Hop til indhold

... og igen og igen


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

http://ekstrabladet.dk/112/article1204610.ece

 

Jeg ville blive så glad hvis de der journalister, ville få deres fakta korrekt.

 

Så er det en Pit så er det ikke en Pit og den anden hunde er først en Skotte og siden en Schnauser. Måske irellevant for sagen, men jeg finder det er dårligt arbejde fra Journalisternes side. Bare man kommer først med "nyheden" så er det åbenbart hamrende ligegyldigt om det er rigtigt eller forkert.

 

Hvad mener du?? Der står da Pittbull begge steder :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 368
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener overhovedet ikke at der er nogen grund til at få den hund mentaltestet hvis det er en Pittbull. Er den det skal den aflives og det kan KUN gå for langsomt! Pittbulls er ulovlige i Danmark så der er ingen grund til at spilde mentaltest på den og da SLET ikke når den har slået en anden hund ihjel :evil:

 

Er problemet ikke at det er umuligt at bevise om det er en pitt? Men jeg er helt enig, den burde aflives :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hvad mener du?? Der står da Pittbull begge steder :confused:

 

Det gør der da også. haha

Jeg kan åbenbart hverken se og læse, så jeg kan godt blive Journalist.

 

Jeg hørte for meget til det andet damen i indslaget snakkede om, hvor hun nævnte at "En muskelhunde etc etc"

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer der argumenterer så meget for at kamphunde har sin berettigelse i Danmark: Påvirker det jer overhovedet ikke at se sådan en lille hund ligge skambidt på græsset og bare vente på at få sprøjten? :megaked: Og tænker I ikke på, at ligesom I ikke vil af med jeres hunde, så vil vi andre altså heller ikke? Vi har bare ikke noget valg, hvis en kamphund beslutter sig for at det lige er vores hund der er næste offer :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør der da også. haha

Jeg kan åbenbart hverken se og læse, så jeg kan godt blive Journalist.

 

Jeg hørte for meget til det andet damen i indslaget snakkede om, hvor hun nævnte at "En muskelhunde etc etc"

 

Nah, med den holdning du har til kamphunde, så går det sgu ikke :blink: Så skal du i hvert fald skrive om andre emner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er problemet ikke at det er umuligt at bevise om det er en pitt? Men jeg er helt enig, den burde aflives :(

 

Jeg tænker at et eller andet sted må de jo vide fra at det er en pittbull. Måske har ejeren selv indrømmet det? De plejer jo at kalde dem amstaffs eller ambull over en kam, for pittbulls eksisterer jo ikke i Danmark.... :engel: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer der argumenterer så meget for at kamphunde har sin berettigelse i Danmark: Påvirker det jer overhovedet ikke at se sådan en lille hund ligge skambidt på græsset og bare vente på at få sprøjten? :megaked: Og tænker I ikke på, at ligesom I ikke vil af med jeres hunde, så vil vi andre altså heller ikke?

gu fanden påvirker det "OS" , det er da uacceptabelt, og håber fandeme ejeren får en klækkelig bøde oveni, hunden var jo "kun" bundet.

Hvad der har fået hunden til at tricke er svært at sige jo.

 

jeg/vi er da selv mere bevidste når vi går tur ect.

Vi har flere steder vi ikke går pga. bidske hunde i haver eller løse hunde og ingen af dem er kamphunde, de ser bare overhovedet ikke venlige ud når de fiser rundt i deres haven frem og tilbage foran hegnet og gør voldsomt og trådhegnet lige når dem til panden. Og når 3 store hunde, større end cujo pludselig render rundt om et hjørner og står rundt om og undersøger ham indtil ejer dukker op 2 min senere hvorefter han "flygter" med sine og det er sket 3 gange nu, ja så går vi bare ikke den vej mere.

Alkoholikerne sidder i det lokale natur område med deres schæfer, lap blandinger så er vi droppet at have cujo med på legepladsen der...

 

Den generelle opfattelse af at have hund er vildt forskurvet.

 

Det er ikke en menneskeret at have hund, men burde være en hunderet at have en ansvarlig ejer.

