Hop til indhold

Falsk drægtig og hormoner


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har 3 dejlige hunde. Flaffy han hund, Zozo steriliseret tæve og Luna en intakt tæve.

 

Luna er en Shih Tzu på 15 mdr. og er flyttet ind hos os for knap 2 mdr. siden. Hun var i sin første løb. for ca. 2 mdr. siden.

 

Flaffy min hanhund er blevet meget interesseret i hende, ja faktisk vildt forelsket. Luna er vist også vild med ham hun vasker hans tisser og han laver parre bevægelser imens, der er rigtig gang i den. Jeg var bange for det var løbetid, men det er jo kun 2 mdr. siden sidst. Hendes opdrætter mener hun kan være falsk drægtig. Hun graver i senge og dyner, er IKKE hævet bag i, men brysterne er lidt hævet. Hun er ikke ked af det, men nærmere fuld af fis og ballade.

 

Men mit spørgsmål er udskiller en tæve dufte og hormoner ca. 2 mdr. efter løb ? Flaffy er virkelig vild i varmen. Han må jo ku dufte noget ? Jeg synes det er utoligt han blir så vild.

 

De skal selvfølgelig skilles ad til løbetid, og i den "værste" uge må en af dem passes.

 

Hilsen Susanne, der nok ikk får meget søvn i nat pga. kæresterne :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ved jo ikke rigtigt noget teknisk og konkret om det der med udskillelse af hormoner.

 

 

Men nu har jeg prøvet at ihukomme Toffi´s falske drægtigheder, og der er altså en periode hvor hun er hanhundeglad, og jeg husker gåture hvor hun vendte bagdelen til alle hanhunde, og et par dage også vippede halen til side.

 

Lige nu kan jeg ikke huske om det var umidddelbart før, eller under eller efter hun have "født" pivedyrene. Men det var i hvert fald i perioden. For jeg studsede også, og tænkte at hun lignede en der var højløbsk, og det var hun da i hvert fald ikke.

 

De hævede bryster og graven i senge er vist et pænt sikkert tegn, har du nogle pivedyr eller bamser hun kan føde? :wink:

 

Toffi er op til "fødslen" ikke fuld af ballade, men meget kælen of tryghedssøgende og alvorlig men sød. Men jeg ved jo ikke hvordan hun ville have det hvis her boede andre hunde, om hun evt. også ville være flirtende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg har 3 dejlige hunde. Flaffy han hund, Zozo steriliseret tæve og Luna en intakt tæve.

 

Luna er en Shih Tzu på 15 mdr. og er flyttet ind hos os for knap 2 mdr. siden. Hun var i sin første løb. for ca. 2 mdr. siden.

 

Flaffy min hanhund er blevet meget interesseret i hende, ja faktisk vildt forelsket. Luna er vist også vild med ham hun vasker hans tisser og han laver parre bevægelser imens, der er rigtig gang i den. Jeg var bange for det var løbetid, men det er jo kun 2 mdr. siden sidst. Hendes opdrætter mener hun kan være falsk drægtig. Hun graver i senge og dyner, er IKKE hævet bag i, men brysterne er lidt hævet. Hun er ikke ked af det, men nærmere fuld af fis og ballade.

 

Men mit spørgsmål er udskiller en tæve dufte og hormoner ca. 2 mdr. efter løb ? Flaffy er virkelig vild i varmen. Han må jo ku dufte noget ? Jeg synes det er utoligt han blir så vild.

 

De skal selvfølgelig skilles ad til løbetid, og i den "værste" uge må en af dem passes.

 

Hilsen Susanne, der nok ikk får meget søvn i nat pga. kæresterne :wink:

 

 

Det lyder som det herhjemme - her er både Bitten og Dolph intakte..

 

Da jeg fik Dolph, gik Bitten i løbetid lige efter og hun var (som nogen kan huske) HELT vild efter ham..

Hun prøvede konstant at kravle under ham, og hun ville parres hele tiden..

 

Nu er det så Dolph som ramlede ind i de tidlige teenagerår - og har udviklet noget af en fascination af sin tisser.. :roll:

 

Men Bitten synes også at den er spændende - især når han har hængt hende på ryggen et minut og parret ud i den blå luft.. Så vender hun sig om og forsøger at nå hans tisser - mens han forsøger at komme op igen...

 

Og Bitten er bestemt ikke i løbetid, det sker kun en gang om året.. Så her er der også stor opmærksomhed om Dolphs mandom - men uden løbetid..

Måske er hunde bare sådan..? ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg tror osse at hun har en variant af falsk drægtighed, det kan sagtens give spændende dufte, og ja denne variant er da mere spændende ofr dem alle :lol:

 

Nå, nu kunne jeh komme på også, hvis det lykkedes at poste indlægget har jeg kunnet læse to pmer og poste et indlæg, så er der håb, dog har jeg ikke ret meget tid til at være her :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Ja, nu hiver jeg lige denne tråd frem igen.

 

Kan det virkelig være hunde bare er forelsket hele livet :lol:

 

De er virkelig kærester, jeg synes det er utroligt Luna gider det, når hun er imellem sine løbetider ?

 

Nogle der har erfaringer med fertile hanner og tæver sammen, hvor det bare er hot :P

 

Hilsen Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu hiver jeg lige denne tråd frem igen.

 

Kan det virkelig være hunde bare er forelsket hele livet :lol:

 

De er virkelig kærester, jeg synes det er utroligt Luna gider det, når hun er imellem sine løbetider ?

 

Nogle der har erfaringer med fertile hanner og tæver sammen, hvor det bare er hot :P

 

Hilsen Susanne.

 

Jeg troede også vi ville være over det med at humpe her, men hver aften giver Dolph lige Bitten en tur, og så leger de..

Det er altså lidt mærkeligt, Bitten er ellers så emsig, men han kan bare give los.. Og så løber de om kap..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...