Hop til indhold

Hundepension - tør vi?


Gæst Sine
 Share

Recommended Posts

Min kæreste skal arbejde i Hong Kong i Oktober og jeg har nu fået muligheden for at komme med 1 uge.

 

Men tør vi sende Freya i pension i en HEL uge.

 

Hun er kun 10 måneder til den tid, er det for tidligt at rejse fra hende?

 

Hvilken overvejelser har andre gjordt når i skulle vælge hunde pension?

 

Hvad skal man kigge efter når man leder efter pension?

 

Skal vi allerede øve noget nu?

 

Kan man ringe til pensionen mens man er på ferie og får en lille status rapport?

 

Og er der nogen der kan anbefale en god pension i København/Storkøbenhavn/Nordsjælland ?

 

Uhe er allerede nervøs ved tanken, selvom der er 2½ måned til det!! Vil derfor gerne have valgt pension, inden vi køber billetten, så jeg ved det bliver lige så godt for hende som for os..:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh jeg forstår godt det er en svær beslutning at skulle forlade sin hvalp.

 

Hvad med sådan noget her?

 

http://foderxpressen.dk/shop/cms-12.html

 

Altså jeg har ingen anelse om hvorvidt det er et godt sted, det eneste jeg kender til stedet er, at vi har hentet nogle foderprøver deroppe engang og der var de rigtig søde.

 

Men umiddelbart synes jeg da det lyder hyggeligere end en pension.

 

Og mht. resten af dine spm. har jeg ingen svar - vi er så heldige at have familie der meget gerne vil passe Samson hvis vi skal noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv Elsang Dyrepension www.elsang.dk

Og jeg har ingen skrupler med at aflevere mine hunde der... Bedre pension skal man lede længe efter :blink:

 

Min tidligere tæve blev passet der sidste år (da hun var 8½ mdr.), og den lille rod havde ikke travlt med at skulle med hjem igen da vi hentede hende. Og når vi efterfølgende kom, for at bruge hundesvømmehallen der er der, så var hun vildt glad for at se Lene, som har pensionen.

 

Og Lene er absolut til at snakke med ;-) (hun er også bruger herinde), så jeg ville tage og kontakte hende, og så tage på ferie med ro i sjælen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag ud og kig på pensionen, bestil et par prøve-overnatninger og så tag det ud fra hvordan du føler det - jeg ville aldrig turde overlade min hund til fremmede, kun til nogen der ved at jeg slår dem ihjel, hvis der sker min prinsesse noget ;-) pasning i fbm ferier var det første og største punkt der skulle afklares, før vi sagde ja til Petrine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem i kender her i Odense skal da passe hende i den uge, og så kan hende og Aslan lege lidt hver dag :blink::blink::blink::blink:

 

Ja, det kunne være hyggeligt, men de har jo lige fået en baby på det tidspunkt, så tror måske ikke det er det bedste tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag ud og kig på pensionen, bestil et par prøve-overnatninger og så tag det ud fra hvordan du føler det - jeg ville aldrig turde overlade min hund til fremmede, kun til nogen der ved at jeg slår dem ihjel, hvis der sker min prinsesse noget ;-) pasning i fbm ferier var det første og største punkt der skulle afklares, før vi sagde ja til Petrine.

 

Faktisk (troede vi) at det gav sig selv at vi ikke længere skulle på ferie på den anden siden af kloden da vi fik Freya, fordi vi også lige havde købt hus... men når så sådan en næsten gratis tur byder sig så er det svært at sige nej.

 

Men jeg tænker stdisg over om jeg skal med eller ej og skal ihvertfald først op og besøge den pension, som jeg har fået anbefalet her i tråden, den ser rigtig god ud på hjemmesiden, så tror godt det kan være løsningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan helt klart anbefale

http://www.steff-hundecenter.dk/

 

De har ikke luksus "udsende" men gode "båse" både inde og ude, Cujo kom ud 4 gange om dagen og gå, 2 gange i linie og 2 gange i en lade hvor han kunne løbe frit rundt og bruge sit krudt :blink: plus han var ude i en "løbegård" resten af dagen og få luft.

