Hop til indhold

Tysons og Noomis dogdancingtråd


Nollike
 Share

Recommended Posts

Jeg er ret vild med det her nummer:

 

[media]

[/media]

 

Min veninde synes, at det er kedeligt, men jeg synes, at det er rigtig flot og flydende, og jeg kan godt lide, at ejeren selv danser uden at tage opmærksomhed fra hunden - de er et godt team. Og så er hunden selvfølgelig super dygtig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har i set denne her, den er jeg helt fjollet med et godt arbejde...

[media]

[/media]

 

Den havde jeg ikke set, den er god. :5up:

 

Jeg elsker, når man ser hunderacer, som man ikke forventer - f.eks. er der verdens sødeste gravhund, der klarer sig super godt i de danske dogdancingkonkurrencer. Den er ikke til at stå for, og det ser jo helt anderledes ud, når den bevæger sig rundt, end når man ser en border collie eller en sheltie. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret vild med det her nummer:

 

[media]

[/media]

 

Min veninde synes, at det er kedeligt, men jeg synes, at det er rigtig flot og flydende, og jeg kan godt lide, at ejeren selv danser uden at tage opmærksomhed fra hunden - de er et godt team. Og så er hunden selvfølgelig super dygtig. :-)

Hvor er den god :5up: Jeg fik gåsehud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Linda, du kan jo evt. få en eller anden til at filme din træning og så lægge videoen ind herinde? :-) Så kan vi give dig feedback herinde (og jeg kan få stillet min nysgerrighed efter at se jer danse :mrgreen::oops:).

 

 

Jeg kan prøve lave nogle tricks til det musik jeg har valgt gene kelly med singing in the rain, det var nok den der passede bedst til Kiki :blink: Vi har ikke lavet program eller noget endnu men igang med tricks med en paraply, men skal lige få fat i et kamera og så skal jeg da lige stille din nysgeriighed :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den havde jeg ikke set, den er god. :5up:

 

Jeg elsker, når man ser hunderacer, som man ikke forventer - f.eks. er der verdens sødeste gravhund, der klarer sig super godt i de danske dogdancingkonkurrencer. Den er ikke til at stå for, og det ser jo helt anderledes ud, når den bevæger sig rundt, end når man ser en border collie eller en sheltie. :-)

 

Ja den er rigtig god og hunden har bare lige de rigtige bevægelser den er bare sød :mrgreen: Ja det såå dejligt med denne sport at det er en masse forskellige racer man ser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mysla og jeg vil også være med i tråden:mrgreen:

 

Vi er ved at lave et nummer til pretty woman:blink:

 

Mysla synes det er noget mere sjovt end så meget andet.

 

Igår da vi trænede lykkes det mig næsten at få fart på hende:shock::lol: Og hun fandt selv på at kun kunne stå bag mig med poterne på min bagdel!

 

Men hvordan for man lagt øvelserne de rigtige steder? er det bare at danse igennem et program og skrive ned hvor og i hvilken række følge?

Eller vil det være en fordel at have noderne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jahhh, jyderne skal også være med i tråden. :klap2:

 

Jeg er også ved at lave en koreografi til Pretty Woman. :-D Dvs. jeg har lavet koreografien, men Tyson kan endnu ikke alle de tricks, jeg vil have ham til at lave den, så dem skal han lige lære først. :-)

 

Jeg er ikke hjemme nu, så jeg har ikke mine koreografi-skemaerher. Men det, jeg gør, er at laver et skema med følgende kolonner:

 

Tid (hvor langt er det inde i sangen, hvis noget f.eks. er 1.45 minutter inde i sangen, kan du let finde frem til det sted

 

Musik (her skriver jeg, hvad der sker i musikken - enten en tekstlinje, eller f.eks. "instrumentalt forspil", "du-du-du-du-dum-dum-dum-dum" eller hvordan jeg nu bedst kan huske det. Det er en fordel at finde teksten på nettet, så er det lettere at lave skemaet :-))

 

Tyson (hvad skal Tyson gøre på dette sted i musikken, f.eks. "2 x twist, afslut med at cirkle rundt om mig")

 

Sonja (hvad skal jeg gøre på dette sted i musikken)

 

Har du læst Emmy Simonsens bog "It's showtime"? Der er en fin illustration af sådan et skema. Du er også velkommen til at sende mig en PB med din mailadresse, så kan jeg sende dig et koreografiskema, du kan se.

 

Vær for øvrigt opmærksom på, at Pretty Woman er for lang til klasse 1. I klasse 1 må sangen max være 2 1/2 minut. Jeg har skåret et vers ud af den i Audacity (gratis program fra nettet) for at få den til at passe i længden. :-) Men hvis I ikke skal til konkurrence, er det selvfølgelig ligegyldigt. :blink:

 

Når du har lavet koreografien, går du den selv igennem mange gange først uden og så med musik, men uden hund. Det kan være, at du allerede her finder nogle ting, der skal ændres. Når du så er nogenlunde sikker på koreografien, kan du prøve den med hund, evt. kun i mindre bidder til at starte med. Så finder du stensikkert nogle flere steder, der skal laves om, fordi hunden gør det for langsomt eller hurtigt i forhold til, hvad du havde forestillet dig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svar:5up:

 

Nej har ikke læst den bog, må se om jeg kan finde den:)

 

Til at starte med skal vi bare lave ca et minut i forbindelse med træning.

Men fint nok at du siger nummeret er for langt, for det er jo ellers et ret kort nummer havde jeg tænkt, men jeg kendte så heller ikke reglerne:mrgreen:

 

Hvad er tidskravene i klasse 1?

 

Jeg vil da mægtigt gerne se et skema, sender PB.

 

Tror jeg prøver at finde teksten på nettet, så er det nok nemmere:-D

 

Mange tak for hjælpen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I klasse 1 må nummeret max vare 2 1/2 minut. I klasse 2 er det max 3 1/2 minut og i klasse 3 er det max 4 minutter,

 

Teksten kan du få her, jeg fandt den jo, da jeg skulle lave koreografi. :-)

 

Pretty woman walkin’ down the street

Pretty woman, the kind I like to meet

Pretty woman, I don’t believe you

You’re not the truth

No one could look as good as you

Mercy

 

Pretty woman, wont you pardon me

Pretty woman, I couldn’t help but see

Pretty woman, and you look lovely as can be

Are you lonely just like me

 

Pretty woman, stop a while

Pretty woman, talk a while

Pretty woman, give your smile to me

Pretty woman, yeah, yeah, yeah

Pretty woman, look my way

Pretty woman, say you’ll stay with me

 

Cause I need you

Ill treat you right

Come with me baby

Be mine tonight

 

Pretty woman, don’t walk on by

Pretty woman, don’t make me cry

Pretty woman, don’t walk away

Ok

 

If that’s the way it must be, ok

I guess I’ll go on home, its late

There’ll be tomorrow night

 

But wait, what do I see?

Is she walking back to me?

Yeah, she’s walking back to me

O-oh

Pretty woman.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wee - dogdancing!

 

Jeg tror måske jeg er blevet glad for "Hello Dolly" nummeret til Bitten - så er i fuld gang med at udtænke tricks dertil..

Hendes "krav" er bare at hun ikke skal hoppe, grundet dårlige knæ

 

Hvor fint. :klap:

 

Amocca og Freudika er også på jeres hold, ikke? Kan I ikke lokke dem herind i tråden og fortælle lidt om, hvilken musik de vil bruge og sådan. :-)

 

For øvrigt skal I sørge for at optage jeres afslutningsopvisning, eller hvad I kalder det, så I kan dele videoerne med os herinde. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike, jeg ved ikke, om du overvejer Johanna-kurset? De har nu delt kurset op, så dem der har været på det før, kommer med på kurset den 25/9, så de kan arbejde videre med det, de lærte på første kursus. Os, der ikke har været på det før, skal på kursus den 18/9 i stedet for.

 

Fordi kurset er blevet delt i to, er der stadig pladser, hvis du er interesseret. Følgende mail er kommet ud i mail-gruppen [email protected] (alle med interesse for dogdancing kan tilmelde sig den gruppe):

 

 

Da vi har fået mange tilmeldinger til Johanna kurset, tilbyder vi endnu et. Dette løber af stablen d. 18/9. Se mere her:

http://www.dogdance rs.dk/page3. html

 

Dette henvender sig primært til dem der ikke var til Johannas kursus i oktober 08 på Lyngholm hundeskole.

 

Da vi nu har delt det lidt op er der stadig et par pladser d. 25/9.

 

Tilmelding til dogdancers@hotmail. com

Link til indlæg
Del på andre sites

I går til træning gik Tyson og jeg til de to nye sange, jeg gerne vil bruge, så de andre kunne bedømme, om de fungerer for os.

 

Den ene er "Oh Pretty Woman", som skal være vores afløser for "Big Spender" i Freestyle:

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=BVDJjc0HOl0[/media]

 

Alle var enige om, at det er et rigtig godt nummer til os - og heldigvis for det, for jeg har allerede lavet koreografien. :blink:

 

Det andet nummer er "You've Got A Friend In Me", som jeg vil bruge til et htm-nummer (foreløbig måske nok bare til For Sjov-klassen):

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=nnJZIjg7kZQ[/media]

 

Det var der til gengæld ikke så stor begejstring omkring. Vores træner mente, at den "ikke gør noget for Tyson". Den eneste, der var positiv over for den, var Krusty, og så var der en af de andre, der mente, at den måske kunne være ok, men hun var ikke super begejstret. Hmm, jeg er altså ret vild med den, så jeg tror alligevel, at jeg prøver at bruge den. Så må vi se, hvad dommerne siger. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...