Hop til indhold

Hvorfor netop den race?


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Da vi skulle have hund var jeg ikke i tvivl om, at vi skulle have en Berner Sennen hund, omend jeg da lige checkede nogle andre racer først.

 

Vi har valgt en Berner fordi den passer godt til os temperamentsmæssigt,motionsmæssigt m.m.

 

Desuden synes jeg at det er en flot hund.

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte en Amstaff af følgende grunde:

 

- Det er en af de mest kærlige familiehunde du kan finde. Den duer f.eks. ikke som vagthund, da den er alt for menneskeglad (opdrætters ord :-D )

 

- Den er ikke for stor, men heller ikke så lille at jeg er bange for at den går i stykker når jeg klapper den :blink:

 

- Den er fysisk udholdende, hvilket vil sige at den på trods af sin lille størrelse (26 kilo) syntes at det er fedt at komme med på mine traveture på mellem 6 og 10 km

 

- Det er en yderst rolig hund indedøre, så på trods af dens fysiske udholdenhed, så farer den ikke op og ned af væggene når den er inde

 

- Den er korthåret og kræver derfor ikke særlig meget pelspleje

 

- Den er arbejdsivrig, og derfor let at træne hvis du som terrier ejer forstår at finde den rette belønning til at motivere den med

 

- Den er altid glad og vil altid gerne lege

 

- Det er en meget velovervejet hund, som overvejer situationen før den reagerer.

 

Ovenstående grunde er nogle af årsagerne til at jeg har valgt en Amstaff

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte en Amstaff af følgende grunde:

 

- Det er en af de mest kærlige familiehunde du kan finde. Den duer f.eks. ikke som vagthund, da den er alt for menneskeglad (opdrætters ord :-D )

 

- Den er ikke for stor, men heller ikke så lille at jeg er bange for at den går i stykker når jeg klapper den :blink:

 

- Den er fysisk udholdende, hvilket vil sige at den på trods af sin lille størrelse (26 kilo) syntes at det er fedt at komme med på mine traveture på mellem 6 og 10 km

 

- Det er en yderst rolig hund indedøre, så på trods af dens fysiske udholdenhed, så farer den ikke op og ned af væggene når den er inde

 

- Den er korthåret og kræver derfor ikke særlig meget pelspleje

 

- Den er arbejdsivrig, og derfor let at træne hvis du som terrier ejer forstår at finde den rette belønning til at motivere den med

 

- Den er altid glad og vil altid gerne lege

 

- Det er en meget velovervejet hund, som overvejer situationen før den reagerer.

 

Ovenstående grunde er nogle af årsagerne til at jeg har valgt en Amstaff

Jeg synes at amstaffere (eller hvordan man siger det i flertal :mrgreen:) godt kan se rigtig søde ud :-)

Men jeg ville ikke turde selv at have sådan en :5up: Nu er jeg også 13 år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min eks eks og jeg skulle ha hund, var jeg ellevild for en bullmastiff. Synes bare at det var verdens dejligste hund. Og den sku ikke ha for meget motion det første år. Lige en hund efter mit hoved, dengang.

 

Eks-eks'en vidste ikke lige hvad en bullmastiff var, så jeg lånte lidt bøger og noget. Sku jeg aldrig ha gjort. Da han så hvor store de blev, ja så var det uddebatteret. Skal så siges, at vi boede i 2v lejlighed.

 

Og da jeg vidste hvem der sku stå for opdragelse og træning, skulle det ikke være for stærk en hund. Hverken fysisk eller mentalt. Og pga mine små søskende, så det blev labben.

 

Jeg har aldrig fortrudt det.

 

En nem hund at opdrage. Hun ku løbe med i skoven, når jeg red i skoven, og er altid frisk på en slumre-time i sengen.

 

I det hele taget en sød og rar hund, som altid kan bestikkes til at gøre som man siger

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte min dansk/svenske gårdhund fordi jeg ville have en hund der var nem at træne, glad og livlig og som kunne få mig op af sofaen :P (hvilket hun nemt kan :blink: )

 

Jeg ville bare gerne have en hund, og gad ikke betale 10.000 + for den :P :blink: og som var enkel og en sød lille hund, hvilket hun så absolut også er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Til og starte med havde vi mange difuse ønsker til vores kommende hund.

 

Måske var det derfor, det tog os halvandet år, at finde racen for os! :mrgreen:

 

Kort og godt endte min kæreste med at kaste sin kærlighed på Grand Danoisén.

 

Jeg har plads nok i mit hjerte til at elske flere racer :lol:

 

Men GDén passer perfekt til os og vores livsstil. :5up:

 

  • Vi ønskede en hund af en vis størrelse
  • .. en hund, som af natur var glad for børn og andre dyr
  • .. en korthåret hund
  • .. IKKE være alt for selvstændig
  • .. IKKE være en hund med udpræget jagtinstinkt
  • ..en hund der er rolig indendørs og kræver moderat motion
  • Gerne lidt vagtsom men ikke et krav

Og Emil lever i fulde op til racestandardens temperamentsbeskrivelse

 

Lige bortset fra det med at han skulle være tilbageholdende overfor fremmede (Det har han ikke hørt om :blink:)

 

Vores næste hund bliver også en GD :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LilleChanel

Jeg har en Labrador,og det har jeg fordi:

 

De er lette,at omgås.

De er overbærende,hvis man kommer til,at lave fejl under indlæringen.

De elsker vand, jeg bor tæt på vand.

Han var den,der valgte mig,da jeg skulle kigge på hunde. (han kommer fra dyrenes beskyttelses internat).

De er næsten altid lalleglade.

De er meget sociale og nysgerrige.

Har generalt et fantastisk temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt Grand Danois'en fordi:

 

* jeg ELSKER store hunde

* jeg vil have en hund der godmodig og som knytter sig meget til sit menneske

* den er meget glad for børn og fungerer godt sammen med andre dyr

* Den er vagtsom, men ikke aggressiv

* Dens motionsbehov passer fint til mig

* Pelsen er kort og kræver meget lidt pleje

* De er nogle helt ufatteligt store kælepotter og ELSKER at nusse og ligge i ske...hyyyyyygge.

* Jeg synes at grand danois er en smuk race

* Den ikke ligefrem er en lydighedshund og har ikke behov for at blive brugt som decideret brugshund som nogle racer har.

* den er i mine øjne den perfekte kæle/hygge/gå-tur/lege/familie/semi-vagt hund (om ikke andet alene på grund af størrelsen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Fordi jeg har allergi... Og cotonen var så den af de allergivenlige racer, vi bedst kunne lide... Samtidig passer den også godt til vores måde at leve på.

 

I dag ville jeg slet ikke vide, hvilken anden race jeg skulle vælge, hvis min allergi pludselig forsvandt... Det ville nok stadig blive en coton. Jeg må indrømme at jeg er blevet forelsket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg har allergi... Og cotonen var så den af de allergivenlige racer, vi bedst kunne lide... Samtidig passer den også godt til vores måde at leve på.

 

I dag ville jeg slet ikke vide, hvilken anden race jeg skulle vælge, hvis min allergi pludselig forsvandt... Det ville nok stadig blive en coton. Jeg må indrømme at jeg er blevet forelsket.

De er også virkelig søde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Labrador,og det har jeg fordi:

 

De er lette,at omgås.

De er overbærende,hvis man kommer til,at lave fejl under indlæringen.

De elsker vand, jeg bor tæt på vand.

Han var den,der valgte mig,da jeg skulle kigge på hunde. (han kommer fra dyrenes beskyttelses internat).

De er næsten altid lalleglade.

De er meget sociale og nysgerrige.

Har generalt et fantastisk temperament.

Jeg har valgt Grand Danois'en fordi:

 

* jeg ELSKER store hunde

* jeg vil have en hund der godmodig og som knytter sig meget til sit menneske

* den er meget glad for børn og fungerer godt sammen med andre dyr

* Den er vagtsom, men ikke aggressiv

* Dens motionsbehov passer fint til mig

* Pelsen er kort og kræver meget lidt pleje

* De er nogle helt ufatteligt store kælepotter og ELSKER at nusse og ligge i ske...hyyyyyygge.

* Jeg synes at grand danois er en smuk race

* Den ikke ligefrem er en lydighedshund og har ikke behov for at blive brugt som decideret brugshund som nogle racer har.

* den er i mine øjne den perfekte kæle/hygge/gå-tur/lege/familie/semi-vagt hund (om ikke andet alene på grund af størrelsen).

De er også rigtig søde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft en flatcoated retriever og nu en engelsk springer. Begge er da blevet valgt for at kunne opfylde en vis æstetisk nydelse (ville ikke vælge en hund jeg ikke også kunne nyde synet af, en hund der ikke var blød at røre ved eller en der lugtede grimt) men det primære har været: deres livlighed, samarbejdsvilje, deres lille territorieforsvar og deres sociale evner. Det sidste synes jeg selv er ret smart når man bor så tæt på naboer som jeg gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte schæferen fordi:

 

Den er meget nem at arbejde med - en god all-round hund

Den er en rigtig god familiehund - og min havde (synes ungerne en gang imellem) stadig nogle af sine hyrde instinkter intakte - så de fik aldrig lov til at gå særlig langt fra grunden uden at hun hentede mig eller bare stod i vejen for dem :blink:

 

Jeg valgte den langhåret fordi jeg synes de meget smukke og folk har også synes hun slet ikke så farlig ud (det var hun nu heller ikke - den største risiko var at hun slikkede folk til døde :blink:)

 

Den har en god tænd og sluk-knap.

 

Og jeg skal helt sikkert have en schæfer næste gang :blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har min race fordi jeg mener det er en yderst inteligent hunderace

 

en race som gerne vil arbejde 24/7 360 dage om året

smuk

dejlig

yderst loyal

vagtsom

alsidig

 

ikke ret mange racer er så alsidige som schæferen dejlig ting samt en meget aktiv hund som elsker udfordringer og :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte en greyhound fordi:

 

  • Det er en mild og venlig hund, der kommer godt ud af det med de fleste mennesker, børn og dyr.
  • I modsætning til hvad mange tror kræver den kun en moderat mængde daglig motion, da de er sprintere og ikke har så meget udholdenhed.
  • Resten af tiden tilbringer de helst i sofaen, på ryggen med alle 4 stænger i vejret.
  • En greyhound er suverænt den smukkeste hund at betragte i bevægelse, de løber ikke, de flyver. Jeg får verdens største sus HVER gang hun løber løs :hjerte:
  • Det er en stor hund, så jeg behøver ikke at bekymre mig om at komme til at træde på den, eller være bekymret for at ungerne slæber rundt på den :mrgreen:
  • De er smukke, smukke, smukke.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...