 

Cujo er selv blevet overfaldet af en amstaff (igen pga dårlig indhegning), men derfor synes jeg bare ikke et forbud vil hjælpe en skid! måske mine argumenter er tynde, men vil gerne overbevises om HVORFOR et forbud ville virke?

 

Vi har bare ikke noget valg, hvis en kamphund beslutter sig for at det lige er vores hund der er næste offer :cry:

Har du noget valg da hvis det er en bidsk schæfer, rotte eller anden race?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer der argumenterer så meget for at kamphunde har sin berettigelse i Danmark: Påvirker det jer overhovedet ikke at se sådan en lille hund ligge skambidt på græsset og bare vente på at få sprøjten? :megaked: Og tænker I ikke på, at ligesom I ikke vil af med jeres hunde, så vil vi andre altså heller ikke? Vi har bare ikke noget valg, hvis en kamphund beslutter sig for at det lige er vores hund der er næste offer :cry:

 

Påvirker mig meget, Petrine er alt for lille.

 

Men påvirker det ikke dig at din race kan blive den næste? En retriever på steroider er jeg overbevist om kan blive lige så farlig som en hvillken som helst kamphund.

 

Derudover er det princippet, flere og flere forbud, rygning er forbudt, snart bliver det forbudt at spise chokolade, allerede snak om at det burde være ulovligt at sælge slik til fede...ægtemanden er en tynd stilk, jeg er fed, jeg HAR prøvet at købe fedende kager til ham og få en kommentar eller 5 - et sted må det bare slutte med forbud og indblanding i mit privatliv.

 

Og så tror jeg ikke at forbud giver en lyserødt mælk & honning-samfund, efter kamphundene kommer bjerghundene, og efter dem...noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Til jer der argumenterer så meget for at kamphunde har sin berettigelse i Danmark: Påvirker det jer overhovedet ikke at se sådan en lille hund ligge skambidt på græsset og bare vente på at få sprøjten? :megaked: Og tænker I ikke på, at ligesom I ikke vil af med jeres hunde, så vil vi andre altså heller ikke? Vi har bare ikke noget valg, hvis en kamphund beslutter sig for at det lige er vores hund der er næste offer :cry:

 

Selvfølgelig påvirker det os Nollike, det er ganske skrækkeligt at det sker:(

 

Men det er ikke hundenes skyld, det er ejernes, og det er ejerne der skal straffes hårdt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skulle jeg efterhånden holde mig ude af de her kamphundedebatter, for jeg må indrømme at jo flere overfald vi hører om, jo mere får jeg svært ved at slå koldt vand i blodet :cry: og jeg lader mig mere og mere provokere af manglen på forståelse :cry: Hver gang bliver det kørt over i "Jamen HVAD er en kamphund", "lad os forbyde alle store hunde" og alt muligt andet ja undskyld udtrykket crap! Det lader til at det bedste argument er at der endnu ikke er lavet en facitliste over hvilke hunde der evt. skulle forbydes, så jeg glæder mig til at regeringen endelig kommer med den liste så vi præcist ved hvad vi snakker om og kan debattere ud fra det. Og så håber jeg at regeringen kommer med en løsning så vi andre før eller siden kan gå tur med hunden hvor vi vil, uden at være i fare for ikke at få den med hjem igen :evil:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

. Og så håber jeg at regeringen kommer med en løsning så vi andre før eller siden kan gå tur med hunden hvor vi vil, uden at være i fare for ikke at få den med hjem igen :evil:

det glæder jeg mig også til ....

 

for folk overholder ikke engang linie påbud hvorfor skulle de så gøre det med nye regler når der alligevel ikke sker en skid ved at overtræde reglerne..

Link til indlæg
Del på andre sites

gu fanden påvirker det "OS" , det er da uacceptabelt, og håber fandeme ejeren får en klækkelig bøde oveni, hunden var jo "kun" bundet.

Hvad der har fået hunden til at tricke er svært at sige jo.

 

jeg/vi er da selv mere bevidste når vi går tur ect.

