Hop til indhold

Jer med flere end to hunde :)

Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Halløj.

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg rigtig gerne vil have en hund mere :mrgreen:

Og da jeg ved der er nogle stykker herinde, som har 3 eller flere hunde, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre hvordan jeres hverdag typisk ser ud? Samt om det var en stor omvæltning at gå fra to til tre hunde?

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke som sådan 3 hunde. men vil blot sige at du nok skal tænke over transport af dem - det nærmer sig at det kræver en transporter (alt efter størrelse på hundene selvfølgelig ;-)).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, transport kan godt lige pludselig blive et problem, hvis man er vant til bus eller cykel. Det problem havde jeg dog allerede da jeg gik til 2 hunde. Der er også små dagligdagsting som at tre hunde der stopper og snuser, kan blive viklet ret meget ind i hinandens snore, især hvis en af dem er en voksen hund som ikke er vant til at skulle "f¢lge str¢mmen" (Lexi) :lol:

Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget andet... der er selvf¢lgelig ting som jo flere hunde man har, jo mere "hund" er de. Det er ihvertfald min erfaring, men det er en af de ting jeg godt kan lide! Elsker at se deres indbyrdes kommunikation og færden osv.

Hmmm jeg er nok den forkerte at sp¢rge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløj.

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg rigtig gerne vil have en hund mere :mrgreen:

Og da jeg ved der er nogle stykker herinde, som har 3 eller flere hunde, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre hvordan jeres hverdag typisk ser ud? Samt om det var en stor omvæltning at gå fra to til tre hunde?

:vinken:

jeg synes du skal sende svea lidt på ferie her, bare i et par måneder, så den vaps kan få lidt ro når den kommer :engel:

Ellers har jeg intet konstruktivt at tilføje :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Jeg synes det er en STOR omvæltning at gå fra 2 til 3 hunde. ALT bliver mere kompliceret, at lufte i snor er vanskeligere (snore bliver filtret ind i hinanden, og man skal slæbe på en del høm-høm-poser).

Der går meget mere flok i hundene hvilket gør det vanskeligere at lufte uden snor, for de trækker hinanden med, og mange andre hunde man møder, bliver usikre ved mødet med en hel flok (og det gør deres mennesker osse).

Ved besøg hos venner og familie er man som oftest velkommen med 1-2 hunde, men 3 stk, bliver for meget for mange, også simpelthen fordi de fylder en del (i hvert fald hvis det er store hunde).

Jeg synes det idelle antal er 2 hunde, og fortrød faktisk at vi anskaffede nr. 3

Link til indlæg
Del på andre sites

Flere madskåle, mere foder, flere dyrlægeregninger, flere kurve, mere legetøj, flere hundesnore, lejlighedsvis mangel på hænder til alle hunde, mere tid og meget, meget mere glæde og fornøjelse for alle parter :mrgreen:

Men ja, transport, besøg hos andre og pasning af hunde, bliver lidt mere besværlig jo flere hunde man har ;-)

Tilgengæld syntes jeg ikke at det er voldsomt besværligt at gå med 3 eller flere hunde på en gang -og mine hunde er ikke særligt velopdragende når det drejer sig om at gå i snor, så det siger lidt om hvilket kaos man kunne forstille sig at det ville være, men jeg syntes nu som regel at det går rimeligt problem frit :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke som sådan 3 hunde. men vil blot sige at du nok skal tænke over transport af dem - det nærmer sig at det kræver en transporter (alt efter størrelse på hundene selvfølgelig ;-)).

Det vil kun være en beaglestørrelse, og vi har en altea på gule plader, så transportmæssigt vil der ikke være noget problem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, transport kan godt lige pludselig blive et problem, hvis man er vant til bus eller cykel. Det problem havde jeg dog allerede da jeg gik til 2 hunde. Der er også små dagligdagsting som at tre hunde der stopper og snuser, kan blive viklet ret meget ind i hinandens snore, især hvis en af dem er en voksen hund som ikke er vant til at skulle "f¢lge str¢mmen" (Lexi) :lol:

Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget andet... der er selvf¢lgelig ting som jo flere hunde man har, jo mere "hund" er de. Det er ihvertfald min erfaring, men det er en af de ting jeg godt kan lide! Elsker at se deres indbyrdes kommunikation og færden osv.

Hmmm jeg er nok den forkerte at sp¢rge.

Nej jeg synes da ikke du er den forkerte at spørge :ae: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flere madskåle, mere foder, flere dyrlægeregninger, flere kurve, mere legetøj, flere hundesnore, lejlighedsvis mangel på hænder til alle hunde, mere tid og meget, meget mere glæde og fornøjelse for alle parter :mrgreen:

Men ja, transport, besøg hos andre og pasning af hunde, bliver lidt mere besværlig jo flere hunde man har ;-)

Tilgengæld syntes jeg ikke at det er voldsomt besværligt at gå mere 3 eller flere hunde på en gang -og mine hunde er ikke særligt velopdragende når det drejer sig om at gå i snor, så det siger lidt om hvilket kaos man kunne forstille sig at det ville være, men jeg syntes nu som regel at det går rimeligt problem frit :-D

Mht at besøge folk, der har vi sjældent hundene med som det er nu, så det vil ikke ændres. Dog kommer de jo med hvis vi skal besøge hundefolk, men om de så skal ind på skift, det kan man jo finde ud af til den tid. Så det er ikke det jeg er bekymret for.

Pasning, ja det skal nok koordineres hvis der bliver noget af den slags. Pt er det meget sjældent vi har brug for pasning. Og hvis det bliver nødvendigt, så er det som regel min mor der tager hjem til os og ser tv eller lignende. Hun går så ikke med dem, efter aftale med mig, men vi har jo haven den kan komme ud i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht at besøge folk, der har vi sjældent hundene med som det er nu, så det vil ikke ændres. Dog kommer de jo med hvis vi skal besøge hundefolk, men om de så skal ind på skift, det kan man jo finde ud af til den tid. Så det er ikke det jeg er bekymret for.

Pasning, ja det skal nok koordineres hvis der bliver noget af den slags. Pt er det meget sjældent vi har brug for pasning. Og hvis det bliver nødvendigt, så er det som regel min mor der tager hjem til os og ser tv eller lignende. Hun går så ikke med dem, efter aftale med mig, men vi har jo haven den kan komme ud i.

Det er også sjældent at jeg har mine hunde med på besøg hos folk og det er også rigtig sjældent at de bliver passet.

Men jeg ved bare at for en del mennesker er det næsten dagligdag at have sin hund med når man besøger venner og familie, samt at få den passet med jævne mellemrum, og er man den type, er det en væstenlig ting at tænker over, inden man begynder at øge antallet, derfor nævnte jeg det, på trods af at det ikke er noget jeg selv praktisere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også sjældent at jeg har mine hunde med på besøg hos folk og det er også rigtig sjældent at de bliver passet.

Men jeg ved bare at for en del mennesker er det næsten dagligdag at have sin hund med når man besøger venner og familie, samt at få den passet med jævne mellemrum, og er man den type, er det en væstenlig ting at tænker over, inden man begynder at øge antallet, derfor nævnte jeg det, på trods af at det ikke er noget jeg selv praktisere :blink:

Jamen det er da også noget man skal have med i overvejelserne :) Men heller ikke noget jeg kommer til at praktisere. Jo så kan de komme med i bilen, og så kan de komme ind på skift eller noget i den stil. I hvert fald er det ikke dét der afskrækker mig fra hund nr.3 :)

Link til indlæg
Del på andre sites