Hop til indhold

Når hunden gør, alene hjemme


Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Nej det er ikke en af mine hunde.

 

Historien er:

Jeg var nede hos vores lokale fritids-udstyrs-pusher. Han have fået nogle af disse her halsbånd med cirtonduft spray. Da han selv havde en hund der ( ifølge naboerne) gøede om dagen når den var alene hjemme, så ville han afprøve det selv inden han solgte det i butikken.

 

Efter aftale med naboerne afprøvede han om det virkede. Det skulle altså udløse et spray i hovedet på hunden hvis den gøede. Hvilket skulle få den til at stoppe.

Efter en uge fortalte naboerne samstemmende at der ikke blev gøet mere fra hans hus.

Nu, 1 md efter får hunden stadig halsbåndet på om morgenen, men der har ikke været batterier eller citronspray i , i 3 uger , og hunden siger ikke noget.

 

Det er muligt at man ikke bryder sig om denne gadget, men den har vel egentligt opfyldt sin mission, At få hunden til at holde op med at gø.

 

Det nyeste skud på stammen ( jeg kendte det i hvertfald ikke) er et halsbånd hvor man indtaler en sætning eller en kommando til hunden. Det kan være at man siger " stop", "Nej" eller "klap i" eller hvad man plejer at bruge derhjemme når hunden gør.

Hvis hunden så gør og har halsbåndet på så afspiller halsbåndet den "lydfil" man har lagt ind.

 

Om det virker ved jeg ikke men jeg syntes det var mere tillokkende end den med spray´en

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke en af mine hunde.

 

Historien er:

Jeg var nede hos vores lokale fritids-udstyrs-pusher. Han have fået nogle af disse her halsbånd med cirtonduft spray. Da han selv havde en hund der ( ifølge naboerne) gøede om dagen når den var alene hjemme, så ville han afprøve det selv inden han solgte det i butikken.

 

Efter aftale med naboerne afprøvede han om det virkede. Det skulle altså udløse et spray i hovedet på hunden hvis den gøede. Hvilket skulle få den til at stoppe.

Efter en uge fortalte naboerne samstemmende at der ikke blev gøet mere fra hans hus.

Nu, 1 md efter får hunden stadig halsbåndet på om morgenen, men der har ikke været batterier eller citronspray i , i 3 uger , og hunden siger ikke noget.

 

Det er muligt at man ikke bryder sig om denne gadget, men den har vel egentligt opfyldt sin mission, At få hunden til at holde op med at gø.

 

Det nyeste skud på stammen ( jeg kendte det i hvertfald ikke) er et halsbånd hvor man indtaler en sætning eller en kommando til hunden. Det kan være at man siger " stop", "Nej" eller "klap i" eller hvad man plejer at bruge derhjemme når hunden gør.

Hvis hunden så gør og har halsbåndet på så afspiller halsbåndet den "lydfil" man har lagt ind.

 

Om det virker ved jeg ikke men jeg syntes det var mere tillokkende end den med spray´en

enig en kommando er mere tillokkende end en spray, men mest tillokkende er vel at finde ud hvorfor den gør? alene hjemme problem? :-)

 

men enig, vælger man at bruge halsbånd vil "indtal besked" være bedst, men igen, det kræver så du træner hunden til at lystre den kommando, og man køber vel et halsbånd for at slippe for at træne "lad være at gø"/stop din adfærd ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke en af mine hunde.

 

Historien er:

Jeg var nede hos vores lokale fritids-udstyrs-pusher. Han have fået nogle af disse her halsbånd med cirtonduft spray. Da han selv havde en hund der ( ifølge naboerne) gøede om dagen når den var alene hjemme, så ville han afprøve det selv inden han solgte det i butikken.

 

Efter aftale med naboerne afprøvede han om det virkede. Det skulle altså udløse et spray i hovedet på hunden hvis den gøede. Hvilket skulle få den til at stoppe.

Efter en uge fortalte naboerne samstemmende at der ikke blev gøet mere fra hans hus.

Nu, 1 md efter får hunden stadig halsbåndet på om morgenen, men der har ikke været batterier eller citronspray i , i 3 uger , og hunden siger ikke noget.

 

Det er muligt at man ikke bryder sig om denne gadget, men den har vel egentligt opfyldt sin mission, At få hunden til at holde op med at gø.

 

Det nyeste skud på stammen ( jeg kendte det i hvertfald ikke) er et halsbånd hvor man indtaler en sætning eller en kommando til hunden. Det kan være at man siger " stop", "Nej" eller "klap i" eller hvad man plejer at bruge derhjemme når hunden gør.

Hvis hunden så gør og har halsbåndet på så afspiller halsbåndet den "lydfil" man har lagt ind.

 

Om det virker ved jeg ikke men jeg syntes det var mere tillokkende end den med spray´en

 

Ikke noget jeg ville bryde mig om at bruge, men måske som sidste udvej, hvis naboerne var på vej med fakler, køller og en udsmidning af boligforeningen.

Den som afspiller en ordre tror jeg ikke så meget på. Aner det ikke, men kunne da forestille mig at hunden ikke reagere så meget på de ord man siger, som på den adfærd man viser den samtidig. Så tror hurtigt den vil begynde at ignorere lyden. Forresten, hvorfor er der citron i? Tænker hvis den får det i snuden eller øjnene, det kan da ikke være særlig rart for et dyr som har så god lugtesans som hunden at rende rundt i citron konstant? Ok der er selvfølgelig så mange andre lugte fra rengøringsmidler osv det måske er ligemeget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Ja anti-gø halsbåndet er fantastisk, det har jeg jo osse erfaret :-D Jeg bruger dog ikke citronduft i mit.

 

Jeg tror derimod ikke, at det er afspiller en kommando virker, for der findes også et der afspiller en høj lyd, og der har jeg hørt fra andre der har prøvet det, at det ikke virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også mene at sådan et halsbånd er symptombehandling, istedet for at løse det aktuelle problem.

 

Fordelen er selvfølgeliglig, at nu kan ejeren bilde sig selv ind at hunden ikke længere har et problem, da der ikke er nogen synlige tegn på det længere...

 

Men hvis vi nu forestiller os at grunden til at hunden gør er, at den er bange for at være alene hjemme. Så kan ejeren risikere at hunden nu finder andre måder at få afløb for sin stress på, så måske er næste skridt at den begynder at besørge inden for eller at ødelægge inventaret. Men det kan selvfølgelig løses ved at sætte hunden i en hundegård iført et halsbånd....

Men så har vi igen bare symptom behandlet og er dybest set ligeglade med hvad grunden er til hundens handlinger er, og om den har det skidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med at indspille et forbudsord, ville jeg aldrig nogensinde bruge. Når man ikke er tilstede, ved man jo ikke hvordan hunden reagerer og derfor kan det garanteret hurtigt ødelægge betydningen for hunden.

 

Utroligt hvad man finder på, bare for at gøre det nemt for mennesker at have hund, på menneskets præmisser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved har ppp-pero benyttet det med kommandoen - de har computeren tændt og kan følge med i hvad der sker derhjemme. Hvis Pero begynder at gø siger de 'nej' eller lign. og så vidt jeg kan forstå stopper han med at gø.

 

Det lidt noget andet. Der kan de jo se hvordan hunden reagerer.

 

Men stadigvæk tror jeg at jeg ville koncentrere mig om hvorfor hunden gøer (det ved jeg selvfølgelig heller ikke om de gør). Jeg har ikke læst noget om det herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lidt noget andet. Der kan de jo se hvordan hunden reagerer.

 

Men stadigvæk tror jeg at jeg ville koncentrere mig om hvorfor hunden gøer (det ved jeg selvfølgelig heller ikke om de gør). Jeg har ikke læst noget om det herinde.

 

Jeps, jeg siger heller ikke at det er det samme - og det er jo noget de stadig gør en gang i mellem, så det er jo ikke fordi det hurtigt har løst problemet. Men det får ham til at stoppe med at gø i situationen - måske fordi han hører deres stemme og derved bliver beroliget (jeg ved det ikke).

 

Men de har også trænet utroligt meget alene-hjemme og dette er bare en del af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...