Hop til indhold

Adfærdsbehandler?

Gæst Ceni
 Share

Recommended Posts

Hey

Nogen der kender en adfærdsbehandler i nærheden af Viborg? Jeg har kigget på nettet og kan ikk finde nogen der ikk ligger på Sjælland. Jo tætterre på Viborg jo bedre.. :)

Har en hund der åbenbart ikke respekterer mig. Har ikke selv lagt mærke til det før nu men en veninde der påpegede at de problemer jeg har haft med ham Kan skyldes hans manglende respekt til mig. Han er nu 1 år gammel og jeg vil jo meget gerne hvis jeg kan nå at få genopbygget denne respekt. Nogen der kan hjælpe mig?

-Randi

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey

Nogen der kender en adfærdsbehandler i nærheden af Viborg? Jeg har kigget på nettet og kan ikk finde nogen der ikk ligger på Sjælland. Jo tætterre på Viborg jo bedre.. :)

Har en hund der åbenbart ikke respekterer mig. Har ikke selv lagt mærke til det før nu men en veninde der påpegede at de problemer jeg har haft med ham Kan skyldes hans manglende respekt til mig. Han er nu 1 år gammel og jeg vil jo meget gerne hvis jeg kan nå at få genopbygget denne respekt. Nogen der kan hjælpe mig?

-Randi

Hej Randi.

Jeg kender desværre ikke til nogle adfærdsbehandlere, men jeg tænkte at du, hvis du har lyst, måske kunne oprette en tråd her på siden, med en nærmere beskrivelse af dit problem. Her er mange erfarne hundeejere, og jeg er sikker på at der nok skal være nogen der vil hjælpe. Om ikke andet, indtil du finder en adfærdsbehandler.

Held og lykke :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen kan da lige forklare det herinde :)

Han er en grå schæferhund på 1 år. Har haft ham siden han var 8 uger. Da han var min første hund har jeg begået nogle fejl. Disse fejl har gjort at Kenzo nu ikke respekterer mig og ved hvordan han skal køre rundt med mig. Eksempelvis har jeg givet ham konstant opmærksomhed og dette gør at han nu ikke kan klare ikke at få opmærksomhed. Når jeg forsøger at ignorere ham begynder han at gø, snappe i mine fødder, tage en pote op på mig osv.. Dette er selvfølgelig ikke acceptabel opførsel og ved da ikke om det så er et møgfald han skal have eller jeg fortsat skal ignorere ham?!

Så respekterer han heller ikke når jeg giver ham en kommando som f.eks. hvis han hopper op med forpoterne i vindueskarmen og jeg siger "ned" så kigger han bare hånende på mig. Først hvis jeg rejser mig op og går hen mod ham han hopper ned. Når der kommer gæster bliver han fuldstændig ustyrlig. Han lægger ørerne ned, tager noget i munden og bliver så glad han springer op af folk. Og her kan jeg jo tydeligt se han bare er glad men det er ikke en opførsel der er til gavn for hverken mig eller mine gæster. Der går ca. 5 min før han falder ned igen hvor han i disse 5 min løber rundt i cirkler i hele lejligheden og piver..

Jeg tror jeg har nævnt de største problemer men stadig en del flere små.

Er der nogen der kan hjælpe???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er adfærdsbehandler... du kan læse om mit firma her www.assist4dogs.dk

Har kigget på din side. Er meget interesseret. Nu har jeg skrevet lige over hvad der er galt. Hvis du evt ville sende en mail om evt aftale ville jeg blive rigtig glad. Et råd til om det skal være enetime, hjemme hos mig eller dig ved du jo bedst.. På forhånd tak.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen kan da lige forklare det herinde :)

Han er en grå schæferhund på 1 år. Har haft ham siden han var 8 uger. Da han var min første hund har jeg begået nogle fejl. Disse fejl har gjort at Kenzo nu ikke respekterer mig og ved hvordan han skal køre rundt med mig. Eksempelvis har jeg givet ham konstant opmærksomhed og dette gør at han nu ikke kan klare ikke at få opmærksomhed. Når jeg forsøger at ignorere ham begynder han at gø, snappe i mine fødder, tage en pote op på mig osv.. Dette er selvfølgelig ikke acceptabel opførsel og ved da ikke om det så er et møgfald han skal have eller jeg fortsat skal ignorere ham?!

Så respekterer han heller ikke når jeg giver ham en kommando som f.eks. hvis han hopper op med forpoterne i vindueskarmen og jeg siger "ned" så kigger han bare hånende på mig. Først hvis jeg rejser mig op og går hen mod ham han hopper ned. Når der kommer gæster bliver han fuldstændig ustyrlig. Han lægger ørerne ned, tager noget i munden og bliver så glad han springer op af folk. Og her kan jeg jo tydeligt se han bare er glad men det er ikke en opførsel der er til gavn for hverken mig eller mine gæster. Der går ca. 5 min før han falder ned igen hvor han i disse 5 min løber rundt i cirkler i hele lejligheden og piver..

Jeg tror jeg har nævnt de største problemer men stadig en del flere små.

Er der nogen der kan hjælpe???

En grå schæferhund er en decideret brugshund, den skal have noget at lave.

Går du til træning med din hund, og hvis du gør hvor henne?

Jeg har selv en grå schæferhund og aktivitetsniveauet er højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

En grå schæferhund er en decideret brugshund, den skal have noget at lave.

Går du til træning med din hund, og hvis du gør hvor henne?

Jeg har selv en grå schæferhund og aktivitetsniveauet er højt.

Vidste godt aktivitetsniveauet var højt da jeg købte ham og også grunden til at det blev en schæfer for kan godt li en hund der kan bruges til noget men selvom jeg træner mere end en time om dagen med ham så er han opmærksomhedskrævende.. Bare lige i dette sekund er vi lige kommet hjem fra en times træning og der er ikk gået mere end 5 min siden vi kom ind af døren så begynder han på at kradse i gulvet og kræve min opmærksomed..

Jeg trænede i politihundeforeningen indtil for 3 måneder siden og så blev midt skema for fyldt den dag der var træning så ku ikk nå det.. Træner selvstændigt med ham minimum 1 gang om dagen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad træner du med ham? Når det er din første hund, kan du jo ikke have meget erfaring ang. træning.

Det bedste vil nok være at komme i gang i en af foreningerne, hvor træningen er mere brugspræget.

En grå schæferhund har utroligt meget energi, men den er jo også nem at arbejde med.

Næsearbejde som spor og feltsøg vil lige være noget for din hund.

Men lydigheden skal selvfølgelig også trænes.

Jeg træner også min hver dag. Men jeg træner ikke det samme hver dag. I dag har jeg f.eks. gået spor, så træner jeg ikke mere i dag.

I morgen laver jeg så noget andet måske et feltsøg og lidt fri ved fod. Og i overmorgen fremadsendelse og apportering.

Nu er din hund jo også lige i den værste alder, når han bliver ældre, og du er flittig med træningen, bliver han meget nemmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver dag får han mad to gange fordelt ud på græsplænen.. Og i dag fik vi trænet lydighed og apportering.

Ved godt jeg ikke er så erfaring med træning endnu har alligevel lært en del de 8 måneder jeg har gået til træning før i tiden med ham så det er bare det jeg fortsætter med at træne indtil jeg begynder igen. Han er nemlig rigtig dårlig til at gøre hvad jeg siger og netop også derfor jeg tror det er et spørgsmål om manglende respekt.. Men har planer om at starte igen på det næste lydighedskursus.. :)

Det der er problemet er mere herhjemme hvor jeg tror at der skal en adfærdsbehandler til for er bange for vi er nået så langt ud at jeg ikk selv kan redde den uden der er en der har forstand på det kan se mig i situationen hvor han gør de ting og fortælle mig hvad jeg decideret gør forkert..

Men ligemeget hvad er han den dejligste hund og elsker ham jo.. Derfor jeg prøver alt for at undgå at skulle af med ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
Har kigget på din side. Er meget interesseret. Nu har jeg skrevet lige over hvad der er galt. Hvis du evt ville sende en mail om evt aftale ville jeg blive rigtig glad. Et råd til om det skal være enetime, hjemme hos mig eller dig ved du jo bedst.. På forhånd tak.. :)

Jeg har læst din beskrivelse af problemet og vil rigtig gerne hjælpe dig... Hvad er din mail adr?? du kan også lige sende en mail til mig [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver dag får han mad to gange fordelt ud på græsplænen.. Og i dag fik vi trænet lydighed og apportering.

Ved godt jeg ikke er så erfaring med træning endnu har alligevel lært en del de 8 måneder jeg har gået til træning før i tiden med ham så det er bare det jeg fortsætter med at træne indtil jeg begynder igen. Han er nemlig rigtig dårlig til at gøre hvad jeg siger og netop også derfor jeg tror det er et spørgsmål om manglende respekt.. Men har planer om at starte igen på det næste lydighedskursus.. :)

Det der er problemet er mere herhjemme hvor jeg tror at der skal en adfærdsbehandler til for er bange for vi er nået så langt ud at jeg ikk selv kan redde den uden der er en der har forstand på det kan se mig i situationen hvor han gør de ting og fortælle mig hvad jeg decideret gør forkert..

Men ligemeget hvad er han den dejligste hund og elsker ham jo.. Derfor jeg prøver alt for at undgå at skulle af med ham..

Måske forstår han ikke, hvad du siger. Hunde er længe om at lære ord, men de aflæser vores kropssprog.

Men uanset om en adfærdsbehandler kan hjælpe dig, så er det hårdt arbejde at træne hund og lære den, at opføre sig, som vi ønsker.

Man får ikke noget foræret.

Held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites