Hop til indhold

... og igen og igen


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 368
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er det en pittbull? Det må da være en blanding, ellers er den da også ulovlig?

 

Men for pokker - jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige længere.. På den ene side synes jeg forbud og påbud er voldsomt..

Men ser jeg en muskelhund må jeg ærligt indrømme at jeg holder mig væk.. Har jeg mine hunde med, tager jeg dem på arm..

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Uhaaa!!!! :evil:

 

Det bliver altså snart svære og sværre at forsvare nogle typer af hunde såkaldte muskelhunde, som jeg egentlig kender nogle stykker af og som er fantastiske hunde.

 

Jeg har stor respekt for folk med muskelhunde som tilegner sig noget viden om hunde, og giver sine hunde den korrekte aktivering og har en forståelse for deres hunds race!!! Men desværre fungere de typer af hunde jo også tit som potensforlænger i andre sammenhæng....

 

Har en bror som har en amstaff/amerikans bulldog og ja den blev anskaffet som en potensforlænger :cry: Den blev købt meget billigt og var vidst ikke noget særiøst avl!!! Han er utrolig glad for sin hund og hun er da også dejlig ingen tvivl om det, men min bror forstår bare ikke at hans hund ikke kan fungere på samme måde som andre!!!! Han bor i noget tætbyggerri og hans hund og hundens kuldsøster som bor på den anden side render løse og tumler med hinanden, når folk kommer gående stryger de hen og hilser og folk ser jo nyheder og vil helst ikek blive helst på at sån to store savlende bæster!!!! Min bror forstår bare ikke folks reaktioner for hans hund er sku da ikk en kamphund!!!! Der er sikkert flere ligesom min bror som ikke tager hensyn til de andre naboer ellers hans egen skyld for den sags skyld for den bliver jo også voksen og man ved jo aldrig hvor stor skade den kan gøre hvis den kommer ud i en konflikt!!!!

 

Men alt i alt.. Hvis dog folk med muskelhunde ville tage deres forholdsregler så som snor på hunden, m.m. og vise den danske befolkning at de tager deres hundehold seriøst og tager hensyn og gør sit for der ikke skal ske ulykker... så kunne det være medierne ikke ville overskyggs af allde de uheldige episoder!!!!!!

 

Lige et surt opstød herfra hehe...

 

forstsat god dag alle sammen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det aldrig denne historie: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-24098773.html vi ser på forsiderne?

Jamen de ter da fordi der ikke er blod, lemlestelse, og død nok i sådan en historie.

 

Det var jo det samme da min første DdB og mig blev stukket ned i min egen forgang. Der var blod nok, det var bare det forkerte blod.

 

Jeg kontaktede både Tv2 og DR. Men de ville ikke have historien eftersom gerningsmanden ikke blev bidt af hunden. Kun lokal avisen skrev lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

På EB står der at hunden nu skal adfærdstestes - SKAL de det inden en evt aflivning?

 

Jeg tænker bare, den river sig løs, angriber hunden, hiver den med ind i haven, bider en mand, som får den bundet fast og en betjent på afsikre pistolen, da han føler sig truet af aggressiv knurren:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Er det en pittbull? Det må da være en blanding, ellers er den da også ulovlig?

 

Men for pokker - jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige længere.. På den ene side synes jeg forbud og påbud er voldsomt..

Men ser jeg en muskelhund må jeg ærligt indrømme at jeg holder mig væk.. Har jeg mine hunde med, tager jeg dem på arm..

 

Der ses ikke så mange af den hundetype her hvor jeg bor ("pænt" villakvarter) og heldigvis støder jeg sjældent på dem, hvor jeg lufter Pelle.

 

Men jeg har da tænkt tanken "hvad gør du hvis?..."

 

For lidt tid siden gik en fjern bekendt tur med sin mega hanschäfer ved Faxe kalkbrud, oppe på stien langs kanten ned til selve bruddet.

 

Ud af det blå kom to "kamphunde" og overfaldt schäferen. "Heldigvis" faldt hund og ejer ned ad skrænten (de kunne have slået sig ihjel hvis de havde været lidt længere henne i arealet) og de to løse hunde smuttede igen.

 

Jamen jeg skal da ikke mere lufte Pelle ved/i kalkbruddet, det tør jeg simpelthen ikke. Og således bliver "almindelige" hundes muligheder begrænset pga. uansvarlige hundeejere. Det er ikke i orden :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Har en bror som har en amstaff/amerikans bulldog og ja den blev anskaffet som en potensforlænger :cry: D Min bror forstår bare ikke folks reaktioner for hans hund er sku da ikk en kamphund!!!!

Men alt i alt.. Hvis dog folk med muskelhunde ville tage deres forholdsregler så som snor på hunden, m.m. og vise den danske befolkning at de tager deres hundehold seriøst og tager hensyn og gør sit for der ikke skal ske ulykker... så kunne det være medierne ikke ville overskyggs af allde de uheldige episoder!!!!!!

