Hop til indhold

En hund for min mor?


Gæst SorteSara
 Share

Recommended Posts

Gæst SorteSara

Som I kan læse i omplaceringsforummet, søger vi nye hjem til vores hunde. Den vi har mest brug for at komme af med hurtigt er Max. Min mor har før passet ham i kortere tid og det er gået rigtig godt, og vi har snakket lidt om at hun måske skulle overtage ham.

 

Hun er lidt bange for at være bundet og jeg har så sagt at vi selvfølgelig gerne vil passe ham når hun skal noget (ferie og sådan). Jeg kan dog ikke helt finde ud af om det er et godt match. Min mor har fået en ny hofte og er 67 år så hun render altså ikke marathon eller noget. Men hun kan godt lide at gå ture, men gider ikke gå selv og der er en hund jo perfekt.

 

Men Max er aktiv, meget aktiv. Om det har lidt at gøre med at ham og Sara gejler hinanden op tror jeg også. Han er noget roligere når han er selv, men er stadigvæk meget livlig. Jeg ved at mor vil gå med ham min. 2 gange om dagen og ellers lege med ham og lære ham forskellige ting. Måske vil hun enda gå til en eller anden form for træning med ham. Han vil komme ud og møde andre hunde og mennesker, det er helt sikkert. Men jeg ved ikke om det er nok for ham. Han har en smule problemer med at være alene. Ikke voldsomt, men det skal trænes med ham inden han er helt bombesikker at lade være alene. Her er der jo næsten altid nogen hjemme og hvis ikke så har han Sara. Kunne det blive et problem hvis han skal være enehund tror I?

 

Min mor har haft hund i mange år førhen så hun ved godt hvad det drejer sig om, og er god til at opdrage dem på en god måde. Men hun er jo ikke helt ung mere og jeg ved ikke om Max mon bliver en for stor mundfuld for hende. Så vil gerne høre hvad I tænker om det jeg har skrevet. Vi har aftalt at hvis hun vil, så kan hun få ham med hjem på prøve og så kan vi se hvordan det går.

Redigeret af SorteSara
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ihvertfald du skal gøre meget ud af at forklare hende, at det vil kræve en STOR indsats at alene hjemme træne ham. Han har (så vidt jeg har forstået) gået med en anden hund hele hans liv, ikke sandt? Så han har aldrig lært at være helt alene...

 

På trods af selskab er han dog stadig ikke god til det - så det vil kræve meget arbejde at gøre ham stabil til at være alene tror jeg :neutral:...

 

Jeg har en tæve på Max størrelse selv, også blandet af aktive racer - vi har arbejdet MEGET! med at hun skulle lære at slappe af... fordi jeg ikke orker en hund der karter rundt konstant - på trods af, at jeg altså hverken er 67 eller har fået ny hofte ;-) ...

Hvis man lærer Max at slappe af når han er hjemme og være aktiv når han er ude, sørger for at han får godt med både mental og fysisk aktivering, så tror jeg såmænd godt din mor kunne have ham.... Men du kender selv din mor bedst - har hun energien til det i lange løb? Vil han blive stimuleret mentalt HVER dag? Vil han få lov og plads til at løbe og lege hver dag?

 

Kunne i evt. lave en prøveperiode, så hun kunne se om hun kunne "rumme" ham i sin dagligdag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SorteSara

Tak for svaret Amocca

 

Han kan sagtens slappe af indendøre, det fik jeg ikke lige udtrykt ordentligt. Det er udenfor og når han skal aktiveres han er "vild" :-).

 

Jo han har altid har været sammen med en anden hund. På nær en enkelt gang hvor hun passede ham alene. Der var han dog ikke alene hjemme. Hvis man kun tager ham med på tur, kan han godt være alene i bilen uden problemer. Men ellers har vi ikke rigtigt prøvet herhjemme med ham. Det han gør når de skal være alene plejer at være at gå løs på kattelemmen fordi han førhen har kunnet gå ud af den (den har været større engang). Han har somme tider taget en sko med hen på sit tæppe, dog uden at bide i den. Men ellers ikke ngoet. Han hverken gør eller hyler, eller vandrer rundt (vi har afluret ham;-)).

 

Kom gerne med flere input hvis nogen har noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...