Hop til indhold

Hvilke racer er muskelhunde? (ifb. m forbud)


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

Nogen som kender et sted man kan se en liste over hvilke hunde et evt. forbud kommer til at berøre?

Er stadig i "overvejelses fasen" mht valg af racer, og vil gerne undgå at ende med en race hvor jeg fx ikke vil få mulighed for at gå til træning med..

Kommer det til at handle om udseenet eller hvad? Og hvem får til opgave at lave den liste med "farlige" racer og ud fra hvad? Stattestikker over hunde overfald eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen som kender et sted man kan se en liste over hvilke hunde et evt. forbud kommer til at berøre?

 

Det er jo præcis der humle lægger - når man beder politikkerne o.a. sætte navne på de racer, der skal forbydes, bliver de pludselig helt stumme :roll: For de aner det ikke, men at tale om at udstede forbud er blevet moderne på Christiansborg, så de taler og taler om noget de ikke har en klap forstand på :roll: - faktisk er politkkernes viden om disse racer ikke helt ulig mange af ejerne til racer, der er i farezonen = ikke eksisterende :oops::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er lidt underligt.. Har prøvet at følge forskellige link jeg har fundet og læst en del artikler om emnet, men lige netop den information som er vigtigst for mig, har jeg ikke kunnet finde nogen steder..

Det er sådan lidt (meget) træls når jeg kigger på forskellige racer, så ligger den hele tiden i baghovedet.. Om jeg nu vil kunne få hjælp hvis der opstår problemer, om jeg vil kunne gå til træning med den og om jeg vil blive afvist i samtlige boligforeninger hvis jeg vælger en "forkert" race..?!

Og hvis nu vi forestiller os der kommer et forbud mod visse racer, hvad så med blandinger?

HVEM kan vurdere om der fx er blandet pitt i en blandings hund?

 

Kan man sige noget om hvilke racer som er i fare-zonen? Handler det om alle hunde med store munde eller handler det om de racer som står for størstedelen af "overfald"?

 

Er der et sted man kan kontakte og spørge? Det virker ikke som om at dkk ved mere end mig :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro, at alle racer med navnet "bull" i racenavnet ihvertfald kunne være i farezonen.... derudover ville jeg holde mig langt væk fra amstaffen hvis jeg skulle købe hund nu ...

 

men nej, der findes ingen liste - og ingen ved hvilke hunde der egentlig er muskelhund - hvilket er klart nok, eftersom ordet er et medieskabt begreb :roll:...

 

Kamphunde er de hunde der oprindeligt var avlet til kamp, ligesom andre racer oprindeligt var avlet til jagt / hyrdning / vagt osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurra, jeg har endelig fundet en beskrivelse af hvad en "kamphund" er!

Her kommer den så, tadaa:

 

Hvad er en kamphund?

 

  • En kamphund er betegnelsen for en hund, som er designet specielt til at angribe andre hunde i hundekampe

 

  • Kamphunde er et mix af stærke muskelhunde og aggressive terrier, som tidligere blev brugt til for eksempel at slå rotter ihjel

 

  • Fælles kendetegn for kamphunde er derfor, at de har store muskler og stor tænding overfor artsfæller

Kilde: Dansk Kennel Klub

 

 

-Ih, hvor føler jeg mig meget klogere på hvilke racer jeg skal undgå nu :D

Fx alle terrier og andre hunde som oprindeligt er avlet til at slå rotter ihjel! Godt at få det på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

-Ih, hvor føler jeg mig meget klogere på hvilke racer jeg skal undgå nu :D

Fx alle terrier og andre hunde som oprindeligt er avlet til at slå rotter ihjel! Godt at få det på plads.

 

Pas på papillioner, de er oprindeligt designet til at dræbe rotter.

Bedlington terrier er også brugt til hundekamp ;-) det er den terrier der ligner en blanding af pudel, dromedar og et får (kan selvfølgelig være en hidsig djævel, men ikke ligefrem en man burde frygte)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas på papillioner, de er oprindeligt designet til at dræbe rotter.

Bedlington terrier er også brugt til hundekamp ;-) det er den terrier der ligner en blanding af pudel, dromedar og et får (kan selvfølgelig være en hidsig djævel, men ikke ligefrem en man burde frygte)

 

Ja, jeg overvejer at sende listen til vores elskede führer Løkke og bede ham øjeblikkeligt aflive samtlige hunde som passer på de beskrivelser :P

Evt. i store gaskamre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas på papillioner, de er oprindeligt designet til at dræbe rotter.

Bedlington terrier er også brugt til hundekamp ;-) det er den terrier der ligner en blanding af pudel, dromedar og et får (kan selvfølgelig være en hidsig djævel, men ikke ligefrem en man burde frygte)

 

i så fald er den dansk/svenske gårdhund jo også en kamphund :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

i så fald er den dansk/svenske gårdhund jo også en kamphund :roll:

helt enig:shock: de par stykker bor heromkring viser meget agressiv adfærd, de hopepr frem i snoren, gør agressivt og har en tæt og muskuløs kropsbygning :shock: jeg frygter lidt den dag en af dem smutter ud af de haver vi går forbi og evt. hopper på cujo...i den ene have er der endda også en fransk buller og den er lige så agressiv, de springer op af deres trådhegn :5up: og går amok.. gujo går bare forbi og søger kontant med godbids hånden :roll: de er nok ikke store nok til at udgøre en trussel så han værdigere dem kun et kort blik og så videre...

Link til indlæg
Del på andre sites

i så fald er den dansk/svenske gårdhund jo også en kamphund :roll:

 

Ja for søren! Det er de værste:shock:

Ej, uden pis, jeg vil godt vædde med der faktisk er rigtig mange som bliver bidt af den slags små hunde, også fordi der er så mange af dem i dk. Men folk melder der nok bare ikke, og desuden gider aviserne nok ikke skrive om det, selvom de gjorde. Så kan man jo sige at de ikke bidder så hårdt, og det er måske også rigtigt, men mange af de billeder jeg har set af folk som er blevet bidt af "kamphunde" har ikke meget mere end et blåt mærke og nogen små sår fra tænder.

Ikke at det så er ok, bestemt ikke, det kan jo være en traumatisk oplevelse for offeret, men jeg mener ikke altid at overdrivelse fremmer forståelsen, tværtimod..

Og hvis der skal laves et forbud, så nytter det jo ikke noget at man bare sætter sig ned og beslutter at alle hunde som bidder er kamphunde, uanset racer og blandinger (eks. blandingsracen schæfer/boxer/rottweiler har i denne artikel bidt, og er dermed en kamphund - tænk jeg viste slet ikke der fantes noget som hed blandingsracer, troede ENTEN en hund var race ELLER blanding, der kan man bare se:Dhttp://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1204338.ece), så bliver listen jo aldrig færdig, eftersom hunde af alle racer kan bidde..

 

er faktsik blevet bidt engang af min morsters chiwawa (staves?), hvilket vel så må gøre den til en kamphund..

Link til indlæg
Del på andre sites

helt enig:shock: de par stykker bor heromkring viser meget agressiv adfærd, de hopepr frem i snoren, gør agressivt og har en tæt og muskuløs kropsbygning :shock: jeg frygter lidt den dag en af dem smutter ud af de haver vi går forbi og evt. hopper på cujo...i den ene have er der endda også en fransk buller og den er lige så agressiv, de springer op af deres trådhegn :5up: og går amok.. gujo går bare forbi og søger kontant med godbids hånden :roll: de er nok ikke store nok til at udgøre en trussel så han værdigere dem kun et kort blik og så videre...

 

Hæhæ, hvad tror du mon overskrifterne ville lyde hvis han blev angrebet af sådan en lille én?

"Muskelhund angriber muskelhund"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil klart helre bides 100 gange af en lille hund, hvor jeg kan tage den i nakken med en hånd og holde den fast, end af et vildt monstrum hvor kun 'grandvoksne mennesker af hankøn' har en chance ;-) og jeg har da en del erfaring i begge dele.

 

ja, det ville jeg sådan set også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæhæ, hvad tror du mon overskrifterne ville lyde hvis han blev angrebet af sådan en lille én?

"Muskelhund angriber muskelhund"?

 

Nope "kamphund angriber 2 små forsvarsløse hunde"

 

Men tror det enten er tæver eller kasteret hanhunde, for hvis det var en intakt hanhunde havde han nok knurret lidt af dem og bedt dem pisse af :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...