Hop til indhold

2 hunde der bor sammen....


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan har hilst på hudne der bor sammen, uden at de har jagtet ham......

 

MEN...........da vi gik til lydighedstræning, kom der to labber, og de jagtede de andre hunde, og lige møflede dem og så videre til næste hund!

 

 

Da vi var ovre og have playdate med Aslan og hans bror Sannr (da de var 6 mdr), kan jeg huske at Sannr farede på Aslan så snart Muddi (hudnemoderen) var der, og det endte med at vii fjernede hende, og så kunne de to drenge lege. Hvilket de også gjorde :mrgreen:

 

 

Muddi og Sannr har været i hudneskoven en gang, hvor de også gjorde det nummer.

 

 

Men hvorfor gør nogle hunde det, og hvordan kan man vende dem af med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo flokmentalitet, og som sådan meget naturligt.

 

Jeg havde engang en virkelig smuk blå Grand Danois han på besøg, men henblik på evt. at overtage ham. Han var "enebarn", og overhovedet ikke interesseret i at lege med min hund, Bo.

Medens hans ejer var væk, gik han bare rundt for sig selv, men i samme øjeblik "far" kom tilbage, kastede han sig over Bo og bed ham i nakken.

 

Det har vel noget at gøre med at i flok er man stærk, og det er der nogle der vil benytte sig af - i øvrigt nøjagtig ligesom mennesker ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Umulia :-D

 

Desuden vil man ofte kunne se, at 4 hunde af 3 forskellige racer (fx. 1 cocker, 1 schæfer, 2 labs)l eger fint samme, sålænge de er 4, forsvinder fx. cockeren, vil de 2 labs finde sammen pga. race tiltrækningen og om muligt "tryne" schæferen.

 

Jeg lader af princip aldrig lege med andre hunde, der kender hinanden godt eller er af samme race, fordi jeg ikke vil risikere, at hun bliver trynet eller er med til at tryne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver såmænd ikke engang være hunde der bor sammen, men kan bare være en fasttømret flok der plejer at lege sammen. Det var jo sådan en flok der mulede Luna.

De var vant til at lege sammen, og syntes absolut ikke at Luna skulle være med...

 

Jeg tror at det er ganske normalt at en fasttømret flok ikke så gerne lukker en fremmed ind, som kan ødelægge det sammenhold man har i denne flok. Og som Umulia siger, så ser man jo også tit denne mentalitet hos mennesker.

 

Eller også er det bare, at fælles fjende gør stærk... At man får en mere fasttømret gruppe ud af at holde sammen mod en fælles fjende. Jeg ved det ikke, men jeg tror bare at det er meget normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det meget har at gøre med om hunden (mobberen) selv har været udsat for den behandling og i hvor høj grad ejeren ser det som noget ganske naturligt. :evil: Må indrømme at jeg bliver kolosalt vred når jeg oplever at folk nærmest er stolte over at deres "stærke" hund kan mule andre..... og nyder nærmest at fortælle folk at det bare skyldes at hunden ikke har lært at opføre sig ordentligt. Er ejeren dum at høre på kan jeg også finde på at sige at deres hund er så tilpas svag, at den forsøger at "stive sin selvtillid af", ved at opføre sig sådan. :mrgreen::oops:

 

Det er overhovedet ikke noget jeg tolererer, hverken at min hund gør, eller at andre gør ved ham. Måske derfor jeg kun ved et enkelt tilfælde har set en af mine hunde mobbe en anden. Vi skal være her allesammen og have det rart, allesammen.... også de firbenede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...