Hop til indhold

Grisehale slugt hel - nogen risiko?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Møffe har lige fået en lækker lækker lækker grisehale idag, gal han var stolt, da han fik den.

 

Men men men... Efter at have gnavet og gumlet i den i vel 10 min., max, var den pludselig væk :confused: Så er det, at jeg spekulerer... Kan der ske noget ved det? Der er jo noget ben eller bruskværk inde i halen, som han også har slugt :???: Så ved ikke, om han kan fordøje det? Han virker ikke påvirket overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender dem ikke, men hvis det er meningen at de skal spises helt, så kan det vel ikke gå helt galt? Mon ikke mavesyren i grovæderens mave klarer skærene? :blink: Det KAN vel også være at han bare har spist den færdigt? :ae:

 

Sandsynligheden for at den er spist færdig er meget lille...

 

Jeg gik ud kort efter han havde fået den, for et se, hvordan den så ud. Og jo, han havde da fået blødgjort den i den ene ende, men heller ikke mere. Så at han lynhurtigt skulle have nået at spise den halvdel + nået at blødgøre og æde den anden halvdel, finder vi alle lidt umuligt :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg ville holde øje med ham, men umiddelbart tror jeg ikke det vil give ham problemer.

 

Jeg havde engang en 5 uger gammel Aussiehvalp som slugte et helt kyllinge underlår :shock:

 

Min hanhund slugte på et tidspunkt også et kødben på størrelses med et barns knyttede hånd. Dyrlægen var helt kold "det kommer ud om nogle uger når mavesyren har opløst det"

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers må du hælde noget amerikaner olie i kræet, så den glider bedre ud:mrgreen:

 

Vores gamle afdøde Zeppi fik ædt noget ben der splinterede i maven på hende, og hun blev forstoppet i tarmene. Der tog det en 1 time hos dyrlægen at få det ud, hun fik noget i begge ender, og så skulle det gås væk. hun hylede noget da det kom ud, men ud kom det da, og vi fik noget pecellin med hjem da hendes tarme højst sansynligt havde fået nogle skrammer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg kender ikke de grisehaler... men Freya har ofte gjort det samme med de politistave... hun blødgører dem og vupti så er de væk... hun har ikke taget skade af det endnu...

 

lorten et par dage efter er bare større....:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville holde øje med ham, men umiddelbart tror jeg ikke det vil give ham problemer.

 

Jeg havde engang en 5 uger gammel Aussiehvalp som slugte et helt kyllinge underlår :shock:

 

Min hanhund slugte på et tidspunkt også et kødben på størrelses med et barns knyttede hånd. Dyrlægen var helt kold "det kommer ud om nogle uger når mavesyren har opløst det"

 

Ok, super. Han har gået sådan lidt rundt, som om han har fyldt sig let for mæt på et tidspunkt, sådan ligesom når vi har spist lidt for meget og egentlig fortryder det temlig meget :mrgreen: Men det er ovre nu, så tror han klarer sig helskindet igennem det *pyha*

 

Ellers må du hælde noget amerikaner olie i kræet, så den glider bedre ud:mrgreen:

 

Vores gamle afdøde Zeppi fik ædt noget ben der splinterede i maven på hende, og hun blev forstoppet i tarmene. Der tog det en 1 time hos dyrlægen at få det ud, hun fik noget i begge ender, og så skulle det gås væk. hun hylede noget da det kom ud, men ud kom det da, og vi fik noget pecellin med hjem da hendes tarme højst sansynligt havde fået nogle skrammer...

 

Har jeg aldrig hørt om - amerikanerolie altså :blink:

 

Og stakkels Zeppi da!

 

Hej,

 

Jeg tror ikke du behøver at være bekymret. Min hund slugte/sluger gerne nogle af de tyggeben(politistave) hele og første gang var jeg også bekymret, men det var tilsyneladende helt ufarligt;-)-

 

De er lidt forslugne de hvalpe(har selv en Berner på 5 mdr:-D)-

 

V.H.

Sille

 

Puha da! Det kan da ved gud ikke være rart :???: Men jeg ville heller ikke være helt så bekymret, hvis det havde været oksehud og sådan lign. - aner ikke hvad en politistav er :mrgreen: Det er mere det, at der var reel knogle (eller brusk?), der gjorde mig lidt nervøs - han har været under kraftig overvågning idag :mrgreen:

 

Jeg kender ikke de grisehaler... men Freya har ofte gjort det samme med de politistave... hun blødgører dem og vupti så er de væk... hun har ikke taget skade af det endnu...

 

lorten et par dage efter er bare større....:lol::lol::lol:

 

Ok, så er jeg advaret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...