 

Manden der tog imod os, ved at vi gik ind i laden og var 10 min hvor cujo løb rundt og han lærte ham lidt at kende og fodrer ham med hapser for tricks osv. vi både gik og kom igen med en god mavefornemmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig tør i det :-)

Nu har vi jo mailet lidt, men der kunne jo være andre der tænker som dig, som kunne få gavn af mit svar herinde ;-)

 

Jeg kan sige at det altid er værst for ejeren, ihvertfald her hos os ;-)

Hundene bruger gerne en til to dage til at falde til og komme ind i rytmen her og så kører det bare derudaf. Her er så mange nye spændende dufte, oplevelser og nye legekammerater at tiden bare flyver afsted.

 

Det er ikke for tidligt at hun kommer i pension og når det ikke drejer sig om længere tid er det ikke noget problem. Det er jo også godt at hun fra starten af kan lære et sted at kende, som hun glædeligt vender tilbage til hvis i skulle få brug for det en anden gang.

 

Kig gerne på et par pensioner, så har du noget at sammenligne med ;-)

Det der er vigtigt er at du og især Freya føler sig tryg ved stedet og dem der har pensionen.

 

Hos os må man gerne ringe, maile eller sms'e, det hjælper meget at man lige kan hører at det går godt, især når det er første gang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke skrive lidt om hvordan en typisk dag for hunden forløber? Just in case det skulle blive nødvendigt en dag kunne det være fedt at vide hvordan det foregår hos jer.

 

Selvfølgelig tør i det :-)

Nu har vi jo mailet lidt, men der kunne jo være andre der tænker som dig, som kunne få gavn af mit svar herinde ;-)

 

Jeg kan sige at det altid er værst for ejeren, ihvertfald her hos os ;-)

Hundene bruger gerne en til to dage til at falde til og komme ind i rytmen her og så kører det bare derudaf. Her er så mange nye spændende dufte, oplevelser og nye legekammerater at tiden bare flyver afsted.

 

Det er ikke for tidligt at hun kommer i pension og når det ikke drejer sig om længere tid er det ikke noget problem. Det er jo også godt at hun fra starten af kan lære et sted at kende, som hun glædeligt vender tilbage til hvis i skulle få brug for det en anden gang.

 

Kig gerne på et par pensioner, så har du noget at sammenligne med ;-)

Det der er vigtigt er at du og især Freya føler sig tryg ved stedet og dem der har pensionen.

 

Hos os må man gerne ringe, maile eller sms'e, det hjælper meget at man lige kan hører at det går godt, især når det er første gang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det kan jeg da ;-)

Men kig på vores hjemmeside, der står alt også hvordan dagligdagen forløber :-)www.elsang.dk

 

Det er afhængigt af vejret, men lad os sige at det er et dejligt hundevejr, altså tørt og ikke for varmt.

 

Kl 7 siger vi god morgen og alle hunde lukkes ud på deres løbegård (hver hund har sin egen 100m2 store løbegård med græs). Hygge og kælen og så får de morgenmad og vand.

kl. 9 er der ankomst og afhentning, hygge og kælen, godbid og evt. vand

Kl. 12 går vi tur på vores 14000m2 store indhegnede areal. hygge og kælen godbid og vand

kl. 15 hygge og kælen godbid og evt. vand

kl 17 er der ankomst og afhentning, hygge og kælen, godbid og evt. vand

kl. 18 er der aftensmad, hygge og kælen

kl. 21 hygge og kælen, godbid og evt.vand

kl 2230 lukker vi hundene ind, hygger og kæler, får dagens sidste godbid og så siger vi godnat ca kl 23.

 

Det er ja alt sammen ca tider, men det giver et meget godt indblik i hundenes ferie her hos os :-)

Alt afhængigt af hvor mange hunde her er og hvor mange der kan luftes sammen, gør også at de kan komme ud og gå flere ture om dagen. Eks. lige nu har jeg 14 hunde, de kan gå 5, 5 og 4 sammen, så vi har været ude og gå imorges, skal til middag og igen i eftermiddag og muligvis en aftentur også ;-)

Vi har hundene mest muligt ude på deres løbegård, da det er det de fleste trives bedst med. Er der en enkel eller to der ikke trives med det kommer de bare ind og være og så lukkes ud på løbegård i kortere tid.

 

Jeg håber at det var svar nok, ellers må du spørge igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...