Hop til indhold

Aldrig har jeg set noget så hjælpeløst


Umulia
 Share

Recommended Posts

Alle gentager sådan set sig selv i denne debat, som vi jo har haft 1000 gange før (utroligt at vi gider at fortsætte :lol:). Det eneste nye er, at du gider at debattere med mig :blink:

 

 

 

Der er ikke kun tale om at tabe den, men også at et pludseligt og stærkt ryk kan forårsage, at den glider ud af din hånd, med mindre du konstant knuer den, så knoerne er hvide. Men det bliver vi nok ikke enige om, og fred med det. Det er hverken dig eller mig, der afgør loven. :-)

 

 

 

Enig, men man kan blive overrasket.

 

Hvordan kan man tabe snoren hvis man har den om håndledet og gennem hånden? siger ikke at det ikke kan ske, hvis man ikke har fokus på det man laver.. Men det har man jo hvis man går med en hund i nærheden af andre mennesker eller andre hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvordan kan man tabe snoren hvis man har den om håndledet og gennem hånden? siger ikke at det ikke kan ske, hvis man ikke har fokus på det man laver.. Men det har man jo hvis man går med en hund i nærheden af andre mennesker eller andre hunde?

 

Jeg ejer feks ikke en line med håndtag - og jeg er da en af dem der har tabt en line et par gange - og puuuuu hvor jeg skammer mig, kan jeg læse :oops::-)

 

Jeg er feks vandt til at gå med en line hvor der er indvævet gummi, og da jeg skulle have fat i en kort prøveline var den eneste jeg ført lige kunne finde lavet af læder - jeg erfarede at jeg var blevet magelig af gummilinen og ikke holdt fast nok på en læderline.

 

Der kan være mange ting der gør at man taber en line. Men ellers er jeg da generelt enig, folk må have fokus på dyret osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Ja det sker selvfølgelig.. Men vil mene man ikke koncentrere sig nok hvis det ofte sker.. Mener bare at jeg tror at mange ulykker kunne undgåes hvis ejerne havde snor på deres hunde.. selvom det kan ske man taber den..
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Hr. og Fru Priceman: jeg troede, at det var den fremhævede del af mit indlæg guanomo svarede på, men nu kan jeg da godt se, at jeg var for hurtigt.

 

 

 

Nå men intet er så galt, at det ikke er godt for noget. I har da fået chancen til at rulle øjne og igen vise jeres sædvanlige respekt for andres holdninger :D

 

Måske skulle du lægge mærke til hvem det var der startede med de rullende øjne, det var dig selv:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hr. og Fru Priceman: jeg troede, at det var den fremhævede del af mit indlæg guanomo svarede på, men nu kan jeg da godt se, at jeg var for hurtigt.

 

Det blå: Tja det sker jo. Derfor må vi andre vel godt undres når vi ser det ,eller hvad.

 

Nå men intet er så galt, at det ikke er godt for noget. I har da fået chancen til at rulle øjne og igen vise jeres sædvanlige respekt for andres holdninger :D

 

Det har nu ikke noget med respekt eller mangel på samme at gøre.

Jeg konstaterede blot hvad der så åbenlyst modsætningsfyldt ud.

Fordi jeg ikke er enig med dig betyder ikke at jeg ikke respekterer dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Nyhedderne sige nu at SocDem ønsker :

 

  1. Et totalforbud mod muskelhunde
  2. Mundkurve-tvang for alle muskelhunde
  3. Line tvang for alle muskelhunde
  4. Kastrering af alle muskelhunde

Edit --> det Blå.

 

Hvis man totalt forbyder muskelhunde, hvad skal man så med de andre dele af SocDem´s pakke.

 

Da kastrering typisk er for hanner, ønsker man så ikke at hunnerne steriliseres?

Eller kommer den der kastrelisering på tale igen.

 

Handler dette her om at foreslå så meget som muligt og så sidde bagefter og sige " det var osse det vi ville " eller "Det fik vi gennemtrumfet"

 

Vil SocDem vise at de ihvertfald er handlekraftige.

 

Eller hvad handler det egentligt om.??

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

 

  1. Et totalforbud mod muskelhunde
  2. Mundkurve-tvang.
  3. Line tvang.
  4. Kastrering.

Tja, nummer et forstår jeg stadig ikke, og inden vi har fået helt præcis på plads hvad en muskelhund i virkeligheden er, så synes jeg det er totalt spild af tid at spekulere over de næste punkter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan man tabe snoren hvis man har den om håndledet og gennem hånden? siger ikke at det ikke kan ske, hvis man ikke har fokus på det man laver.. Men det har man jo hvis man går med en hund i nærheden af andre mennesker eller andre hunde?

 

Det præcis den måde jeg altid går med en snor, løkken rundt om håndledet og snoren løber i gennem hånden, og jeg har som sagt endnu ikke "tabt" en hund, så denne metode kan anbefales :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Tja, nummer et forstår jeg stadig ikke, og inden vi har fået helt præcis på plads hvad en muskelhund i virkeligheden er, så synes jeg det er totalt spild af tid at spekulere over de næste punkter..

 

Enig.

Det er spild af tid når et parti melder den slags ud og ikke gør klart hvad de taler om.

 

Sorry:

Jeg glemte at definere korrekt. De tre sidste punkter galdt for muskelhunde.

 

Hvilket jeg så igen spørger om egentligt er relevant hvis man forbød muskelhundene

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig.

Det er spild af tid når et parti melder den slags ud og ikke gør klart hvad de taler om.

 

Sorry:

Jeg glemte at definere korrekt. De tre sidste punkter galdt for muskelhunde.

 

Hvilket jeg så igen spørger om egentligt er relevant hvis man forbød muskelhundene

 

Ja de er jo sådan set også nogen spader at kalde det for et "totaltforbud mod muskelhunde", eftersom det jo ikke er et forbud mod de nuværende musklehunde, men vel nærmere skal forståes som et totalforbud mod AVL og IMPORT af muskelhunde.

 

Men det lyder nok ikke så godt i medierne, folk vil jo gerne havde der bliver lavet en lov som med øjeblikkelig virkning og på magisk vis sortere og fjerner alle farlige hunde fra landet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyhedderne sige nu at SocDem ønsker :

 

  1. Et totalforbud mod muskelhunde
  2. Mundkurve-tvang for alle muskelhunde
  3. Line tvang for alle muskelhunde
  4. Kastrering af alle muskelhunde

Edit --> det Blå.

 

 

Hvis man totalt forbyder muskelhunde, hvad skal man så med de andre dele af SocDem´s pakke.

 

Da kastrering typisk er for hanner, ønsker man så ikke at hunnerne steriliseres?

Eller kommer den der kastrelisering på tale igen.

 

Handler dette her om at foreslå så meget som muligt og så sidde bagefter og sige " det var osse det vi ville " eller "Det fik vi gennemtrumfet"

 

Vil SocDem vise at de ihvertfald er handlekraftige.

 

Eller hvad handler det egentligt om.??

 

De 3 sidste punkter er jo nok til dem der allerede findes i landet.

Link til indlæg
Del på andre sites

De 3 sidste punkter er jo nok til dem der allerede findes i landet.

 

jah, men hvis der kun står én ting, og denne ting ikke kan føres ud i livet, så ender det jo med at vælgerne begynder at spekulere på hvad politikerne egentlig laver for deres ellers udmærkede løn :mrgreen: flydstof er altid godt.. en anden god til er mumletekst.. her er mit forslag til politikerne angående forbud, vil mene det er lige så godt som deres:

"Man kan fremad se, at de har været udset til at læse, at der skal dannes par af ligheder. Dermed kan der afsluttes uden løse ender, og de kan optimeres fra oven af at formidles stort uden brug fra presse. I en kant af landet går der blandt om, at de vil sætte den over forbehold for tiden. Vi flotter med et hold, der vil rundt og se sig om i byen. Det gør heller ikke mere. "

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
jah, men hvis der kun står én ting, og denne ting ikke kan føres ud i livet, så ender det jo med at vælgerne begynder at spekulere på hvad politikerne egentlig laver for deres ellers udmærkede løn :mrgreen: flydstof er altid godt.. en anden god til er mumletekst.. her er mit forslag til politikerne angående forbud, vil mene det er lige så godt som deres:

"Man kan fremad se, at de har været udset til at læse, at der skal dannes par af ligheder. Dermed kan der afsluttes uden løse ender, og de kan optimeres fra oven af at formidles stort uden brug fra presse. I en kant af landet går der blandt om, at de vil sætte den over forbehold for tiden. Vi flotter med et hold, der vil rundt og se sig om i byen. Det gør heller ikke mere. "

 

:shock: Har du været på kursus hos et politisk parti ?? :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
De 3 sidste punkter er jo nok til dem der allerede findes i landet.

 

Nåhr ja det kan være det var det de mente. Men så skal jeg jo lige have "hvad mon der står mellem linjerne" ordbogen frem igen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jah, men hvis der kun står én ting, og denne ting ikke kan føres ud i livet, så ender det jo med at vælgerne begynder at spekulere på hvad politikerne egentlig laver for deres ellers udmærkede løn :mrgreen: flydstof er altid godt.. en anden god til er mumletekst.. her er mit forslag til politikerne angående forbud, vil mene det er lige så godt som deres:

"Man kan fremad se, at de har været udset til at læse, at der skal dannes par af ligheder. Dermed kan der afsluttes uden løse ender, og de kan optimeres fra oven af at formidles stort uden brug fra presse. I en kant af landet går der blandt om, at de vil sætte den over forbehold for tiden. Vi flotter med et hold, der vil rundt og se sig om i byen. Det gør heller ikke mere. "

 

Ja det du skriver er uforståeligt - men det syntes jeg ikke de tre sidste punkter er. Hvis de forbyder nogle racer (og kalder denne gruppe for muskelhunde) så skal der jo være nogle restriktioner til brug over or de hunde fra gruppen der allerede er her.

 

Man kan jo ikke indfører et totalforbud fra den ene dag til den anden - så i min optik er dette meget "naturlige" regler til at støtte op om en lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det du skriver er uforståeligt - men det syntes jeg ikke de tre sidste punkter er. Hvis de forbyder nogle racer (og kalder denne gruppe for muskelhunde) så skal der jo være nogle restriktioner til brug over or de hunde fra gruppen der allerede er her.

 

Man kan jo ikke indfører et totalforbud fra den ene dag til den anden - så i min optik er dette meget "naturlige" regler til at støtte op om en lov.

 

Men intet af det giver mening, så længe vi ikke ved hvad en muskelhund er.. Og jeg har lige læst at aggression ikke er tilknyttet specielle racer, og så giver det jo endnu mindre mening, uanset om de så plukker nogen racer med dårligt omdømme, bare for at havde ét eller andet at smide på bålet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhr ja det kan være det var det de mente. Men så skal jeg jo lige have "hvad mon der står mellem linjerne" ordbogen frem igen. :blink:

 

Når du så har fundet den kan du jo smide din oversættelse herind.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Kors hvor jeg synes at denne tråd er under lavmålet :shock::cry:

 

Eksempler:

 

Hun lyder som en seksuelt understimuleret Terrier på Speed.

 

 

 

Tja.. Hun er blond.. Men er sådan riiiiiiimelig sikker på det ikke er for hendes skønne ydre hun er blevet valgt..

 

Jeg har udviklet mig til den helt store spammer :mrgreen:[email protected]

 

Jeg vil opfordre alle til at spørge ind til det der smarte kasterilisering :cool:

 

Hej søde Julie

 

Jeg så dit glimrende indslag i TV2 og blev helt opstemt, kasteriliseres, kan du forklare hvad det betyder? Jeg har nemlig kun fået min kamphund steriliseret og hun bider mig stadig, hver morgen når jeg vågner, jeg er begyndt at være lidt bekymret over om det skal gå ud over naboens børn.

 

Har du overvejet om bandemedlemmer skal kasteriliseres? Vi er stærkt plaget af dem her på Nørrebro, og jeg ville så gerne om bander kunne blive forbudt og kasteriliseret så jeg kan gå i fred på gaden.

 

I håb om at du har tid at svare mig

 

Mange hilsner fra

Bati Og kamphunden Petrine

 

Jeg håber seriøst ikke at du har sendt den mail??? Og i fald du har, så håber jeg at Julie har et godt spamfilter og at din mail ryger direkte i "uønsket post", jeg synes at det er direkte ubehøvlet det du skriver :cry:

 

Når man stiller sig op og udtaler sig med hjemmelavede ord, hjemmelavede teorier (boligforeninger og almindelige mennesker har ingen problemer med at skelne mellem kamphund og andre hunde, det er kun dyrlæger), hvor stor bliver tiltroen så til den person?

 

Hvis hun ikke selv kan indse at hun er idiot, så må jeg jo gøre hende opmærksom på det (noget jeg dyrker i stor stil, ikke kun med politikere :oops:)

 

Dyb respekt for folk der stammer og har talefejl, men absolut ingen respekt for folk der er indbildske og bare lukker ord ud.

 

Det var en TALEFEJL!!! Som i øvrigt blev rettet med det samme. Jeg er enig i at hun bestemt ikke fik formidlet sit budskab særlig godt, men jeg synes at det er under lavmålet at kaste sig over hende på denne måde :cry:

 

 

Som skrevet, så er det, det hun sagde der var til grin/uheldigt, ikke hendes person, der er en vis forskel:roll:

 

Jeg synes nu også at hendes person fik et par "kærlige" ord med på vejen :cry: (se eksempel 2)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Kors hvor jeg synes at denne tråd er under lavmålet :shock::cry:

 

Eksempler:

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg håber seriøst ikke at du har sendt den mail??? Og i fald du har, så håber jeg at Julie har et godt spamfilter og at din mail ryger direkte i "uønsket post", jeg synes at det er direkte ubehøvlet det du skriver :cry:

 

 

 

Det var en TALEFEJL!!! Som i øvrigt blev rettet med det samme. Jeg er enig i at hun bestemt ikke fik formidlet sit budskab særlig godt, men jeg synes at det er under lavmålet at kaste sig over hende på denne måde :cry:

 

 

 

 

Jeg synes nu også at hendes person fik et par "kærlige" ord med på vejen :cry: (se eksempel 2)

 

Du er skam velkommen til at undlade at læse tråden:-)

 

Hvad vil du egentlig med din kommentar ?? er det her ikke en fri debat ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Kors hvor jeg synes at denne tråd er under lavmålet :shock::cry:

 

Eksempler:

Jeg håber seriøst ikke at du har sendt den mail??? Og i fald du har, så håber jeg at Julie har et godt spamfilter og at din mail ryger direkte i "uønsket post", jeg synes at det er direkte ubehøvlet det du skriver :cry:

 

Det ville så nok ikke have den store indflydelse på dit liv hvis hun havde sendt den.

Men jeg er ganske sikker på det var en joke.:blink:

..

Det var en TALEFEJL!!! Som i øvrigt blev rettet med det samme. Jeg er enig i at hun bestemt ikke fik formidlet sit budskab særlig godt, men jeg synes at det er under lavmålet at kaste sig over hende på denne måde :cry:

 

Hun er her ikke så jeg tror hun overlever.

 

Den har Guanamo vidst allerede svaret påi starten af tråden. Vi havde ikke så meget andet at grine af i går morges. Og ja vi holder nok af lavkomik i visse tilfælde.

Det må du meget undskylde.

 

Men vi skal måske alle prøve at komme dette indlæg i hu, næste gang vi kommer ind på eks. Cesar Milan,Jan Fennel, eller hvam det nu kan være og de person-relaterede reaktioner deres navne alene kan afføde.

 

 

 

Jeg synes nu også at hendes person fik et par "kærlige" ord med på vejen :cry:

 

Nu behøver du jo ikke piske en stemning mere op end højst nødvendigt. Vi lavede sjov med en fortalelse, hvilket også fremgår indtil flere steder i tråden. Blandt andet de dele hvor Zarina kommer ind og revser os for præcis det samme. Så vi er givetvis vidende om vores elendige debatstil.

 

Er du da enig med Julie Skovsby i hendes øvrige udmeldinger siden du farer sådan på vej.??

 

 

Oprindeligt skrevet af Priceman viewpost.gif

Hun lyder som en seksuelt understimuleret Terrier på Speed.

 

Det kan da godt være at du ikke finder denne ene sætning i mine ellers mange indlæg for særligt seriøst.

Meget vel.

Når jeg tænker efter så var det faktisk heller ikke ment særligt seriøst.

:shock: DET VAR EN JOKE. :shock:

 

Men ja det er da ærgeligt at vi fokuserede på en talefejl og ikke straks gik videre med at debatere de andre tåbelighedder i hendes lovforslag.

Det havde self være rart om vi kunne have holdt fokus på de væsentligt og ikke kun set de små skønhedsfejl der bliver begået i interview´s og på debatter.

 

Ikke kun se på de ting der er under lavmålet, med også set på de ting der bliver skrevet af fornuftige ting.

 

Eksempelvis kunne du jo selv have startet med at fokusere på det væsentlige i tråden i stedet for selv at gå under lavmålet og kun se på de platte og chauvenistiske indlæg.:blink:

 

Du kunne have kommenteret på de saglige indlæg istedet for at blive fortørnet på andres vegne.

 

Er det helt forkert at i samme øjeblik du pointerede os andres debat stil så røg du i samme båd, ved kun at se fejlene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt ot - men er der nogen af jer der har set artikler eller hørt i radionen om, at der er begyndt at blive stjålet schæferhunde, der opholder sig i løbegårde ??

 

Var ude at gå med min træner igår og hendes mor ringede så og sagde at nu var der begyndt at blive stjålet hunde (især schæferhunde), der opholdt sig i løbegårde, fordi det nu ikke var "smart" at have kamphund mere ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt ot - men er der nogen af jer der har set artikler eller hørt i radionen om, at der er begyndt at blive stjålet schæferhunde, der opholder sig i løbegårde ??

 

Var ude at gå med min træner igår og hendes mor ringede så og sagde at nu var der begyndt at blive stjålet hunde (især schæferhunde), der opholdt sig i løbegårde, fordi det nu ikke var "smart" at have kamphund mere ???

 

Jeg har ikke hørt om schæferhunde, men jeg har hørt om at Kamphunde ikke længere er et hit, og at dem der kun har dem som potensforlænger eller modehund, er ved at skifte hunderace.

 

Jeg havde så dog hørt at de var ved at skifte til Rottweiler, men måske bliver det en kombination af Rottweiler og Schæfer?

 

Alle dem der render og får aflivet deres kamphunde i øjeblikket, eller forsøger at indlevere dem på internater, vil jo stadig gerne have hund, bare ikke en kamphund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mailen er skam sendt og som piet hein var der også et gram af alvor i den, jeg kan til min død ikke forstå at bander, hvis eneste deklarerede formål er at lave ballade ikke er forbudt - og jo, jeg synes hun er idiot, ikke kun talefejlen, men alle hendes udtalelser, var fuldstændigt på niveau med mine udtalelser om børn, efter 1 time i selskab med et damp/adhd barn mener jeg at de skal have opdragelse og tæsk, jeg har så selverkendelse nok til at indse at jeg ikke har viden på området og holder derfor min mund lukket...i modsætning til mange politikere. Cirka 99% af det hun sagde var håbløst, ikke fordi det går mig imod, men fordi det var ugennemtænkt, usammenhængende og temmeligt hovsa-agtigt.

 

Hvis det kan trøste er hun ikke den eneste jeg har fat i ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Mailen er skam sendt og som piet hein var der også et gram af alvor i den, jeg kan til min død ikke forstå at bander, hvis eneste deklarerede formål er at lave ballade ikke er forbudt - og jo, jeg synes hun er idiot, ikke kun talefejlen, men alle hendes udtalelser, var fuldstændigt på niveau med mine udtalelser om børn, efter 1 time i selskab med et damp/adhd barn mener jeg at de skal have opdragelse og tæsk, jeg har så selverkendelse nok til at indse at jeg ikke har viden på området og holder derfor min mund lukket...i modsætning til mange politikere. Cirka 99% af det hun sagde var håbløst, ikke fordi det går mig imod, men fordi det var ugennemtænkt, usammenhængende og temmeligt hovsa-agtigt.

 

Hvis det kan trøste er hun ikke den eneste jeg har fat i ;-)

 

Med mindst to lovfolslag der er trukket efter første behandling omhandlende næsten det samme, begynder jeg at se en gennemgående mangel på grundigt politisk fodarbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...