 

Lige et surt opstød herfra hehe...

 

forstsat god dag alle sammen :vinken:

Jo det er nok en kamphund, har samme blanding og når en amstaff er en kmaphund, har han også sådan en.

Muskelhund er et ord der burde stryges fra det danske sprog.

 

Husk at bede din bror om også at få snor på sin hund :5up:

 

På EB står der at hunden nu skal adfærdstestes - SKAL de det inden en evt aflivning?

 

Jeg tænker bare, den river sig løs, angriber hunden, hiver den med ind i haven, bider en mand, som får den bundet fast og en betjent på afsikre pistolen, da han føler sig truet af aggressiv knurren:confused:

Umiddelbart ville jeg sige nej, men man kan hellere ikke stille sig op som Judge DREED og udfører henrettelsen selv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ses ikke så mange af den hundetype her hvor jeg bor ("pænt" villakvarter) og heldigvis støder jeg sjældent på dem, hvor jeg lufter Pelle.

 

Men jeg har da tænkt tanken "hvad gør du hvis?..."

 

For lidt tid siden gik en fjern bekendt tur med sin mega hanschäfer ved Faxe kalkbrud, oppe på stien langs kanten ned til selve bruddet.

 

Ud af det blå kom to "kamphunde" og overfaldt schäferen. "Heldigvis" faldt hund og ejer ned ad skrænten (de kunne have slået sig ihjel hvis de havde været lidt længere henne i arealet) og de to løse hunde smuttede igen.

 

Jamen jeg skal da ikke mere lufte Pelle ved/i kalkbruddet, det tør jeg simpelthen ikke. Og således bliver "almindelige" hundes muligheder begrænset pga. uansvarlige hundeejere. Det er ikke i orden :evil:

Derfor bruger vi heller ikke klostermarken her i byen...Sidste gang vi var der, var da vi holdt hundetræff sammen med pinpoynter.

Det er noget lo** at så få skal ødelægge det for så mange:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Det er det samme i hundeskoven ved Hvissinge i Glostrup, der tør de fleste heller ikke lufte deres "almindelige" hund længere fordi der kommer så mange kamphunde. Mine forældre tør heller ikke længere lufte deres lille hund på stranden ved Arken i Hundige p.g.a. løse kamphunde. Det er urimeligt :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

overskriften siger pittbull, nederste ligne siger politiet ved ikke hvad race det er :rolleyes:

Martin siger det ligner ikke en pittbull overhovedet, if¢lge den engelske definition.. ved ikke hvad der i Danmark defineres som pittbull.

 

Det har aldrig været en pitbull, hvis der er pitt i er det da mindre end en bedsteforælder.

Link til indlæg
Del på andre sites

nææ det ligner mere noget ambull blandning :confused:

Nej snuden/hovedet er alt for lille til en ambull blanding, synes jeg i hvert fald, sammenlignet med Cujo og hunden har desuden en "lille" brystkasse i forhold til cujo.

 

Men den er også for langbenet til at være en ren pitt hvis det er det, svært at gætte jo, kunne også være pitt/amstaff/boxer blanding med de ben eller noget helt 4.

 

Naboen har en, hold fast, golden/lap/schæfer/rottwieler mix, dog kun hvalp så svært at sige hvad den vil ligne, men umiddelbart ligner den mest en schæfer nu.

Der kan sagtens være en race i en hund man ikke an se, men har arvet sind efter.

 

Bare vi ikek får en "afrikansk pittpull"

http://www.joe-ks.com/archives_mar2008/AfricanPitBull.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

På EB står der at hunden nu skal adfærdstestes - SKAL de det inden en evt aflivning?

 

Det skal de ifgl. nuværende lovgivning, men den er der selvfølgelig et parti (DF), der gerne vil have ændret, så politiet kan udføre summariske henrettelser i gaderne.

 

Jeg tænker bare, den river sig løs, angriber hunden, hiver den med ind i haven, bider en mand, som får den bundet fast og en betjent på afsikre pistolen, da han føler sig truet af aggressiv knurren:confused:

 

Undskyld, så du videoen på siden? Hunden var totalt fredelig :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Er det ikke osse lidt ligegyldigt præcis hvilke(n) race® det er ? Der er vel ingen tvivl om, at det er en kamphund, og altså ENDNU et overfald fra den type hunde.

 

Håber virkelig de snart bliver totalt forbudt !

 

Og jo, jeg synes det er synd for alle de ansvarlige ejere, at det skal gå ud over dem, men efter min mening er et totalt forbud den eneste mulighed som i praksis kan håndhæves. Og nu må der altså gøres noget !

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke osse lidt ligegyldigt præcis hvilke(n) race® det er ? Der er vel ingen tvivl om, at det er en kamphund, og altså ENDNU et overfald fra den type hunde.

