bernerazuro Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Så lærte jeg noget nyt idag Hvalpe kan ikke fordøje mælkekartoner - og sten! Eller ok, sidstnævnte var måske ikke ligefrem nyerhvervet viden Jeg synes ellers at jeg er meget påpasselig med at tage stenene ud af Møffes mund, når han hugger nogen, men åbenbart ikke god nok.. Idag lagde han en kage, der bestod af 30% **** 40% mælkekarton og 30% sten.. Ikke særligt smart, men altid noget at det kom ud igennem den anden ende...! Jeg har ikke før kunne se sten i hans høm-høm.. Men er det noget der stopper med alderen? Altså, det der med at tage sten, tygge på dem og så være så dum at synke dem? Kunne forestille mig, at det er fordi det gør godt i gummerne, men jeg ved det ikke. Det ser i hvert fald ud til, at der fortsat er et par tænder på vej ud bagi munden, han ser sådan irriteret-rød ud i hver fald, ligesom han også gør deromkring hvor det sidste hold hvalpetænder kom frem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Bambi havde også en periode hvor sten var sjove. De små skulle spises og de store skulle gnaves i og slæbes rundt. Jeg sørgede for at fjerne dem straks jeg så dem. Hun gør det så vidt jeg ved ikke mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Bambi havde også en periode hvor sten var sjove.De små skulle spises og de store skulle gnaves i og slæbes rundt. Jeg sørgede for at fjerne dem straks jeg så dem. Hun gør det så vidt jeg ved ikke mere. Åhhr, super! Det er jeg glad for at høre! Så håber jeg, at Møffe følger Bambis eksempel For det er da lidt nervepirrende, det kan jo gå gruelig galt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Åhhr, super! Det er jeg glad for at høre! Så håber jeg, at Møffe følger Bambis eksempel For det er da lidt nervepirrende, det kan jo gå gruelig galt Ja, det er ikke alt for smart. Bambi så også meget undrende på mig når jeg fjernede sten, hvilket var tit en overgang. Men syns hurtigt hun kom efter det. Jeg byttede forresten dem ud med gulerødder, det kan du måske prøve hvis det er noget Møffe syns om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Vi gjorde det mest upædagogisk, vi listede hen bag ved Aslan og råbte bøh Ja ja ja det må man ikke, men vi vidste jo ikke bedre..........og det værste af det hele er...... Det virkede Men ja, jeg tror det er noget de fleste gør/afprøver. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Vi gjorde det mest upædagogisk, vi listede hen bag ved Aslan og råbte bøh Ja ja ja det må man ikke, men vi vidste jo ikke bedre..........og det værste af det hele er...... Det virkede Men ja, jeg tror det er noget de fleste gør/afprøver. Jeg må desværre ikke give dig karma, ellers havde du fået for et godt grin :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Øhh, du Berner-Rikke... Det her vil du nok helst ikke høre, men Noomi var også MEGET glad for sten som hvalp og det er ikke mere end en uges tiden jeg pillede to småsten ud af munden på hende... Heldigvis er det dog aftaget en del, men helt slut er det altså ik' :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Jeg må desværre ikke give dig karma, ellers havde du fået for et godt grin :5up: Det er bare helt ok :5up: Glad for at vores hudne opdragelse kunne more dig :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Øhh, du Berner-Rikke... Det her vil du nok helst ikke høre, men Noomi var også MEGET glad for sten som hvalp og det er ikke mere end en uges tiden jeg pillede to småsten ud af munden på hende... Heldigvis er det dog aftaget en del, men helt slut er det altså ik' :blink: Ja ja ja, måske et bøh kunne hjælpe :-P:-P:-P:-P:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Det er bare helt ok :5up: Glad for at vores hudne opdragelse kunne more dig :blink: Ja, jeg kunne lige se det for mig BØØØØH og så stakkels Aslan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Ja, det er ikke alt for smart.Bambi så også meget undrende på mig når jeg fjernede sten, hvilket var tit en overgang. Men syns hurtigt hun kom efter det. Jeg byttede forresten dem ud med gulerødder, det kan du måske prøve hvis det er noget Møffe syns om. Jeg siger "nej", når jeg ser, at han skal til at tage én. Det reagerer han på og får godbid. Når han har fået den i munden, er det desværre ikke altid jeg har en godbid og så synes jeg lige, at det er lidt vigtigere at få den ud af munden Ikke så smart, men han virker heldigvis til stadig at have god tillid til, at jeg ikke ellers går rundt og stjæler fra ham Øhh, du Berner-Rikke... Det her vil du nok helst ikke høre, men Noomi var også MEGET glad for sten som hvalp og det er ikke mere end en uges tiden jeg pillede to småsten ud af munden på hende... Heldigvis er det dog aftaget en del, men helt slut er det altså ik' :blink: Nej, det er jeg ikke voldsomt glad for at høre! Men jeg håber, at Møffe slægter Bambi på og ikke Noomi, lige på dette punkt :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nej, det er jeg ikke voldsomt glad for at høre! Men jeg håber, at Møffe slægter Bambi på og ikke Noomi, lige på dette punkt :blink: Det kan du vist godt håbe på på flere punkter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Det kan du vist godt håbe på på flere punkter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 gulerodstricket virker....hehe...Da Pablo var hvalp fik han ihvertfald gulerødder og ødelagde eller spiste derfor ikke ting han ikke måtte mens han fik nye tænder......værre var det med Victoria, for hun og Pablo vil altid have det den anden har, så ingen gulerødder der... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Jeg tror faktisk at jeg synes bøh er en ret god ide..... sten og snegle er meget skidt for hunde, men ja, de putter jo alt i munden. Kan i lave bytteleg med Møffe? Aflever og sådan - eller vil det bare lære hunden for evigt at komme med sten? Buddha elsker regnorm.. vi fik at vide at det måtte han ikke spise af den grund at han så måske også ville spise snegle - som kan give nyresygdomme. Men, han så en snegl og syntes den var klam, så medmindre jeg finder ud af at en regnorm i ny og næ er dødfarlig, vil jeg hellere beskæftige mig med at han ikke spiser sten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Ja vi bruger også gulerødder, et par gange har han alligevel syntes noget andet var mere spændende (mine tæer fx) men så har vi smurt lidt leverpostej på guleroden :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Jeg tror faktisk at jeg synes bøh er en ret god ide..... sten og snegle er meget skidt for hunde, men ja, de putter jo alt i munden. Kan i lave bytteleg med Møffe? Aflever og sådan - eller vil det bare lære hunden for evigt at komme med sten? Buddha elsker regnorm.. vi fik at vide at det måtte han ikke spise af den grund at han så måske også ville spise snegle - som kan give nyresygdomme. Men, han så en snegl og syntes den var klam, så medmindre jeg finder ud af at en regnorm i ny og næ er dødfarlig, vil jeg hellere beskæftige mig med at han ikke spiser sten. Uhh altså, det er en af de ting jeg er max dårlig til at træne.. Det sker sådan en gang imellem, men det er mest ved et tilfælde. Møffe har et tyggeben, nu har han fået nok efter min mening, bytte-bytte-kømand o.lign., jeg glemmer decideret at træne det, møghamrende dumt af mig Og jeg har prøvet at smække migselv bagi og glemmer det alligevel Og det værste er, at han faktisk også spiser snegle Har selv reddet en snegl fra ham (vil stadig nu vove at påstå, at det var verdens heldigste snegl! Så ham tage den og løbe ud på græsset og tygge - men han ramte den ikke, så da jeg fik den ud af munden, var den stadig hel ) Men jeg må gi' migselv et par ekstra r*vfuld, så kan det være, at jeg kommer i gang Ja vi bruger også gulerødder, et par gange har han alligevel syntes noget andet var mere spændende (mine tæer fx) men så har vi smurt lidt leverpostej på guleroden :mums: Haha, forkælelse i særklasse :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Ja vi bruger også gulerødder, et par gange har han alligevel syntes noget andet var mere spændende (mine tæer fx) men så har vi smurt lidt leverpostej på guleroden :mums: Jeg gjorde det samme i dag - og fandt senere guleroden klinet for leverpostej og uden et eneste tandmærke i - dumme hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 8, 2009 Rapporter Share Besvaret August 8, 2009 Jeg gjorde det samme i dag - og fandt senere guleroden klinet for leverpostej og uden et eneste tandmærke i - dumme hund hahah! så snu er hvalpe heldigvis ikke... endnu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret August 8, 2009 Rapporter Share Besvaret August 8, 2009 Han er en hvalp - lige knap 5 måneder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 8, 2009 Rapporter Share Besvaret August 8, 2009 Vi gjorde det mest upædagogisk, vi listede hen bag ved Aslan og råbte bøh Ja ja ja det må man ikke, men vi vidste jo ikke bedre..........og det værste af det hele er...... Det virkede Men ja, jeg tror det er noget de fleste gør/afprøver. Hi hi,... utroligt at den hund ikke er mærket for livet. Men ikke alle hvalpe samler sten op. Ascha præsterede at sidde og gumle på noget i et godt stykke tid. Da jeg fik det ud af munden på hende viste det sig at være en lillebitte fortand hun åbenbart lige havde tabt. Tror det ligger til nogle hvalpe og ikke til andre (nok de færreste). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 8, 2009 Rapporter Share Besvaret August 8, 2009 Hi hi,... utroligt at den hund ikke er mærket for livet. Jeg undre mig også Jeg kan huske der var en der skrev at v kunne rissikere at han aldrig ville aflever noget til os igen. Dette gælder heldigvis kun hans hvide bold (jeg tror nu også vi har været ret heldige med Aslan, han er vidst en meget nem hund, til tider) Men jeg kan da godt, i dag, se at nogle hunde nok ikke ville aflevere ting igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts