Hop til indhold

Offentlig eller privat skov


Hailey
 Share

Recommended Posts

Måske du kunne sætte nogle opslag op om nogle har en privat skov du og hundene kan bruge? Jeg ved desværre ikke hvordan man ser forskel. Vi har lige fået lov at bruge en lille privat skov ved en landmand og det er bare herligt at jeg må have Dumle til at rende løs der uden der kommer andre hunde.

:5up:det havde jeg slet ikke tænkt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg ved ikke hvordan de gør andre steder.

 

MIn svigerfar har en privat skov, men det er egentlig den samme skov som den kommunale, dog skiller det inde midt i et eller andet sted.

Det er ikke afmærket på nogen måde så vidt jeg ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvordan de gør andre steder.

 

MIn svigerfar har en privat skov, men det er egentlig den samme skov som den kommunale, dog skiller det inde midt i et eller andet sted.

Det er ikke afmærket på nogen måde så vidt jeg ved.

 

 

Er den i sammenhæng med en anden skov og de samlet set er over 3 ha, så må man færdes på alle stier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Er den i sammenhæng med en anden skov og de samlet set er over 3 ha, så må man færdes på alle stier.

 

 

Okay, det vidste jeg ikke.

Men er nu heller ikke ret mange stier i svigerfars skov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

På addressen arealinfo.dk kan man tjekke om en skov er privat, det er dog lidt indviklet.

 

du kommer ind på kortet og vælger dit område, i menyen tilvenstre skal du vælge blokken: adm. grænser. -> herefter matrikler. Når skoven du vil undersøger er omgivet af matrikelgrænsen, skal du vælge I-et i toppen (info) og højre klikke på matriklen. her kan du så vælge OIS oplysningerne for skoven, i disse står der om det er en privat eller staten der ejer skoven.

 

I en privat skov må du færdes på stier med hunden i snor, men ikke tage ophold medmindre andet er angivet.

I statsejede skove må man færdes overalt og tage ophold, medmindre andet er angivet.

Reglerne står i Naturbeskyttelseslovens §11 mener jeg?

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...