Hop til indhold

Paaaniiiiik - har brug for hjælp ASAP


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

OT, men hvordan skifter I klasse i den der skrækkelige disciplin ? Alder ? Når hunden har fået en 1. premie i sin klasse oder was ?

 

Jep, når man har fået en 1. præmie i klasse 1 KAN man rykke op i klasse 2. Når man så har fået en 1. præmie i klasse 2 KAN man rykke op i klasse 3. Her skal man have 3 1. præmier ved 2 forskellige dommere - så bliver man Dansk Lydighedschampion og kan rykke op i eliteklassen. Her kan man blive Elitelydighedschampion efter samme regler som i klasse 3.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man har fået en 1. præmie rykker man op :-) I klasse 3 skal man have tre 1. præmier for at rykke op i eliten!

 

Tak for forklaringen, men puha, så er man jo lige som nød til at videreformidle til hunden, at den skal ikke bare gøre et eller andet, men netop dét. Måske jeg skal takke Herren for, at jeg er flygtet i rædsel fra LP :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for forklaringen, men puha, så er man jo lige som nød til at videreformidle til hunden, at den skal ikke bare gøre et eller andet, men netop dét. Måske jeg skal takke Herren for, at jeg er flygtet i rædsel fra LP :mrgreen:

 

LP er kun rædselsfuldt pga. førerens nervøsitet :mrgreen: Nej - det er faktisk rigtig sjovt at træne, fordi der altid er en detalje, der kan blive bedre.... synes jeg i hvert fald :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

LP er kun rædselsfuldt pga. førerens nervøsitet :mrgreen: Nej - det er faktisk rigtig sjovt at træne, fordi der altid er en detalje, der kan blive bedre.... synes jeg i hvert fald :oops:

 

Du har sikkert ret. Vi var nok bare uheldige med den træner, der introducerede os til LP. Vi er ikke rigtig med på det der "du SKAL" og da slet ikke for at lære et eller andet fjollet lydighedsprogram.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den pågældende hund er en Stabyhoun tæve på 14 måneder. Herudover har jeg en Cairn Terrier på 3 år :-)

 

Ok. Men 14 mdr...er det så ikke bare en stor fjolle-unghund ? Bassen er 20 mdr nu og det er da først nu, at jeg synes der er ved at komme lidt stabilitet ind i hans kullerede hjerne. At du allerede har haft dyret til LP1 synes jeg den ondelyneme er endnu mere flot, når man tager hendes alder i betragtning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Men 14 mdr...er det så ikke bare en stor fjolle-unghund ? Bassen er 20 mdr nu og det er da først nu, at jeg synes der er ved at komme lidt stabilitet ind i hans kullerede hjerne. At du allerede har haft dyret til LP1 synes jeg den ondelyneme er endnu mere flot, når man tager hendes alder i betragtning :5up:

 

Jo, hun er stadig temmeligt fjollet - bare spørg dem der kender hende :lol:

 

Hun er vældigt lærenen og trænbar, men helt stabil er hun altså ikke endnu :roll::lol:

 

Tak for roserne, jeg ér også stolt af hende! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Men 14 mdr...er det så ikke bare en stor fjolle-unghund ? Bassen er 20 mdr nu og det er da først nu, at jeg synes der er ved at komme lidt stabilitet ind i hans kullerede hjerne. At du allerede har haft dyret til LP1 synes jeg den ondelyneme er endnu mere flot, når man tager hendes alder i betragtning :5up:

 

Det er nu ikke så unormalt i LP :blink: Chivas var godt 11 mdr. da han fik sin LP1 title. Hans mor var lige så 11 mdr. da hun fik sin og en af mine hvalpe er tilmeldt sin første LP1 prøve, til når han bliver 13 mdr. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de krydsede fingre og alting :-)

 

Det gik godt – eller, godt i den forstand at vi ikke fik vores 1. præmie i denne omgang, men gik derfra med en super oplevelse alligevel!

 

Hun gik selvfølgeligt i løb på dagen, typisk! Så hun endte med at ligge sammen med en anden tæve som hun allerede kender godt fra træning. Hun blev liggende tiden ud, uden spor af usikkerhed over hvad øvelsen gik ud på. 1. præmien gik tabt alligevel, hun hang i lineføringen og sjuskede i afslutninger. I Næseprøven tog hun den rigtige og smed igen, for så at tage den forkerte og aflevere!

 

Alligevel gik vi derfra glade og tilfredse! Asta var super på banen, det siger jeg på trods af resultatet. Hun sjuskede steder hun normalt ikke sjusker, en del ting, bla. lineføringen, var helt usædvanlige efter Asta standarder. Men hun fik en god oplevelse af at være derinde, og jeg fik den der ”dig og mig” følelse, som jeg mener skal til for at komme nogle steder med en hund som Asta – med en hvilken som helst hund i virkeligheden.

Hun er skøn at arbejde med, meget villig og tilsyneladende mere end i stand til at bære over med det nervøse fjols i den anden ende af linen, som insisterer på at varme op i 2 timer inden vi skal ind på banen, taler dobbelt så hurtigt som normalt, kæderyger og er totalt ude af stand til hverken at holde bøtte eller sidde stille! :roll:

 

Vi tar’ den præmie næste gang, gerne snart – imens fjolset stadig husker hvor sjovt det var at være inde i ringen :mrgreen:

 

Tillykke med succesoplevelsen -selv om det ikke blev til 1. præmie i denne omgang. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke så unormalt i LP :blink: Chivas var godt 11 mdr. da han fik sin LP1 title. Hans mor var lige så 11 mdr. da hun fik sin og en af mine hvalpe er tilmeldt sin første LP1 prøve, til når han bliver 13 mdr. :-)

 

Det kan egentlig godt være, at nogle racer er lettere (hvis man kan sige det sådan) at træne med end andre. Bassen er lidt for fjollet endnu vil jeg tro. Minus næseprøven som vi ikke har trænet, vil jeg næsten lægge hovedet på bloggen på, at han har kunne stryge igennem en LP1 længe...hjemme i baghaven. Ude i virkeligheden synes jeg godt nok, der kan gå hat og briller i en del, hvis det lige griber det store fjollehoved :roll::mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan egentlig godt være, at nogle racer er lettere (hvis man kan sige det sådan) at træne med end andre. Bassen er lidt for fjollet endnu vil jeg tro. Minus næseprøven som vi ikke har trænet, vil jeg næsten lægge hovedet på bloggen på, at han har kunne stryge igennem en LP1 længe...hjemme i baghaven. Ude i virkeligheden synes jeg godt nok, der kan gå hat og briller i en del, hvis det lige griber det store fjollehoved :roll::mrgreen:.

 

Sjovt - mine er, og har så længe jeg kan huske tilbage altid været, omvendte :roll: nok fordi de er mine :roll:

 

Asta kan knap udføre et simpelt stillingsskift hjemme i haven, hvorimod hun er ved at være godt gammeldags dygtig alle andre steder, også med store forstyrrelser. Stella er på samme måde - haven er til hygge, madsøg og lidt leg, ikke træning!

Jeg ved ikke hvorfor det er blevet sådan, men det er det nu engang!

 

Det er også lige meget, vi er ude på banen eller lign. og træne næsten hver dag, og det er jo i virkeligheden også "derude" jeg har brug for at de kan tingene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt - mine er, og har så længe jeg kan huske tilbage altid været, omvendte :roll: nok fordi de er mine :roll:

 

Asta kan knap udføre et simpelt stillingsskift hjemme i haven, hvorimod hun er ved at være godt gammeldags dygtig alle andre steder, også med store forstyrrelser. Stella er på samme måde - haven er til hygge, madsøg og lidt leg, ikke træning!

Jeg ved ikke hvorfor det er blevet sådan, men det er det nu engang!

 

Det er også lige meget, vi er ude på banen eller lign. og træne næsten hver dag, og det er jo i virkeligheden også "derude" jeg har brug for at de kan tingene :-)

 

Præcis og skulle jeg vælge, ville jeg da gerne bytte. Sådan en god-i-baghaven-hund er der jo ikke såååååå meget pral ved :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt - mine er, og har så længe jeg kan huske tilbage altid været, omvendte :roll: nok fordi de er mine :roll:

 

Asta kan knap udføre et simpelt stillingsskift hjemme i haven, hvorimod hun er ved at være godt gammeldags dygtig alle andre steder, også med store forstyrrelser. Stella er på samme måde - haven er til hygge, madsøg og lidt leg, ikke træning!

Jeg ved ikke hvorfor det er blevet sådan, men det er det nu engang!

 

Det er også lige meget, vi er ude på banen eller lign. og træne næsten hver dag, og det er jo i virkeligheden også "derude" jeg har brug for at de kan tingene :-)

 

He he... Mine er de mest ikke-lydige hunde når de er der hjemme... Og folk undrer sig tit over, at mine hunde ikke er "mere lydige" når jeg nu bruger så meget tid på træning... Men herhjemme der har de fri, og kan kun nogle få basale ting (hvis de bliver bestukket :lol:), og er ellers velafbalancerede, men lydige - nej. Lydighed hører til på træningspladsen og andre steder ude ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...