Hop til indhold

Hundeforder og slankekur


Gæst Skou
 Share

Recommended Posts

Min bella skal på slankekur og dyrelægen anbefaler royal canien, er det godt eller er det et salgstrick fordi, de sælger det i deres butik. Er der andet fodermærker der er godt til en golden der skal tabe en 3 kilo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Royal Canin's specielle slankefoder er godt til nogle hunde, ikke til alle. Men prøv det.. og virker det ikke, har Hills også et slankefoder.

 

Min veninde's gårdhunde taber sig fint på Royal Canin's foder, Luna gjorde ikke.

 

Og undskyld, men jeg tvivler altså stærkt på at en god dyrlæge vil sælge noget foder, han/hun ikke kan stå inde for.. SÅ mange penge tjener de altså heller ikke på fodersalg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Altså, skal dyrlægen ikke næsten anbefale Royal Canin hvis det er det han sælger? Jeg mener bare, at der findes så meget andet (og billigere) godt foder på markedet, så vi vender i hvert fald ikke tilbage til Royal Canin:blink:

 

Vores golden kan også godt tåle at tabe sig lidt - ca det samme som din, og han har nu været på slankefoder i et par måneder. Først prøvede vi Fromm Family Mature (378 kr for 15 kg) og det var han sådan set også vild med, men der skete ikke det helt vilde med vægten.

 

Derfor skiftede vi for 14 dage siden til Nutra Nuggets Lite (350 kr for 15 kg) Det er han rigtig glad for, fungerer godt på det. I hele perioden vi har givet ham slankefoder har han tabt ca. 2 kg:mrgreen:

 

Så det virker:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i dag med samråd fra min dyrlæge købt 2 kg Specific Crd til min lille hund ,som også er blevet lidt rund , det kostede 130- og han anbefalede også Hills RD , men da vi bor langt fra vores dyrlæge aftalte vi jeg bare købte det hos den nermeste dyrlæge , så jeg tror heller ikke de anbefaler deres mærker , bare for at sælge det de har :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Nej nej, jeg er heller ikke i tvivl om, at Royal Canin er et udemærket foder, men jeg synes bare, at det er alt for dyrt i forhold til noget af det andet foder, der findes på markedet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
De har også hill´s der. Hvad bruger i til godbidder ? mens jeres vovser skal tabe sig. For vi går til træning en gang om ugen og der skal der da næsten bruges lidt godbidder.

 

En idé ville være hundefoderet... Men ellers kunne det være kylling eller kyllinge pølser... og så kan du jo trække det fra aften portionen.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
De har også hill´s der. Hvad bruger i til godbidder ? mens jeres vovser skal tabe sig. For vi går til træning en gang om ugen og der skal der da næsten bruges lidt godbidder.

 

Vi bruger det daglige foder som godbidder.

 

Nu har brugt meget tid på at finde et foder Bamse trives på, og da vi ikke er meget for at skifte foder igen, bare fordi han kunne tåle at tabe sig 1 kg, har vi valgt at fodre lidt mindre, og så spæde op med grøntsager for mæthedsfornemmelsen.

 

Og det fungere fantastisk for os, men det er nok noget nemmere at finde et godt slankefoder.

 

Nu skal det så også nævnes at vægtøgningen skyldes en kemisk kateration, der går over igen, og dermed kommer stofskiftet og energiniveauet med op senere. Så om det lige er en løsning der, ville passe jer også, er ikke sikkert.

 

Men synes lige muligheden skulle nævnes, hvis i ikke har lyst til at skulle ud og søge i foderjunglen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det normale foder -eller næsten da, normalt bruger jeg Oliver's Selected fish og Oliver's Old and Fit til Flica, men nu hvor hun er på skrump, får hun Oliver's Lam og Oliver's Old and Fit, da der er lidt mere energi i slected fish end i den med lam... ;-)

 

Men bortset fra det, så er hun bare blevet sat ned i fodermængde og bliver suppleret med grøntsager og brune ris i stedet.

 

Som godbidder kan du blandt andet bruge gulerødder i tern hvis hunden kan lide det, samt kyllingtern :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De har også hill´s der. Hvad bruger i til godbidder ? mens jeres vovser skal tabe sig. For vi går til træning en gang om ugen og der skal der da næsten bruges lidt godbidder.

 

Jeg bruger da hundens mad:-)

 

I har en retriever for søren, er en golden ikke også meget madglad?

 

Jeg ville tage en ration af dagens madportion og bruge som guffere.. Det gjorde jeg i al den tid vi trænede.. kedeligt? Tja.. mad er vel mad;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min bella skal på slankekur og dyrelægen anbefaler royal canien, er det godt eller er det et salgstrick fordi, de sælger det i deres butik. Er der andet fodermærker der er godt til en golden der skal tabe en 3 kilo.

 

Chili tabte sig 1½ kilo i løbet af 7 uger ved 100 g Royal Canin Satiety om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...