Hop til indhold

Hundehoveder!

Umulia
 Share

Recommended Posts

Hvor morsomt - nu har DF og sandelig også regeringspartierne pludselig opdaget at man højst kan blive sigtet for hærværk, hvis man dræber en andens hund - herunder politihund.

Og det er selvfølgelig ikke godt nok - nu skriger politikerne op om at den lov skal ændres, så hunde ikke længere betragtes som sjælløst indbo.

Samtidig med at de forlanger øjeblikkelig destruktion af hunde, der har bidt, uden en adfærdsundersøgelse :roll:

Helt ærligt, så føler jeg ikke længere at jeg kan sætte mit kryds ved et parti eller en politiker, og stole på at de vil varetage mine og landets interesser på en fornuftig måde. Dette handler ikke kun om hunde - det handler om at de mennesker, vi har sat til at bestemme over os, opfører sig ufornuftigt og ulogisk, lader sig påvirke af den mest useriøse del af pressen, og skifter mening ustandseligt. Føj for en børnehave! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor morsomt - nu har DF og sandelig også regeringspartierne pludselig opdaget at man højst kan blive sigtet for hærværk, hvis man dræber en andens hund - herunder politihund.

Og det er selvfølgelig ikke godt nok - nu skriger politikerne op om at den lov skal ændres, så hunde ikke længere betragtes som sjælløst indbo.

Samtidig med at de forlanger øjeblikkelig destruktion af hunde, der har bidt, uden en adfærdsundersøgelse :roll:

Helt ærligt, så føler jeg ikke længere at jeg kan sætte mit kryds ved et parti eller en politiker, og stole på at de vil varetage mine og landets interesser på en fornuftig måde. Dette handler ikke kun om hunde - det handler om at de mennesker, vi har sat til at bestemme over os, opfører sig ufornuftigt og ulogisk, lader sig påvirke af den mest useriøse del af pressen, og skifter mening ustandseligt. Føj for en børnehave! :evil:

Hærværk?! Det var dog et modbydeligt ord i den sammenhæng:shock:

Hunden er jo også politimandens familiemedlem.

Troede faktisk det gik som "vold mod embedsmand i funktion", hvis man skød en politihund.. Det burde det være, så kunne det være folk lige tænkte sig om en ekstra gang..

Mht. at aflive privates hunde efter ulykker, så burde alle da havde mulighed for at få deres hund bedømt før der tages nogen beslutninger (for egen regning selvfølgelig)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad kunne man ellers forvente sig af ketchup-Brian, han har aldrig kunnet bruge hovedet.:megaked:

Det er bare sørgeligt, men man må håbe på at andre i gruppen kan bevare hovederne kolde og komme med saglige løsninger.:5up:

Iøvrigt har politiet selv altid betragtet hunde som ting, idet de har henholdt sig til loven som de også selv siger er svær at fortolke!

Utroligt men sandt.:mad:

Man må håbe på at alt levende vil blive betragtet som forbryderiskt at slå ihjel, men der er ikke noget at sige til at folk behandler dyr dårligt når dyr bliver betragtet som en ting. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok bare svært at ændre på når vi ikke vil undvære vores flæskesteg.

:rolleyes:Nå ja, slagtedyr undtaget, håber ikke at de bliver brutalt myrdet, men det er faktisk meget svært at få politiet til at forholde sig konkret til dyremishandling, de betragter ud fra loven, dyr som fx. en reol, altså en ting, og skader man denne "ting" er det bare hærværk.

DEt er dette paradox som politikerne bør tage stilling til, ikke at hunden skal gå hinter og i snor, det er jo vedtaget for 100 år siden, hvis de ellers gider at læse hundeloven.

Men det som er typisk for politikerne er at de ikke er konstruktive og ser fremad, den evne besidder de ganske enkelt ikke, og at høre på ekspertisen er heller ikke deres fornemste diceplin, næ dem bedre vide!:mad:

Link til indlæg
Del på andre sites