Vi har flere steder vi ikke går pga. bidske hunde i haver eller løse hunde og ingen af dem er kamphunde, de ser bare overhovedet ikke venlige ud når de fiser rundt i deres haven frem og tilbage foran hegnet og gør voldsomt og trådhegnet lige når dem til panden. Og når 3 store hunde, større end cujo pludselig render rundt om et hjørner og står rundt om og undersøger ham indtil ejer dukker op 2 min senere hvorefter han "flygter" med sine og det er sket 3 gange nu, ja så går vi bare ikke den vej mere.

Alkoholikerne sidder i det lokale natur område med deres schæfer, lap blandinger så er vi droppet at have cujo med på legepladsen der...

 

Den generelle opfattelse af at have hund er vildt forskurvet.

 

Det er ikke en menneskeret at have hund, men burde være en hunderet at have en ansvarlig ejer.

 

Cujo er selv blevet overfaldet af en amstaff (igen pga dårlig indhegning), men derfor synes jeg bare ikke et forbud vil hjælpe en skid! måske mine argumenter er tynde, men vil gerne overbevises om HVORFOR et forbud ville virke?

 

 

Har du noget valg da hvis det er en bidsk schæfer, rotte eller anden race?

 

Du er da heldig, de steder hvor jeg færdes har alkoholikerne kamphunde :cry:

 

Jeg ved ikke om et forbud er vejen frem, men et eller andet SKAL der gøres, så det ikke er alle og enhver der kan få fat i den slags hunde til skræk, rædsel og fare for alle os andre :evil: Skulle jeg vælge mellem en kamphund, rotte og schæfer der skulle overfalde Noomi, skulle det helt afgjort være den sidste!!! (af 3 onder ville det trods alt være det mildeste :cry:)

 

Jeg er enig i at det burde være en hunderet at have en ansvarlig ejer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad ville du sige til at alle hunde over 5 kg skal gå med mundkurv og ikke må avles på? Fra mit snæversynede standpunkt ville det være effektivt og nemt at opretholde.

 

 

Altså, jeg er jo ikke til små hunde, og dem jeg møder er nogle hidsige sataner, så jeg syntes også små hunde skal have mundkurv på.

(og så når det er petrine muskelhund der weightpuller, SÅ er jeg bange :mrgreen::mrgreen: )

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer der argumenterer så meget for at kamphunde har sin berettigelse i Danmark: Påvirker det jer overhovedet ikke at se sådan en lille hund ligge skambidt på græsset og bare vente på at få sprøjten? :megaked: Og tænker I ikke på, at ligesom I ikke vil af med jeres hunde, så vil vi andre altså heller ikke? Vi har bare ikke noget valg, hvis en kamphund beslutter sig for at det lige er vores hund der er næste offer :cry:

 

Det er ihvertfald ikke min erfaring. De sidder og tænker: det kunne en chihuahua da også gøre. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Påvirker mig meget, Petrine er alt for lille.

 

Men påvirker det ikke dig at din race kan blive den næste? En retriever på steroider er jeg overbevist om kan blive lige så farlig som en hvillken som helst kamphund.

 

Derudover er det princippet, flere og flere forbud, rygning er forbudt, snart bliver det forbudt at spise chokolade, allerede snak om at det burde være ulovligt at sælge slik til fede...ægtemanden er en tynd stilk, jeg er fed, jeg HAR prøvet at købe fedende kager til ham og få en kommentar eller 5 - et sted må det bare slutte med forbud og indblanding i mit privatliv.

 

Og så tror jeg ikke at forbud giver en lyserødt mælk & honning-samfund, efter kamphundene kommer bjerghundene, og efter dem...noget andet.

 

Er vi ikke lidt ude på overdrevet nu med retrievere på steroider??? :rolleyes:

 

At folk er fede skader jo ikke ligefrem andre, så jeg synes måske ikke at det er den allerbedste sammenligning??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Måske skulle jeg efterhånden holde mig ude af de her kamphundedebatter, for jeg må indrømme at jo flere overfald vi hører om, jo mere får jeg svært ved at slå koldt vand i blodet :cry: og jeg lader mig mere og mere provokere af manglen på forståelse :cry: Hver gang bliver det kørt over i "Jamen HVAD er en kamphund", "lad os forbyde alle store hunde" og alt muligt andet ja undskyld udtrykket crap! Det lader til at det bedste argument er at der endnu ikke er lavet en facitliste over hvilke hunde der evt. skulle forbydes, så jeg glæder mig til at regeringen endelig kommer med den liste så vi præcist ved hvad vi snakker om og kan debattere ud fra det. Og så håber jeg at regeringen kommer med en løsning så vi andre før eller siden kan gå tur med hunden hvor vi vil, uden at være i fare for ikke at få den med hjem igen :evil:

 

Vi er jo af gode grunde nød til at vide hvad for en race vi taler om, for at lave forbud , ellers kan et forbud slet ikke laves:-)

 

Selvom jeg personligt er imod et forbud, synes jeg bestemt der skal gøres noget, for sådan som tingene er nu, duer det slet ikke:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
, men vil gerne overbevises om HVORFOR et forbud ville virke?

 

Jeg synes det giver sig selv: hvis der var et forbud, så behøvede politiet jo bare een henvendelse fra en borger om at den og den hund var en kamphund. Så kunne de tage ud, tjekke hunden, og hvis det var en kamphund konfiskere den og aflive den. Enkelt og ligetil!

I dag er det jo et bureaukrati uden lige, og hunden skal have gjort skade før de kan gøre noget.

Frem for alt ville et forbud stoppe alt den hovedløse avl og salg af alt der ligner en kamphund, som finder sted i dag. Man ville undgå at en hel masse unge mennesker som skal ha' deres første hund købte en kamphund som de ikke aner hvad indeholder, bare fordi det er blevet en modehund.

Ofte er det jo de hunde der står for overfaldene, fordi dem der har dem mener at lige netop deres kamphund er sød og fredelig !

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er da heldig, de steder hvor jeg færdes har alkoholikerne kamphunde :cry:

 

Jeg ved ikke om et forbud er vejen frem, men et eller andet SKAL der gøres, så det ikke er alle og enhver der kan få fat i den slags hunde til skræk, rædsel og fare for alle os andre :evil: Skulle jeg vælge mellem en kamphund, rotte og schæfer der skulle overfalde Noomi, skulle det helt afgjort være den sidste!!! (af 3 onder ville det trods alt være det mildeste :cry:)

 

Jeg er enig i at det burde være en hunderet at have en ansvarlig ejer :5up:

er det heldigt? deres hunde er de værste til at lave udfald imod cujo, så når de cykler hjem derfra og vi møder ved vejen er de ved at vælte og cujo stiller sig automatisk op og knurre!

uanset hvor "heldige" vi er, så må de ikke have hunde løse der eller andre steder inden for by skiltet.

 

Har set hvor "heldig" man er efter en schæfer bider, cujo har stadigvæk ar.

Denne gang her var det ejernes skyld (er det altid med undtagelse af kamphunde jo) den levede på en gård indtil den var 1 år hvor en "reddet" den, det er den så langt fra stadigvæk....

 

Og en rotte schæfer mix.

 

Min pointe, uanset race så skal der ikke meget uduelighed/ligegyldighed til fra en ejer før en hund kan få en "kortslutning" måden de gør det på kan være forskelligt, men vi skal nærmere se på HVORFOR nogle kortslutter på den måde... og da synes jeg det er forkert at se på racen, så ville der jo ikke være solskins historier med kamphunde jo?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg synes det giver sig selv: hvis der var et forbud, så behøvede politiet jo bare een henvendelse fra en borger om at den og den hund var en kamphund. Så kunne de tage ud, tjekke hunden, og hvis det var en kamphund konfiskere den og aflive den. Enkelt og ligetil!

I dag er det jo et bureaukrati uden lige, og hunden skal have gjort skade før de kan gøre noget.

Frem for alt ville et forbud stoppe alt den hovedløse avl og salg af alt der ligner en kamphund, som finder sted i dag. Man ville undgå at en hel masse unge mennesker som skal ha' deres første hund købte en kamphund som de ikke aner hvad indeholder, bare fordi det er blevet en modehund.

Ofte er det jo de hunde der står for overfaldene, fordi dem der har dem mener at lige netop deres kamphund er sød og fredelig !

 

Hvis du tror at et forbud vil stoppe al avl og salg tager du godt nok fejl.

Pitbullen har været forbudt i 18 år i DK, men sjovt nok er den her stadig :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...