Hop til indhold

Hvordan bliver man champion i lydighed / agility?


Petrine
 Share

Recommended Posts

Gæst Verawang

Mener at man ikke kan blive AG champion med mindre man har FCI stambog. Man kan stille op og konkurrerer efter sammen regler som fci-stambogsførte, men opnår istedet titlen AG-mester.

 

Men man behøver ikke have været udstillet for at opnå ag-champion titlen, så i kan bare komme i gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er netop derfor vi overfører hende fra DRU til DKK, havde bare brændt den gamle stamtavle fra DRU så det har taget lidt tid at få en ny og få hende ejerskiftet i DRU, så vi er først nu nået til at sende ind til DKK (de har tjekket at avleren ikke var sortlistet, så det burde være en formssag, vi håber). Udelukkende for at hun kan få en fin titel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang
Det er netop derfor vi overfører hende fra DRU til DKK, havde bare brændt den gamle stamtavle fra DRU så det har taget lidt tid at få en ny og få hende ejerskiftet i DRU

 

Vidste ikke man kunne overføre stambøger fra en klub til en anden?

 

Udelukkende for at hun kan få en fin titel :-D

 

 

Det kan jeg godt forstå, det er klart det vigtigste ved hunden - at den har fine titler (ironi forekommer måske :mrgreen: )

 

 

Mvh Vera

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis - kan sagtens se at jeg fremstår en anelse småsnobbet, men jeg er nu ikke så slem.

 

Jeg er dybt utilfreds med hendes tidligere stamtavle-klub ikke stille skrappere krav til avlsdyr (Petrine vil ende som blind pga arvelig sygdom, som DKK tjekker for før avl), derfor brændte jeg hendes stambog i arrigskab :oops:

 

Manden er såååå stolt af sin lille hund, og da fætter Gaius blev exteriør-champion, ja så måtte vi jo se om vi kunne matche (eller overgå) det :lol:

 

Hun kan blive overført med avlsforbud og uden forfædre, hvis avleren ikke er på DKK's sorte liste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, at I får overført hendes stambog, så hun kan blive AG Champion. :-) Jeg ville også foretrække, at Tyson kunne blive AG og HTM Champion i stedet for bare Mester. ;-)

 

Og så har I jo faktisk mulighed for at komme på landsholdet, hvis I når så langt! I en dogdancing-mailgruppe, jeg er medlem af, er der lige kommet besked ud om, at der snart er udtagelse til HTM-landsholdet. Jeg nåde lige at tænke "det kunne være sjovt, hvis Tyson og jeg når så langt en gang", inden jeg kom i tanke om, at det kan vi ikke, fordi han ikke har stambog. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, at I får overført hendes stambog, så hun kan blive AG Champion. :-) Jeg ville også foretrække, at Tyson kunne blive AG og HTM Champion i stedet for bare Mester. ;-)

 

Og så har I jo faktisk mulighed for at komme på landsholdet, hvis I når så langt! I en dogdancing-mailgruppe, jeg er medlem af, er der lige kommet besked ud om, at der snart er udtagelse til HTM-landsholdet. Jeg nåde lige at tænke "det kunne være sjovt, hvis Tyson og jeg når så langt en gang", inden jeg kom i tanke om, at det kan vi ikke, fordi han ikke har stambog. :???:

 

Du kan låne Samsons, han bruger den alligevel ikke til noget:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan låne Samsons, han bruger den alligevel ikke til noget:mrgreen:

 

Ha ha - Tyson bliver muligvis afsløret :-D troede også det var helt ligegyldigt med stambogen, men fandt da efterhånden ud af at det var en god ide at få fingre i en.

 

Godt Tyson ikke har stambog, så er der da en konkurrent mindre - tror måske ikke lige de har ambitioner om landsholdet, men man kan aldrig vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha - Tyson bliver muligvis afsløret :-D troede også det var helt ligegyldigt med stambogen, men fandt da efterhånden ud af at det var en god ide at få fingre i en.

 

Godt Tyson ikke har stambog, så er der da en konkurrent mindre - tror måske ikke lige de har ambitioner om landsholdet, men man kan aldrig vide.

 

Hvorfor tror du dog det - siger du at samojeder ikke kan blive mestre i dog dancing:evil:...

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej da, siger at Tyson har en forkert samojede-farve (husk på, jeg planlægger at min azawakh skal være agility-champion, ingen racisme herfra :cool:)

 

Har hørt at man kan få shampoo med blegemiddel - så skal vi bare arbejde på at få hans skingre gøen en tone eller to ned...

 

Så kan ingen se forskel:blink:

 

...men hvis du havde sagt at samojed Samson ikke kunne blive dog dancing mester, så ville jeg nok være tilbøjelig til at give dig helt ret:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hørt at man kan få shampoo med blegemiddel - så skal vi bare arbejde på at få hans skingre gøen en tone eller to ned...

 

Så kan ingen se forskel:blink:

 

Nej, hvis der er nogle, der brokker sig, siger jeg bare: "Han er en teacup samojed, har I aldrig hørt om sådan én?". :mrgreen:

 

...men hvis du havde sagt at samojed Samson ikke kunne blive dog dancing mester, så ville jeg nok være tilbøjelig til at give dig helt ret:mrgreen:

 

Hvor ved du det fra, når du aldrig har prøvet? Måske har Samson en stor danser I sig, som han bare aldrig har fået udløb for. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ellers hørt at dogdancing er en sport for alle :blink:

 

Shh, det skal du ikke fortælle hunden, jeg har bildt ham ind at kun lure coursing, weight pull og slædeløb er sportsgrene for samojeder - han er øvrigt er meget ked af det lige nu, for snudemobilen er kaput, så nu kan han ikke blive kørt i skoven (og da slet ikke til dog dancing:mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han weightpullet?

har du hørt om offentlig transport :oops: man kan få klippekort specielt til samojeder (kaldes børneklippekort :lol:)

 

Vi har ikke weightpullet endnu, men vi skal helt sikkert prøve.

 

Ja, jeg kender godt de der gule og røde kasser, det første år vi havde Samson brugte vi det utrolig meget, men man går hen og bliver lidt magelig når man først har prøvet at have en snudemobil (og jeg synes da det er en glimrende undskyldning for ikke at begynde til dog dancing når i nu ikke vil høre på at jeg ikke har lyst):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...