Hop til indhold

Vokseværk


Gæst Unknown99
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99

Jeg har et spørgsmål. Vores 9 måneder gammel hund, er begynt på, at "græde, pive" helt vildt, og så lige bagefter er der ikke noget, han kryber dog rumpen ned under kroppen, og det virker som om der er noget galt emd bagpartiet. Dog når jeg trykker på ledene, ryggen, hofterne, benene, den bløde hud omkring numsen,osv, og der er ikke noget. Skal til dyrelæge med hundene på fredag, og så der vil dyrelægen lige kigge på ham, har snakket med ham først, og over telefonen, er det jo lidt svært for ham, og sige hvad der er galt. men og nu kommer det! :P Min svigerfar siger, at det evt kan være vokseværk, især med mindre hunde der jo vokser ret hurtigt, og bliver hurtig udviklet. er der nogle der har erfaringer med dette, gerne med store som såvel med små hunde, er der noget man kan gøre for, at aflaste hunden.

 

På forhånd tak

 

Mvh

U99

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Har du prøvet at bevæge hans bagben lidt og set hans reaktion???

 

Har ikke hørt om at de pev når de var i voksealderen, Emma var meget rastløs da hun voksede meget grundet al den uro i lemmerne, men hun pev ikke...

 

ja det har jeg, og det siger han ikke noget til.. Det er bare ligesom han oplever noget der går ondt, og så går det over med det samme.. og bagefter er der ikke noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har et spørgsmål. Vores 9 måneder gammel hund, er begynt på, at "græde, pive" helt vildt, og så lige bagefter er der ikke noget, han kryber dog rumpen ned under kroppen, og det virker som om der er noget galt emd bagpartiet.

 

Jeg kan ikke huske hvad det præcist hedder, men nogle hunde har problemer med selv at tømme nogle kirtler som sidder inde i numsehullet. Det er de kirtler som afgiver "duft-spor" når en hund laver stort. Det kunne eventuelt være det, og dyrelægen kan hjælpe jer med at få dem tømt... Hvordan har afføringen været på det sidste?... ofte skyldes det nemlig at afføringen har været tynd over en længere periode, hvilket medvirker at der bliver ophobning i kirtlerne....

 

 

Et andet scenarie, hvilket jeg bestemt ikke håber at der er (også mere sjældent hos en lille race) er HD... er det når han skal ligge sig ned at han piver??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeg kan ikke huske hvad det præcist hedder, men nogle hunde har problemer med selv at tømme nogle kirtler som sidder inde i numsehullet. Det er de kirtler som afgiver "duft-spor" når en hund laver stort. Det kunne eventuelt være det, og dyrelægen kan hjælpe jer med at få dem tømt... Hvordan har afføringen været på det sidste?... ofte skyldes det nemlig at afføringen har været tynd over en længere periode, hvilket medvirker at der bliver ophobning i kirtlerne....

 

 

Et andet scenarie, hvilket jeg bestemt ikke håber at der er (også mere sjældent hos en lille race) er HD... er det når han skal ligge sig ned at han piver??

 

Hmm den har været fin nok, men for en måneds tid siden fik han rigtig tynd mave.. det kan være det var det.. nej... det kan kommer når som helst, for det meste når han står oppe.. håber da godt nok ikke, at det er HD...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hmm den har været fin nok, men for en måneds tid siden fik han rigtig tynd mave.. det kan være det var det.. nej... det kan kommer når som helst, for det meste når han står oppe.. håber da godt nok ikke, at det er HD...

 

Kan han finde på at gnide numsen i græsset???..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske hvad det præcist hedder, men nogle hunde har problemer med selv at tømme nogle kirtler som sidder inde i numsehullet. Det er de kirtler som afgiver "duft-spor" når en hund laver stort. Det kunne eventuelt være det, og dyrelægen kan hjælpe jer med at få dem tømt... Hvordan har afføringen været på det sidste?... ofte skyldes det nemlig at afføringen har været tynd over en længere periode, hvilket medvirker at der bliver ophobning i kirtlerne....

 

Det hedder analkirtlerne :blink: Og ja, det kunne evt. godt være det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Patella Luxation er vist ret udbredt inden for chi'erne :neutral: Et af de tydelige tegn på patella luxation er, at hunden indimellem trækker benet til sig når den løber. Altså laver nogle hop på kun ét ben i stedet for to...

 

Men det kunne også godt lyde som noget med analkirtlerne. Har han "kørt rumpe"? (Ved ikke hvad man kalder det:mrgreen: ) - altså sat sig på bagdelen og trukket sig hen ad gulvet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Patella Luxation er vist ret udbredt inden for chi'erne :neutral: Et af de tydelige tegn på patella luxation er, at hunden indimellem trækker benet til sig når den løber. Altså laver nogle hop på kun ét ben i stedet for to...

 

Men det kunne også godt lyde som noget med analkirtlerne. Har han "kørt rumpe"? (Ved ikke hvad man kalder det:mrgreen: ) - altså sat sig på bagdelen og trukket sig hen ad gulvet?

lavet sneglespor med bagenden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

Tak for alle svarene, det er sgu rart, der er nogle man kan gå til når man er i tvivl.. ;)

 

men jeg tror ikke det er patella, men jeg skal da aldrig vide mig sikkert, men det er ikke det der gør, at han piver, for det kan komme når som helst, når han ligger ned, sidder, står op osv. Har ikke rigtig lagt mærke til, at han laver sneglespor i græsset. apropo græs, er der nogle af jer der har hunde der spiser græs, og hvorfor denne adfærd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...