Hop til indhold

At lade insekter være?


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne høre fra jer, som har lært jeres hund en kommando, og hvordan i gjorde, til at lade insekter være.

 

Victor jager insekter. Han hopper op og ned af væggene og jager fluer. Det er så hvad det er, men han gør det også når det er en hveps :skraek: , han kan jo ikke kende forskel på farlige og harmløse "dem fanger jeg og æder" sports-insekter:mums:

 

Vi har mange hvepse i haven, så vil nødigt have han skulle æde en.

 

Nogen fifs?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne høre fra jer, som har lært jeres hund en kommando, og hvordan i gjorde, til at lade insekter være.

 

Victor jager insekter. Han hopper op og ned af væggene og jager fluer. Det er så hvad det er, men han gør det også når det er en hveps :skraek: , han kan jo ikke kende forskel på farlige og harmløse "dem fanger jeg og æder" sports-insekter:mums:

 

Vi har mange hvepse i haven, så vil nødigt have han skulle æde en.

 

Nogen fifs?

 

Flica kan en kommado der hedder "Ikke dem der summer" :mrgreen: Den er sådan set bare indlært ved at sige nej, når hun har været på vej efter en hveps eller lign. og i det øjeblik hun har rettet opmæsksomheden mod mig i stedet har jeg sagt, "Ikke dem der summer", sådan som en slags forklaring på det "nej" hun fik først, hvis man kan sige det sådan og med tiden er det så blevet til at jeg bare kan sige "Ikke dem der summer" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Flica kan en kommado der hedder "Ikke dem der summer" :mrgreen: Den er sådan set bare indlært ved at sige nej, når hun har været på vej efter en hveps eller lign. og i det øjeblik hun har rettet opmæsksomheden mod mig i stedet har jeg sagt, "Ikke dem der summer", sådan som en slags forklaring på det "nej" hun fik først, hvis man kan sige det sådan og med tiden er det så blevet til at jeg bare kan sige "Ikke dem der summer" :-D

 

:mrgreen: smart.

 

jeg tror jeg ville aflede, så hunden lærer, at de er ligegyldige:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flica kan en kommado der hedder "Ikke dem der summer" :mrgreen: Den er sådan set bare indlært ved at sige nej, når hun har været på vej efter en hveps eller lign. og i det øjeblik hun har rettet opmæsksomheden mod mig i stedet har jeg sagt, "Ikke dem der summer", sådan som en slags forklaring på det "nej" hun fik først, hvis man kan sige det sådan og med tiden er det så blevet til at jeg bare kan sige "Ikke dem der summer" :-D

 

Hvor cool:5up:

 

Det vil jeg se om jeg kan lære Victor:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine smagte på en mariehøne og har lige siden været afvænnet insekter - de smager absolut afskyeligt.

 

Jeg har ikke tal på hvor mange mariehøns og myrer Samson har haft i munden på vores nyligt overståede ferie - han bliver bare ved med at proppe dem i munden selvom man tydeligt kan se på ham (og den måde han kører hovedet hen ad jorden på i 10 minutter efter) at de ikke smager godt.

 

Det samme med hvepse og fluer - jeg tror sgu også jeg vil prøve at lære ham 'ikke dem der summer og heller ikke de andre små dyr der ikke siger noget'

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det bare et for evigt nej til at jagte insekter - om de summer eller ej! Har passet en border en weekend, der jagtede fluer! Pænt stressende, når man bor på landet!

 

Så her er det forbudt!

 

Det er faktisk også riiiimeligt træls at skulle rundt med fluefanger/smækker og våd klud, med Victor i hælene med åbent gab:mums:, før vi kan gå i seng og udrydde alt, fordi ellers sporter han rundt efter dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...