Hop til indhold

Så skal vi til det igen: CM vender tilbage til dansk tv!


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

Tjaa. Hvis duen er syg (som i tilfældet ved Søren ryge) at tyre den i skraldespanden. Altså intet.

 

Men duer der kan bruges, river man ikke hovedet af. Dels fordi det er indgang for bakterier, dels fordi man så mangler "hanken" at hænge fuglen i, og dels fordi det ikke præsenterer sig så godt for udenforstående, hvis man gør det.

 

 

Nu var hele den historie et forsøg på at illustrere at det var mere humant at knække halsen på duen end at "klemme livet ud af den" og som SR selv siger så røg hovedet af ved et uheld . Men det var direkte TV og skaden var sket.

Den bøde han fik var for at "klemme livet" af duet ikke at rive hovewdet af den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 271
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu var hele den historie et forsøg på at illustrere at det var mere humant at knække halsen på duen end at "klemme livet ud af den" og som SR selv siger så røg hovedet af ved et uheld . Men det var direkte TV og skaden var sket.

Den bøde han fik var for at "klemme livet" af duet ikke at rive hovewdet af den.

 

Det var den humane vinkel jeg var ude efter, da det jeg diskuterer i denne tråd netop er det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var hele den historie et forsøg på at illustrere at det var mere humant at knække halsen på duen end at "klemme livet ud af den" og som SR selv siger så røg hovedet af ved et uheld . Men det var direkte TV og skaden var sket.

Den bøde han fik var for at "klemme livet" af duet ikke at rive hovewdet af den.

I know. Men som du siger: Skaden var sket.

 

Han burde så bare have taget et greb om halsen på duen, med tommelfingeren på nakken af den, og skubbet tommelfingeren fremad.

 

*Knæk* og halsen er brækket, og duen død.

Uden blod og uden dødskamp fra duens side af. Fuldstændig udramatisk.

 

En totenschläger, en knippel, virker på samme princip, ser bare lidt voldsommere ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de mennesker er vokset op med rangstige-modellen så skal der ualmindeligt meget til at få dem til at ændre sig. Og de kommer jo ikke herinde alle sammen og "ser lyset" og "konverterer" til andre metoder.

 

Så uanset hvor meget ller hvor lidt der er af Cm på TV, så tror jeg ikke han flytter nogen holdninger hen et sted de ikke er i forvejen.

Han kan jo ikke flytte en Anders Hallgren dicipel over til sine metoder.

 

Og at undlade at vise ham på TV får jo ikke CM til at gå væk.

 

Nej, men det kan undlade at bekræfte hundeejere i at hunden vil overtage herredømmet, det som mange er i fuld gang med at udbrede at hunden netop ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

I know. Men som du siger: Skaden var sket.

 

Han burde så bare have taget et greb om halsen på duen, med tommelfingeren på nakken af den, og skubbet tommelfingeren fremad.

 

*Knæk* og halsen er brækket, og duen død.

Uden blod og uden dødskamp fra duens side af. Fuldstændig udramatisk.

 

En totenschläger, en knippel, virker på samme princip, ser bare lidt voldsommere ud.

 

Han fortæller selv hvor overrasket han blev over at hovedet røg så nemt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men det kan undlade at bekræfte hundeejere i at hunden vil overtage herredømmet, det som mange er i fuld gang med at udbrede at hunden netop ikke er.

 

Ved at lukke øjnene og lade som om "Den onde side" ikke findes så har "Den gode side" ikke noget at måle sig op imod. Og så vil der ikke være noget at kæmpe imod. Kun noget at kæmpe for.

Men for at kæmpe FOR noget må man uvægerligt have noget at være IMOD. Det ene virker ikke uden det andet som modvægt.

 

Ingen modvægt -ingen kamp. = intet liv- ingen udvikling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de mennesker er vokset op med rangstige-modellen så skal der ualmindeligt meget til at få dem til at ændre sig. Og de kommer jo ikke herinde alle sammen og "ser lyset" og "konverterer" til andre metoder.

 

Så uanset hvor meget ller hvor lidt der er af Cm på TV, så tror jeg ikke han flytter nogen holdninger hen et sted de ikke er i forvejen.

Han kan jo ikke flytte en Anders Hallgren dicipel over til sine metoder.

 

Og at undlade at vise ham på TV får jo ikke CM til at gå væk.

 

Det er jo ikke "enten-eller", der findes gråzoner!

 

Jeg er da blevet omvendt fra Millan? Godt nok sværgede jeg ikke til ham, men jeg havde respekt for ham dengang og min hund var nok endt med kvælerhalsbånd og ryk i linen, hvis ikke det var fordi jeg var nysgerrig nok.

 

Sååå... Den der holder desværre ikke i min optik.

 

Tjaa. Hvis duen er syg (som i tilfældet ved Søren ryge) at tyre den i skraldespanden. Altså intet.

 

Men duer der kan bruges, river man ikke hovedet af. Dels fordi det er indgang for bakterier, dels fordi man så mangler "hanken" at hænge fuglen i, og dels fordi det ikke præsenterer sig så godt for udenforstående, hvis man gør det.

 

Det er ligeledes én af de jagtetiske regler, at man behandler vildtet med respekt. Det er ikke god jagtetik at flå knoppen af dyr.

 

Oka, takker for udredning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke "enten-eller", der findes gråzoner!

 

Hvad mener du?

 

Jeg er da blevet omvendt fra Millan? Godt nok sværgede jeg ikke til ham, men jeg havde respekt for ham dengang og min hund var nok endt med kvælerhalsbånd og ryk i linen, hvis ikke det var fordi jeg var nysgerrig nok.

 

Sååå... Den der holder desværre ikke i min optik.

 

Jamen du kome jo også herind. Ikk .og det er jo det jeg skriver.

 

Prøv lige at læse mit indlæg igen.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du?

 

 

 

Jamen du kome jo også herind. Ikk .og det er jo det jeg skriver.

 

Prøv lige at læse mit indlæg igen.:mrgreen:

 

Læste det lige igen og kan godt se, at jeg vist læste lidt for hurtigt :blink:

 

Men pointen er jo, at CM understøtter folk, de ser, at han bruger samme ideologi som dem og at hans metoder virker. Han inspirerer dem, giver dem nye ideer, alt efter hvor langt ude de er (om det "bare" er halsbåndet, eller om vi snakker alpha-rooling, niven i kindskindet). Og jo mere folk tror på det og bliver bekræftet i det, jo sværere bliver de at omvende..

 

Derfor mener jeg, at det vil gøre en forskel, om CM blev bandlyst fra TV. Selvfølgelig ville problemer ikke forsvinde alene af den grund, men det puster immervæk til ilden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste det lige igen og kan godt se, at jeg vist læste lidt for hurtigt :blink:

:-D

 

 

Derfor mener jeg, at det vil gøre en forskel, om CM blev bandlyst fra TV.

 

Hvis sådan en som han forsvandt fra tv. Hvem skal "vi" så være imod ??

 

Hvis han er personificeringen af dårlig hunde-håndtering, hvem skal så være den nye "bad-guy".

Hvem skal det nye fjende billede så være.??

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D

 

 

 

 

Hvis sådan en som han forsvandt fra tv. Hvem skal "vi" så være imod ??

 

Hvis han er personificeringen af dårlig hunde-håndtering, hvem skal så være den nye "bad-guy".

Hvem skal det nye fjende billede så være.??

 

Stillwell, jarnved, og hvem har vi mere?

 

Dét ville jeg nu heller ikke have noget imod.

Ryger én, må alle ryge. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved at lukke øjnene og lade som om "Den onde side" ikke findes så har "Den gode side" ikke noget at måle sig op imod. Og så vil der ikke være noget at kæmpe imod. Kun noget at kæmpe for.

Men for at kæmpe FOR noget må man uvægerligt have noget at være IMOD. Det ene virker ikke uden det andet som modvægt.

 

Ingen modvægt -ingen kamp. = intet liv- ingen udvikling.

 

Og det er derfor jeg siger ja tak til debat om Millan.

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D

 

 

 

 

Hvis sådan en som han forsvandt fra tv. Hvem skal "vi" så være imod ??

 

Hvis han er personificeringen af dårlig hunde-håndtering, hvem skal så være den nye "bad-guy".

Hvem skal det nye fjende billede så være.??

 

SKAL der partout være en "Bad Guy"? Det mener jeg nu ikke... Der er flere, der ikke engang kender Millan.. "Gode" som "dårlige".

 

Nå, nok om det, jeg skal ud af døren :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

SKAL der partout være en "Bad Guy"? Det mener jeg nu ikke... Der er flere, der ikke engang kender Millan.. "Gode" som "dårlige".

 

Nå, nok om det, jeg skal ud af døren :-)

 

De fleste finder det nemmere at arbejde væk fra noget dårligt end at arbejde hen mod noget godt.

Hvis der ingen fjende billeder er hvilke argumenter kan du så bruge for at pointere dine holdninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er derfor jeg siger ja tak til debat om Millan.

 

Også her.

 

Ham skulle nok som en skrev tidligere have holdt sig til kun at rehabilitere de opgivede og håbløse tilfælde. Og ikke gå ind i familiehund-rådgivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste finder det nemmere at arbejde væk fra noget dårligt end at arbejde hen mod noget godt.

Hvis der ingen fjende billeder er hvilke argumenter kan du så bruge for at pointere dine holdninger.

 

 

Nu lader jeg lige som om det var mig du spurgte :mrgreen:

 

Jeg synes, det er argument nok i sig selv, at man ønsker at behandle sin hund så naturligt som muligt - vel at mærke det som ligger naturligt for hunden i dens sociale omgang med andre = konfliktløsning snarere end fysisk magtanvendesle.

At man ønsker at behandle hunden ud fra de forudsætninger den nu engang har som et meget kommunikerende socialt dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste finder det nemmere at arbejde væk fra noget dårligt end at arbejde hen mod noget godt.

Hvis der ingen fjende billeder er hvilke argumenter kan du så bruge for at pointere dine holdninger.

 

Enig med Ninjamors svar :blink:

 

Og in case vi får vippet ham af pinden, så har vi film etc. til at fortælle og vise "worst case scenario" - vi behøver da heller ikke Hitler, for at fortælle os, at nacisme er en dummer ting.

 

Kunne ikke komme på bedre eksempel, men altså, hope you got the point :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Læs dette blogindlæg om Cesar Millans metoder og hvorfor man aldrig bør følge hans råd. klikkerklog.dk/imod-cesar-millans-metoder

 

Se kommentarene til nogle af de tidligere indlæg - der er åbenbart stadig nogle som syntes det han laver er godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...