 

Er du helt sikker Susanne ?

 

Jeg kunne godt snart bruge noget :lol:

 

Silke siger osse, at den er uparfumeret... Men den lugter ikke grimt..

Mild og dejlig.

 

Og Silke har en meget følsom snude.. OG hun reagerer med "efterparfumering" med rævelort efter almindelige shampooer, også KW's

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har også brugt KW hvalpe shampo den er mild og ikke parfymeret :wink:

 

Hilsen Susanne.

 

Er du helt sikker Susanne ?

 

Jeg kunne godt snart bruge noget :lol:

 

Silke siger osse, at den er uparfumeret... Men den lugter ikke grimt..

Mild og dejlig.

 

Og Silke har en meget følsom snude.. OG hun reagerer med "efterparfumering" med rævelort efter almindelige shampooer, også KW's

 

Jeg spørger ekstra ind til det fordi jeg ikke tåler tilsat parfume, men jeg ved også at mange ikke kan lugte at der er parfume i, fordi der er så meget parfume i deres dagligdag at de tror Lux håndsæbe er uparfumeret :shock:

 

Min ekssvigermor sendte mig engang en creme jeg skulle prøve, den var uparfumeret påstod hun, men den var værre end selv den værste håndsæbe :?

 

:shock:

Så derfor spørger jeg ind til igen og Sussanne kender mig nemlig og er rigtig god til ikke at være parfumeret :lol:

 

Bruger du meget parfume i dagligdagen?

 

Mange der gør det, fx i både vaskepulver, deo shampo osv.. bliver duftdøve :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Anne Marie

 

Jeg bruger ikke parfume til daglig. KWs hvalpe shampo virker uparfumeret, jeg skal se om jeg har mere tilbage så kan du se den mandag. Der kan jo sagtens være parfume i, men jeg ved ikke om du kan tåle at lugte dig frem ?

 

Hilsen Susanne.

 

Synes nok du lugter godt :lol:

 

Du må gerne tage det med så jeg kan lugte til det, så skal jeg have købt noget ret snart ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Det lyder helt da helt sikkert som om vi skal finde noget nyt foder.

 

Han hedder bombastic. Han klør sig en del, men tror bestemt ikke han er stresset, roliger hund findes næsten ikke, han er så afbalanceret.

 

Jeg tror da helt klart han er i underskud af omega 3, hvilket jeg er lidt ked af.

 

Vores problem er bare han er meget kræsen. men mon ikke vi kan få nogle vare prøver og se om han kan lidt det inden vi køber en hel sæk.

 

Tak for alt hjælpen det har været super.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har lige haft næsen i den og kunne godt forstille mig, der er lidt parfume i, men du må ta en sniffer på mandag :wink:

 

Hilsen Susanne.

Ja, jeg tror det desværre også :)

 

Jeg har søgt på google og der står intet om parfume eller parfumefri, kun noget om mildhed, desværre er det ikke ikke parfumefrit i ret mange producenters øjne :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har lige haft næsen i den og kunne godt forstille mig, der er lidt parfume i, men du må ta en sniffer på mandag :wink:

 

Hilsen Susanne.

Ja, jeg tror det desværre også :)

 

Jeg har søgt på google og der står intet om parfume eller parfumefri, kun noget om mildhed, desværre er det ikke ikke parfumefrit i ret mange producenters øjne :wink:

 

HVIS DU MINDER MIG OM DET, kan jeg tage noget shampoo med på onsdag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...