Hop til indhold

Hvalpe på vej...?


Tweesa
 Share

Recommended Posts

Intet billede endnu - for de har vigtigere ting at tage sig til..

 

Mor Tweety har nemlig taget mini-hvalpen til sig! Hun opdagede den i "kuvøsen" og den skulle bare med i fødekassen - nu!

 

Blev ringet op til lyden af en pivende, slikkende hund - det var Tweety som forsøger at hægte hvalpen på! Er det er ikke fantastisk?

Hvalpen skal selvfølgelig have modermælkserstatning, hun er alt for lille til at hægte sig på patten - men en ordenlig slikketur af mor-hund.. Det kan man skisme aldrig gøre lige så godt selv :)

 

Så nu kan jeg love for at der er skruet op for varmen overALT i det lille hjem, og de opvarmede gryn poser flyder i end lind strøm..

 

Men allervigtigst er at lille hunden endelig får lov at være rigtig hvalp - ligemeget hvordan det end går :)

 

Og Tweety er lykkelig.. pyt være med sting i maven, når man har en lille baby :)

 

Lad os håbe det varer ved.. !

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 234
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Øj... Det er lige til at tude over... :lol:

 

SÅ kan jeg endelig gå eftermiddagstur med Silke.

Så kan det være, at der er et billede, når vi kommer hjem..

 

Jeg sad lige og regnede på det:

 

Min venindes hvalpe vejede 3-400g ved fødslen...

---Men de vejer selvfølgelig osse over 20 kilo nu..

 

Hvis Superpigen osse skal 50-doble sin vægt... så kommer hun til at veje.... 3 kilo? Så bliver hun en STOR Chihuahua..

 

Mon ikke hun snart skal på slankekur :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj... Det er lige til at tude over... :lol:

 

SÅ kan jeg endelig gå eftermiddagstur med Silke.

Så kan det være, at der er et billede, når vi kommer hjem..

 

Jeg sad lige og regnede på det:

 

Min venindes hvalpe vejede 3-400g ved fødslen...

---Men de vejer selvfølgelig osse over 20 kilo nu..

 

Hvis Superpigen osse skal 50-doble sin vægt... så kommer hun til at veje.... 3 kilo? Så bliver hun en STOR Chihuahua..

 

Mon ikke hun snart skal på slankekur :lol::lol:

 

Haha! Ja det er mærkeligt at tænke, at hun faktisk allerede HAR taget på.. Hun har dælme været helt lille bitte bitte..

 

Nu er de ude efter et elektrisk varmetæppe - så lillepigen kan få lov at være hos sin moar uden at fryse..

 

Tweety er åbenbart HELT hyper - hun har slikket den så ren, så ren.. Og hun ledte endda efter en navlestreng at klippe over..

Da den lille skulle have mad, sad Tweety og pev .. "kan I så lige give mig min bebs igen!"

 

 

Tænk sig - mine forældre troede Tweety havde fået en infektion, hun havde været depri hele dagen.. Men uden feber, såret var rigtig fint og hun spiste som hun skulle..

Det er der ikke mere af nu, hun er så glad og dygtig - en omvendt fødselsdepression? ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tweety har da savnet sin lille baby...

 

uh, hvor er det godt...

NU tror jeg på, at pigen overlever..

Pas nu på, at hun ikke bliver FOR varm... DET er lige så galt som at blive for kold.. :?

 

NEJ!! Nu SKAL jeg ud med min stakkels forsømte hund..

 

Det er jo det - de er hele tiden inde og tjekke, indtil de finder den rette måde at holde hende godt tempereret på.. Og med mor Tweetys varme mavse, så hjælper det på det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

2201_twe_1.jpg

 

 

 

2201_twe2_1.jpg

 

 

2201_twe3_1.jpg

 

 

 

Suk! Dét er kærlighed - også selvom Tweety er lige voldsom nok af og til' date=' hun har vist en hel del kærlighed i overskud..

Så der er et øje på dem hele tiden, men det er vist bare det rene lykke :)[/quote']

 

Øj..... Hvor ser Bitten STOR ud......

 

Og når lillepigen er helt alene om fadet, så kan HUN jo også blive stor..

Hun ser da rund og dejlig ud..

Hvad skal hun dog hedde...

Det burde være noget med mirakel eller vidunder.

Tænketænk...

Nå, der dukker nok det helt rigtige navn op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
2201_twe_1.jpg

 

 

 

2201_twe2_1.jpg

 

 

2201_twe3_1.jpg

 

 

 

Suk! Dét er kærlighed - også selvom Tweety er lige voldsom nok af og til' date=' hun har vist en hel del kærlighed i overskud..

Så der er et øje på dem hele tiden, men det er vist bare det rene lykke :)[/quote']

Hun ser fin fed ud :)

 

Og tæver virker voldsomme, det er helt normalt, hun har selvfølgelig savnet hendes hvalpe og er lykkelig over at få den lille tøs a044.gif som jo er hendes ingen andres ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkelige Tweety - af og til pruster og stønner hun som om hun skulle føde, det er som om hun lige skal have det hele med!

 

Hun får mad i "sengen", for hun forlader under ingen omstændigheder den lille - og der er etableret sovestation for menneskepasser ved kassen, så der altid er en på vagt hele natten :)

 

Der er ingen tvivl om at hun er lykkelig! Egentlig sjovt at hun bare vidste at der var en hun manglede, for i princippet har hun jo ikke "født".. Men det er kun dejligt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette Nielsen

Hvor er det bare DEJLIGT for jer alle sammen. Og især Bitten - hun ser rigtig jeg-er-stolt-af-at-være-mor agtig ud :D Jeg blir helt rørt af de billeder.. Puh ha.

 

Og ja, ros til dr. dyr. Det er rigtig flot at han fik en ekstra ansat ind. Hvor er det dejligt :)

 

Til sidst vil jeg bare ønske jer held og lykke med pasningen af den lille miss Fighter. Og tak fordi du har ladet os inde på hunde-forum følge med. Har været helt nervøs på dine vegne, men er glad for Bitten fik sin hvalp med hjem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jaha... det bliver ret spændende at høre i morgen, hvordan natten er gået...

 

Men den bette Tweety skal vel ud og tisse? Hun kan da ikke tage baby med..

 

Det er rigtigt - tror de forsøger at lufte mens baby får mad... men det er vist ret naturligt at hun IKKE vil ud..

 

Hun forsøger hele tiden at lade baby komme til at die - men den kan jo ikke.. Uha det er stressende for mor-hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

jaha... det bliver ret spændende at høre i morgen' date=' hvordan natten er gået...

 

Men den bette Tweety skal vel ud og tisse? Hun kan da ikke tage baby med..[/quote']

 

Det er rigtigt - tror de forsøger at lufte mens baby får mad... men det er vist ret naturligt at hun IKKE vil ud..

 

Hun forsøger hele tiden at lade baby komme til at die - men den kan jo ikke.. Uha det er stressende for mor-hund..

 

Hvorfor kan lillepigen ikke die?

Har Tweety ingen mælk?

Kan I ikke prøve at klemme lidt ud?

Hvis hun bliver malket lidt, så kan der måske komme lidt mere mælk. Og så bliver det lettere for hvalpen at die, når hun bliver lidt stærkere...

 

Mors mælk ER jo det bedste... :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jaha... det bliver ret spændende at høre i morgen' date=' hvordan natten er gået...

 

Men den bette Tweety skal vel ud og tisse? Hun kan da ikke tage baby med..[/quote']

 

Det er rigtigt - tror de forsøger at lufte mens baby får mad... men det er vist ret naturligt at hun IKKE vil ud..

 

Hun forsøger hele tiden at lade baby komme til at die - men den kan jo ikke.. Uha det er stressende for mor-hund..

 

Hvorfor kan lillepigen ikke die?

Har Tweety ingen mælk?

Kan I ikke prøve at klemme lidt ud?

Hvis hun bliver malket lidt, så kan der måske komme lidt mere mælk. Og så bliver det lettere for hvalpen at die, når hun bliver lidt stærkere...

 

Mors mælk ER jo det bedste... :wink:

 

Det er det jo ja - og hun har også en smule.. Men lillebaby er ikke stærk nok til at suge mælken.. Hun er simpelthen for lille endnu..

 

Så hun er stadig på modermælkserstatning og resten klarer mor Tweety selv - men håbet er jo at hun selv kan die inden for kort tid.. Efterhånden som Tweety slapper af, jo mere ser det ud til at babypigen kan få fat..

 

Så om alt går vel, så kan hun snart die - bare en smule ville være dejligt :)

 

Nu er freden også nået til esbjerg, og Tweety er blevet roligere.. Der kommer hyggelyde fra lillepigen og for første gang længe ser det positivt ud :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh, hvor var det synd...

 

Jammen, hvor stor skulle hun have været??

Jeg har ingen ide om, hvad en nyfødt chihuahua bør veje..

Og Tweety så da så stor og rund ud i de sidste dage...

Lillepigen var da osse dejlig rund...

 

ØV! hvor er det tragisk. Nu var vi lige begyndt at håbe...

Det har været en sand rutchebanetur... :oops:

Og endnu værre for dig, og for Tweetys forældre..... Og Tweety selv.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker hvor er det synd for hende. Hvad gør man mon i sådan situation for at hjælpe hende?

 

 

Jeg tror, at man lægger det bag sig så hurtigt som muligt. Hvis hun har mælk skal hun have medicin til at stoppe det.

Og så skal man i gang med at underholde hende, -lave de ting med hende, som hun holder mest af. Gå ture med hende de steder, hun bedst kan lide. Besøge dem hun holder mest af.

OG lade være med at ynke. Jeg tror det betyder meget, hvis man kan lade være med at fortælle alle mennesker hvad der er sket... MENS TWEETY HØRER PÅ DET...

Og at sidde og pyssenysse hende med store sørgmodige øjne, det hjælper hende altså heller ikke. Hun vil blive endnu mere ked af at hendes mennesker er kede af det... Det er jo hundenatur.

----Det ER jo naturligt for hunde at miste deres hvalpe, som anne-marie også har været inde på.. Det er mest os mennesker, der har det rigtig svært med det...

 

Hvis det var Silke, så ville jeg starte seriøs hundetræning. Endda melde hende til en prøve, -for at holde mig selv i ilden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...