 

Håber virkelig de snart bliver totalt forbudt !

 

Og jo, jeg synes det er synd for alle de ansvarlige ejere, at det skal gå ud over dem, men efter min mening er et totalt forbud den eneste mulighed som i praksis kan håndhæves. Og nu må der altså gøres noget !

hvordan kan en hund man ikke kender racen på være en kamphund !!!

 

HVORFOR vil en forbud virke? forbuddet mod pitter virker tilsyenlande ikke, forbuddet i andre lande har ikke nedbragt bideskader.

Hvor mange racer skal vi forbyde før der ikke er flere tilbage der kan bruges som potens forlænger?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal de ifgl. nuværende lovgivning, men den er der selvfølgelig et parti (DF), der gerne vil have ændret, så politiet kan udføre summariske henrettelser i gaderne.

 

Tak, kendte ikke til lovgivningen på dét punkt. Håber da ikke at en evt lovændring vil give politiet de muligheder så prompte:shock:

 

Undskyld, så du videoen på siden? Hunden var totalt fredelig :confused:

 

Så ikke videoen, da jeg læste det på min Iphone. Kan nu se, at de har ændret lidt på fortællingen på siden, for igår aftes stod der noget lidt andet, hvor der forneden stod: vi følger sagen, så jeg har læst de allerførste journalistiske skriverier :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal de ifgl. nuværende lovgivning, men den er der selvfølgelig et parti (DF), der gerne vil have ændret, så politiet kan udføre summariske henrettelser i gaderne.

 

 

 

Undskyld, så du videoen på siden? Hunden var totalt fredelig :confused:

 

Nu fik jeg set klippet på linket, som Ninjamor lagde på. Jeg havde kun info fra EB.

Men . . . . hvor står eller siges at hunden var totalt fredelig:confused:

Ja man ser den pågældende hund og den ser fredelig ud, men det var den jo ikke ½ time forinden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Er det ikke osse lidt ligegyldigt præcis hvilke(n) race® det er ? Der er vel ingen tvivl om, at det er en kamphund, og altså ENDNU et overfald fra den type hunde.

 

Nej det er ikke ligegyldigt hvilken hund det er. For det er jo netop vigtigt at vide for at kunne forbyde de rigtige i en eventuel kmmende lovgivning

 

Håber virkelig de snart bliver totalt forbudt !

 

"De" ???

 

Jeg kan godt forstå at vores politikkere ikke kan finde ud af hvilke hunde der er hvad. Vi omtaler alle mulige hunde som de, og aner egentligt ikke hvilke vi snakker om

 

 

 

Og jo, jeg synes det er synd for alle de ansvarlige ejere, at det skal gå ud over dem, men efter min mening er et totalt forbud den eneste mulighed som i praksis kan håndhæves. Og nu må der altså gøres noget !

 

Hvordan ville du håndhæve det , når det ikke er defineret hvilke hunderacer der er forbudt.????

 

Bare alle store hunde eller hvad??

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ses ikke så mange af den hundetype her hvor jeg bor ("pænt" villakvarter) og heldigvis støder jeg sjældent på dem, hvor jeg lufter Pelle.

 

Men jeg har da tænkt tanken "hvad gør du hvis?..."

 

For lidt tid siden gik en fjern bekendt tur med sin mega hanschäfer ved Faxe kalkbrud, oppe på stien langs kanten ned til selve bruddet.

 

Ud af det blå kom to "kamphunde" og overfaldt schäferen. "Heldigvis" faldt hund og ejer ned ad skrænten (de kunne have slået sig ihjel hvis de havde været lidt længere henne i arealet) og de to løse hunde smuttede igen.

 

Jamen jeg skal da ikke mere lufte Pelle ved/i kalkbruddet, det tør jeg simpelthen ikke. Og således bliver "almindelige" hundes muligheder begrænset pga. uansvarlige hundeejere. Det er ikke i orden :evil:

 

Overfor min lejlighedsblok er der en gut som af og til lufter en løs muskelhund - og jeg skal ærligt indrømme at jeg kigger ud af vinduet inden jeg tager mine ned.. Og er opmærksom på at de ikke kommer ud..

Det er sgu lidt trist - at man er nødt til at tjekke inden man går ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

overskriften siger pittbull, nederste ligne siger politiet ved ikke hvad race det er :rolleyes:

Martin siger det ligner ikke en pittbull overhovedet, if¢lge den engelske definition.. ved ikke hvad der i Danmark defineres som pittbull.

 

Som jeg læser det er det to forskellige overfald. Det sidste ved de åbenbart hverken hvilken hund der er overfaldet eller hvilken der har gjort det.

 

Jeg ved ikke om det er en pitt eller ej, men den ligner de kamphundeblandinger der er ret mange af her hvor jeg bor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...