Hop til indhold

Løbetid og aggression


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Min venindes hund er en amstaff-rottweiler blanding. I øjeblikket og helt sikkert pga. medierne er jeg lige en smule mere opmærksom på når denne hund og Jodie leger sammen.

 

De plejer at have det fint sammen. Selvom den voksne hund selvfølgelig sætter Jodie en del på plads med lidt snerren ef og til - ligesom den anden hund er meget besidderrisk i forhold til legetøj og pinde, men Jodie har forstået signalerne og holder sig i rimelig afstand fra det legetøj, som har størst værdi for den anden hund.

 

Men forleden var den anden hund på besøg og den begyndte at rejse børster og snerre med mundvigende trukket helt op. Min veninde endte med at sætte den ud i bilen igen.

 

Begge hunde var i løbetid og jeg tænker at dette kan have været årsagen til den ændrede og lettere aggressive adfærd, men hvad tænker I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi jo kun været igennem en løbetid her i huset, men jeg synes absolut at Karla havde en "kortere lunte" - det galdt dog kun hanhunde... men hun gad nu slet ikke rigtigt lege - og hvis den anden hund var MEGET insisterende kunne hun godt mokke lidt af den...

 

men altså hun var ikke sådan aggressiv -aggressiv - bare lidt skarpere end hun plejer at være...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan meget nemt have noget med løbetid at gøre!

 

Stella bliver voldsomt skarp op til og imens hun er i løb, og får derfor kun lov til at lege med få udvalgte tæver.

Asta viser samme tendenser, dog ikke i samme terrier-skarphed selvfølgeligt.

 

Jeg tror det er dybt instinktivt og meget konkurrence-præget, og kender til rigtigt mange tæver der bliver momentært samkøns agressive under løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...