Gæst Potemis Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Nå det er her i alle gemmer jer! Tsktsk... Jeg har godt nok også oprettet tråden i det andet hundeforum men jeg aner ikke om det her er det samme eller noget helt andet der bare ligner jubii's helt vildt?? Anyway, det skader jo ikke at spørge, hellere en gang for meget end en gang for lidt.... Ik? Kopi af indlægget: "Okay, nu har jeg gennemsøgt nettet i hoved og r... og fundet frem til nogle ting som vi har gjort forkert. Tingene jeg vil ændre på: - Ingen morgentur, bare ud i haven - Fodring 1 gang om dagen i madskålen + et par kiks af og til - Pindekastning på gåturene - Meget få regler hjemme og på gåture. - OVerdreven glæde hos ejer og hund når vi kommer hjem. Tingene skal ændres til: - Morgenluftetur når jeg står op. En kort, men rolig snusetur. - Efter morgenturen, et lille fodersøg i haven. Aftensmad i skålen eller i haven. - Have minimum 20 min. fra fodersøg er ovre til vi tager afsted så hun kan falde til ro. - Ingen pindekastning, tilgengæld har jeg lånt "cirkusbog for hunde" til at have med. - Flere regler, sidde pænt når vi skal over vejen, standse når hun hiver for meget i snoren. - Stille og roligt sige hej til hende når vi kommer hjem, og så putte med hende når hun er faldet til ro. - Alene-hjemme træning Synes i det lyder fornuftigt? Er der nogle ting i ville ændre på? Hr.kæreste og hans forældre + mine forældre + begge naboer mener at en hund mere måske ville kunne dæmpe hendes alenehjemme angst, men jeg er dybt uenig... Jeg tror nærmere at vi så ender med 2 urolige hunde! En hund mere synes jeg først vi kan overveje når Cookie er vænnet til at være alene-hjemme.... Er det mig der er forkert på den eller dem?? (Nåja og så mente den ene nabo at en baby måske kunne hjælpe, hvordan ved jeg dog ikke. Jeg er ikke typen der ville lade min baby være hundeselskab mens jeg tog i biffen.)" Dette forum er da meget bedre!! Nu kan selv jeg lave alle de seje smileys!! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nå det er her i alle gemmer jer! Tsktsk... Jeg har godt nok også oprettet tråden i det andet hundeforum men jeg aner ikke om det her er det samme eller noget helt andet der bare ligner jubii's helt vildt?? Anyway, det skader jo ikke at spørge, hellere en gang for meget end en gang for lidt.... Ik? Kopi af indlægget: "Okay, nu har jeg gennemsøgt nettet i hoved og r... og fundet frem til nogle ting som vi har gjort forkert. Tingene jeg vil ændre på: - Ingen morgentur, bare ud i haven - Fodring 1 gang om dagen i madskålen + et par kiks af og til - Pindekastning på gåturene - Meget få regler hjemme og på gåture. - OVerdreven glæde hos ejer og hund når vi kommer hjem. Tingene skal ændres til: - Morgenluftetur når jeg står op. En kort, men rolig snusetur. - Efter morgenturen, et lille fodersøg i haven. Aftensmad i skålen eller i haven. - Have minimum 20 min. fra fodersøg er ovre til vi tager afsted så hun kan falde til ro. - Ingen pindekastning, tilgengæld har jeg lånt "cirkusbog for hunde" til at have med. - Flere regler, sidde pænt når vi skal over vejen, standse når hun hiver for meget i snoren. - Stille og roligt sige hej til hende når vi kommer hjem, og så putte med hende når hun er faldet til ro. - Alene-hjemme træning Synes i det lyder fornuftigt? Er der nogle ting i ville ændre på? Ang om morgen? vores er meget ens, morgen 30 min, foder søgning og så når han er færdig med det er der 30-40 til vi siger farvel ect. så det lyder fint med dine tanker synes jeg.Ang hive i snoren, du skriver når hun hiver for meget, hun skal slet ikke hive, man kan enten stopep op og afvente linien bliver slap og så ros hende. Eller man kan lave drej rundt øvelse. Hr.kæreste og hans forældre + mine forældre + begge naboer mener at en hund mere måske ville kunne dæmpe hendes alenehjemme angst, men jeg er dybt uenig... Jeg tror nærmere at vi så ender med 2 urolige hunde! En hund mere synes jeg først vi kan overveje når Cookie er vænnet til at være alene-hjemme.... Er det mig der er forkert på den eller dem?? (Nåja og så mente den ene nabo at en baby måske kunne hjælpe, hvordan ved jeg dog ikke. Jeg er ikke typen der ville lade min baby være hundeselskab mens jeg tog i biffen.)" DE er forkert på den :blink: Dette forum er da meget bedre!! Nu kan selv jeg lave alle de seje smileys!! :5up: og velkommen til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Velkommen til Nu ved jeg ikke hvor gammel din hund er? og om hun altid har haft problemer med at være alene, eller om det er noget der lige er startet? Jeg synes din nye morgenrutine lyder vældig fornuftig - men nu minder den også meget om min, så måske er det derfor ... Evt. kan du også indføre et eller andet som man KUN får når man skal være alene, som fx en Kong / hult ben fyldt med lækkerier... sådan ved jeg, at flere herinde faktisk har hunde, der næsten "skubber" dem ud af døren om morgnen ... Du har helt ret i, at oddsene vil være at I vil få 2 hunde med alene hjemme problemer istedet for kun 1, hvis I anskaffer jer en hund mere, især hvis det er en hvalp. De lærer utroligt meget af den voksne hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Din "nye" morgen lyder som vores. Meget fornuftig ville jeg jo mene Fra vi kommer hjem fra morgen tur og indtil jeg går, går de ca 40-50 minutter. Hvor gamel er din hund? Hvilke problemer har hun, som gør dig opmærksom på hendes alene hjemme problem?(hyler, ødelægger ting) Træner du det ligeså stille? Hr kæreste og alles forældre, hvorfor mener de at en til ville hjælpe? Hvis et barn er ubehøvlet, hjælper det da ikke at få et til, det er jo opdragelse (træning) der skal til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Cookie er en 3 år gammel terrier blanding. Hun er vokset op på et kollegie, først i en 2-værelseslejlighed (42 m2) og så en et værelses (28 m2). Der var hun snildt alene hjemme i lang tid. Så flyttede jeg sammen med hr.kæreste, i en større lejlighed i et fremmed område og vi havde nogle kæresteforholdsproblemer som gjorde at vi skændtes en del og der var en del spændinger mellem os. Det er udbedret nu. Vi flyttede hertil i marts og her er have som Cookie elsker! Naboen har marsvin som hun også elsker at se på oppe fra soveværelsesvinduet. Vi fik at vide noget tid efter vi flyttede ind at hun gøede en del når hun var alene. Vi lyttede derfor når vi gik ud og kom hjem, både fra små og lange ture, og hørte kun 1 gang at hun gøede. Troede derfor at det var fordi naboerne ikke kunne lide os eller at de overdrev. Så fik vi et par beskeder af og til om at der var hundegøen, og prøvede så at give hende et rum hun kunne være i, en kong med leverpostej og en radio. Men rummet nægtede hun at være i. Så vi lod bare radioen køre i køkkenet og gav hende kong'en. Forleden fik vi så en lydbesked fra naboen hvor de har optaget en lang sekvens af cookies gøen, og vi snakkede med dem samme aften. De siger det er hver gang vi er ude. Så prøvede vi igen at lukke hende ind på mit kontor (det er her hun plejer at gå hen for at få fred) men det nægtede hun konsekvent så snart hun forbandt det med at vi skulle afsted. Hun ville ikke røre sin kong og satte sig og hylede med det samme, vi nåede ned af trappen. Nu har jeg så besluttet at spærre trappen af, så hun ikke kan komme ovenpå, for at give hende mindre plads at vogte. Og vi er nået til at jeg kan tage jakke på og gå ud og ind igen og tage den af. Hun kommer nogle gange op og logrer når jeg kommer ind, men jeg siger bare "hej musen" og tager jakken af, og når hun så ligger i sofaen og slapper af, kommer jeg ned og nusser lidt. Hun gøer når der er nogen der går forbi i haven. Det gør alle hundene, hele rækken hen. (Rækkehuse). MEn hun er dygtig til at stoppe med netop dette, når jeg går ud og siger "slut". I modsætning til de andre hunde. Hun bruger generelt meget det at pive. Når hun er glad hyler hun, hvis en anden hund kommer for tæt på, "skriger" hun næsten, selvom der aldrig sker andet end at den snuser. Det har hun altid gjort. Når hun er i bandithumør kommer der mange små klynkelyde og ligesådan når hun ser naboens marsvin eller vores hamster. Hun elsker hamsteren. Som en hvalp, eller en levende bamse som man ikke må lege med. Hun er meget jaloux anlagt. Svigermors Laura må helst ikke sidde hos mig eller blive klappet af mig, selvom de er bedste veninder. Andre hunde må helst heller ikke blive nusset, medmindre Cookie kan sidde mellem mig og den anden hund. Dog lod hun en unghund (han) sidde på mit skød samtidig med at hun selv sad der, og lod ham ligge i sin kurv forleden. Mon vi kan vente løbetid snart? Hun har haft kløe og rød hud ved bagpartiet og kønsdelene pga. lopper, som var immune overfor de fleste loppemidler. Det er ved at gå væk igen. Jeg børster hende med sådan en underulds-udriver, men har overvejet at få hende til trimmer igen, eller gøre det selv. Og som hvalp var hun en lille skrælling i kuldet. Hun er mest knyttet til mig. Kæresten kom først til da hun var halvandet år. Det var vist stort set alt om Cookie.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 10, 2009 Rapporter Share Besvaret August 10, 2009 Cookie kan nu være alene hjemme i 10-15 sekunder. Hun gøer eller hyler ikke, mens jeg står på den anden side af yderdøren i det tidsrum.. Men jeg vil faktisk godt lige spørge... Hvor meget "må" hun? Halvdelen af gangene ligger hun og snuer både når jeg går og når jeg kommer tilbage. Så roser jeg hende selvfølgelig lige når jeg kommer ind og ser hun er der. Andre gange lunter hun op til døren og står der når jeg kommer ind. Der er ikke noget vild gensynsglæde, hun står bare og logrer lidt. Er det okay, eller skal jeg så sætte tidsgrænsen ned igen? Jeg vil SÅ gerne have det til at lykkes... Målet er 5 timer... Allerhelst til september for der starter jeg skole igen, 3 dage om ugen. (Det er hårdt satset, og jeg tror heller ikke at det kommer til at lykkes på så kort tid, men man kunne da håbe...) Men jeg har en veninde der går på barsel, som jeg har overvejet at spørge om hun vil passe Cookie lidt i starten.. Ellers er der måske nogen herinde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts