Hop til indhold

Hvalpe på vej...?


Tweesa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 234
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var da en hulens tid, hun er om de hvalpe.......

 

Jeg ved snart ikke.......

Hvornår har dyrlægen sidst set hende?

På et tidspunkt må man tage stilling til, om der skal professionel hjælp til.

Hvis den første af hvalpene ikke KAN komme ud af en eller anden årsag, så skal der altså en dyrlæge til.

 

Har du nogen aftaler med dyrlægen om, hvad du skal gøre, og hvornår?

 

 

---Nå, men det kan osse være, at det hele er overstået nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har snakket med den oprindelige ejer, og hun fortæller at Tweety også var helt træt om morgenen sidst.. med en smule udflåd..

 

Og så gik det igang om eftermiddagen - med veer og sådan, det har hun slet ikke endnu..

 

Så egentlig følger det ret godt det som skete sidst.. Dog har vi dyrlægens nummer liggende klar til hvis vi føler det begynder at trække ud..

Indtil videre er vi i udblokningsfasen, det er jeg ret sikker på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har snakket med den oprindelige ejer' date=' og hun fortæller at Tweety også var helt træt om morgenen sidst.. med en smule udflåd..

 

Og så gik det igang om eftermiddagen - med veer og sådan, det har hun slet ikke endnu..

 

Så egentlig følger det ret godt det som skete sidst.. Dog har vi dyrlægens nummer liggende klar til hvis vi føler det begynder at trække ud..

Indtil videre er vi i udblokningsfasen, det er jeg ret sikker på..[/quote']

 

Dejligt, at I har styr på det. :)

Måske skal du lige undersøge, hvor længe dyrlægen har åbent i dag... Så du evt. kan ringe og få et sidste råd, -hvis ikke det hele er overstået inden..

 

Der SKAL altså snart ske noget..... :(

Og ikke engang for vores skyld, men for hvalpenes -og den lille mors skyld...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette Nielsen

Det er simpelthen SÅ spændende :)

Tænk på alle os på hundeforum, der spændt følger udviklingen :)

 

Var min hund højgravid havde jeg også skippet nogle timer i skolen..

 

Held og lykke. Krydser fingre for jer :D

Link til indlæg
Del på andre sites

...Ved du hvad, -jeg har lige siddet og læst tråden igennem. Du opretter den onsdag morgen...

Torsdag falder temperaturen til 36.5

Hun er MEGET tyk, med ligesom en bule på hver side.

Hendes tidligere fødsel forløb på samme måde, men hun fik kun 3 hvalpe hvoraf én var dødfødt.

 

NU er hun meget træt og sidder bare og hænger?

 

Hvis det var min hund, så tror jeg nok at det var NU jeg ville vælge at køre til dyrlæge med hende..

 

Fødslen skulle jo helst IKKE gå som sidste gang, hvor der var nogen, der døde....

 

Og du er selv ikke særlig erfaren... Der KAN være noget galt.. :? :? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se på hendes temperatur at hun har svinget meeeeeeget - og ligenu er hun faktisk i forbavsende godt humør og trisser rundt..

 

Hun spiser også leverguffere, og blev lykkelig da min mor kom hjem..

Men nu har hun fundet sin fødekassen, sidder og troner i den lige nu.. Vi har lagt hendes yndlingstæppe ind i den og det virker som om hun ved lige hvad kassen er til

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se på hendes temperatur at hun har svinget meeeeeeget - og ligenu er hun faktisk i forbavsende godt humør og trisser rundt..

 

Hun spiser også leverguffere' date=' og blev lykkelig da min mor kom hjem..

Men nu har hun fundet sin fødekassen, sidder og troner i den lige nu.. Vi har lagt hendes yndlingstæppe ind i den og det virker som om hun ved lige hvad kassen er til[/quote']

 

Jeg synes bare.........

Hellere en gang for meget end en gang for lidt.......

 

Det er over termin, og hun er ikke ret stor, --lige bortset fra maven...

 

Kan du ikke i det mindste lige snakke med dyrlægen...

 

Jeg må sige, at jeg er altså bekymret... :? :?

Hvis jeg var jyde, så stod jeg nok og kikkede dig over skulderen nu... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

uh, jo.....

 

Jeg håber, at alt står vel til..... :?

 

Men det KAN være, fordi hun er træt af at høre på min bekymring..

 

Det kan osse være, at de er i fuld gang med fødslen....

 

Og det kan jo være, at de er taget til dyrlægen...

 

Jeg bliver altså NØDT TIL at gå ud og bage pandekager!! Jeg kan bare ikke holde ud og sidde og stirre på skærmen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hun har ikke ringet, så jeg tror alt er ok, jeg tror ikke der er noget galt :)

 

Lad os håbe at det bare er fordi fødslen er godt igang :)

 

At der er en hvalp der dør før, under eller efter fødslen er ikke usædvanligt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har ikke ringet, så jeg tror alt er ok, jeg tror ikke der er noget galt :)

 

Lad os håbe at det bare er fordi fødslen er godt igang :)

 

At der er en hvalp der dør før, under eller efter fødslen er ikke usædvanligt :)

 

Nej... det er ikke usædvanligt, at en hvalp dør... Men det er sørgeligt alligevel... :cry:

 

Og de skal helst ikke dø allesammen... d015.gif

 

Bare hun har kontaktet dyrlægen.... Det er jo også svært for os, der kun har set billeder af Tweety, --at vide om der er noget galt...

 

Jeg kan ikke lide at tænke på, at vi måske har givet Tweetys mor en falsk tryghed... Hvis hun havde stået helt alene med sin hund, så kunne det være, at hun havde hængt mere i røret til dyrlægen.....

Men man vil jo så gerne være optimistisk...

 

Pu... der er altså flere grunde til at Silke aldrig har fået hvalpe.... En af dem er, at jeg simpelthen ikke har turdet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hun har ikke ringet, så jeg tror alt er ok, jeg tror ikke der er noget galt :)

 

Lad os håbe at det bare er fordi fødslen er godt igang :)

 

At der er en hvalp der dør før, under eller efter fødslen er ikke usædvanligt :)

 

Nej... det er ikke usædvanligt, at en hvalp dør... Men det er sørgeligt alligevel... :cry:

 

Og de skal helst ikke dø allesammen... d015.gif

 

Bare hun har kontaktet dyrlægen.... Det er jo også svært for os, der kun har set billeder af Tweety, --at vide om der er noget galt...

 

Jeg kan ikke lide at tænke på, at vi måske har givet Tweetys mor en falsk tryghed... Hvis hun havde stået helt alene med sin hund, så kunne det være, at hun havde hængt mere i røret til dyrlægen.....

Men man vil jo så gerne være optimistisk...

 

Pu... der er altså flere grunde til at Silke aldrig har fået hvalpe.... En af dem er, at jeg simpelthen ikke har turdet....

 

Det er altid sørgeligt når en hvalp dør, håber da ikke jeg givet indtryk af andet, men det sker meget ofte, og er derfor ikke noget der tyder på at der skulle være problemer dennegang :)

 

Tweety fik kalkchok sidste gang, så det er godt de vil have dyrlæge efter fødslen.

 

Jeg tror det er en andengangsfødende der har helt styr på tingene :)

 

Min tæve gik også over anden gang, og var meget på ''egen pote'' :D

 

 

Det er en meget stor oplevelse at få hvalpe, jeg har prøvet det med to tæver, og det ville jeg ikke være foruden :)

 

Men ja, det skader aldrig at ringe, det gør jeg også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

PUUUHA

 

 

Vi står i kejsersnit nu.. Jeg fik dem til at ringe til dyrlægen som i første omgang beroligede, men da vi pressede på og sagde at der bare intet skete - kom de ind (jeg måtte tage hjem, øv)

 

Men hun fik ve-stimulerende middel uden virkning, tiltrods for at der var fri passage - det kunne dyrlægen mærke..

Så egentlig burde hun kunne føde uden problemer.. Dog sagde dyrlægen at med så små hunde kan det være et problem hvis der er mange, eller få store.. Så går veerne bare ikke ordenlig igang..

 

Men at det var heldigt jeg havde mærket den smule slim imorges.. Ellers var det gået upåagtet hen...

 

Så nu venter vi bare.. klokken ni ved vi besked.... kryds hvad I kan, vil I ikke? Om ikke andet, så bare for Tweety..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Guud hvor spændende, jeg vidste ikke engang at hun skulle have hvalpe, det er da lige gået mine øjne forbi. :shock:

 

Jeg håber at alt går vel, og for pokker hvor jeg glæder mig til der kommer billeder :D

 

Jeg krydser alt hvad der kan krydses :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
PUUUHA

 

 

Vi står i kejsersnit nu.. Jeg fik dem til at ringe til dyrlægen som i første omgang beroligede' date=' men da vi pressede på og sagde at der bare intet skete - kom de ind (jeg måtte tage hjem, øv)

 

Men hun fik ve-stimulerende middel uden virkning, tiltrods for at der var fri passage - det kunne dyrlægen mærke..

Så egentlig burde hun kunne føde uden problemer.. Dog sagde dyrlægen at med så små hunde kan det være et problem hvis der er mange, eller få store.. Så går veerne bare ikke ordenlig igang..

 

Men at det var heldigt jeg havde mærket den smule slim imorges.. Ellers var det gået upåagtet hen...

 

Så nu venter vi bare.. klokken ni ved vi besked.... kryds hvad I kan, vil I ikke? Om ikke andet, så bare for Tweety..[/quote']

Vi krydser, hold da op, godt i ringede og fik fat i dyrlægen!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...