Hop til indhold

Så skal vi til det igen: CM vender tilbage til dansk tv!


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

Fordi TV programmer som dem gør dårlig behandling af dyr ok!

 

Gør TV programmer om krig så krig ,OK

 

Jeg kan godt se havd du mener men jeg er ikke heeeelt enig.

 

 

Gravtræning har jeg det egentlig ok med, sålænge folk ved, hvad de laver - ræven ER et skadedyr i DK, derfor er vi også nødt til at træne hunde, der kan hjælpe til at holde bestanden af disse nede = gravtræning er nødvendigt!

 

Jeg syntes ikke at ræven er et skade dyr. Men mange års indoktrinering fra flere sider har sat denne etiket på ræven.

Den er i mine øjne kun et skade dyr i forhold til at vi vil bibeholde vores natur og fauna på det stadie vi har lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 271
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gør TV programmer om krig så krig ,OK

 

Jeg kan godt se havd du mener men jeg er ikke heeeelt enig.

Dét er jeg enig i.

 

 

 

 

Jeg syntes ikke at ræven er et skade dyr. Men mange års indoktrinering fra flere sider har sat denne etiket på ræven.

Den er i mine øjne kun et skade dyr i forhold til at vi vil bibeholde vores natur og fauna på det stadie vi har lige nu.

Ræven er et skadedyr, fordi man ikke ønsker en rævebestand så stor at skab, indvoldsorm, hjertelungeorm mv. igen bliver et problem.

Det er et skadedyr, fordi man ikek ønsker sygdomme og affald spredt i byerne.

Det er et skadedyr, fordi man ikke ønsker produktionsdyr der forsvinder på friland.

 

Natur og Fauna er ikke hovedårsagen, når vi snakker om ræve.

 

Mink derimod, og mårhund, er udelukkende fordi det er invasive og uvelkomne arter.

 

Så hold nu lige med de fordomme, hvis du vil være så venlig. ;-)

 

Under foretrædet for Fødevareudvalget pegede jeg ud over de ovenstående forhold også på, at der i nyere tid er opstået et behov for at regulere rævebestanden, dels for at holde bestanden på et acceptabelt niveau af hensyn til beskyttelsen af mere sjældne pattedyr og fugle, her kan nævnes at vi har indgået samarbejde med bl.a. Dansk Ornitologisk Forening om regulering af ræv fra kunstgrave i fuglebeskyttelsesområdet på Nyord.

 

- Behovet for ræveregulering er også meget aktuelt i forbindelse med at begrænse og forhindre epidemiske sygdomme som skab og rabies, samt spredningen af den for mennesker dødelige dværgbændelorm, hvor ræven er mellemvært. Hvert år reguleres der rigtig mange ræve i byer og i bynære områder. Det betyder, at der er behov for gravgående hunde til at jage ræve ud under bygninger og holde dem på et lavt niveau, så risikoen for at de efterlader ekskrementer i f.eks. sandkasser i børnehaver eller andre for børn tilgængelige steder reduceres.

Sakset fra høringssvar. (at finde i linkene)
Link til indlæg
Del på andre sites

Nice - det vidste jeg ikke! Så måske jeg skal have mig en lab-hvalp alligevel! Har en kursist med meeeeget fin tæve, som ikke kan bestå kval. test pga. eksteriøret - hun er meget højbenet og let. Men finer hund!

 

Kval-testen er alligevel til at lukke op og forette sin nødtørft i. Værdiløs. Intetsigende.

 

Hvem er dét? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kval-testen er alligevel til at lukke op og forette sin nødtørft i. Værdiløs. Intetsigende.

 

Hvem er dét? :blink:

 

04697/2004

 

Men nej... det skal jeg ikke - hun har B hofter og lidt grim status bagude.... og nej, ingen markprøveresultater - hun bruges dog på praktisk jagt! Kval. testen ville han have for at undgå at jagte en 2. præmie på udstilling, men nej....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo der er mange måder at gøre det på :-D

 

Men det ene udelukker jo ikke det andet, og blot fordi jeg ikke råber op og kritiserer CM her, betyder det ikke jeg er "for" ham:-D

 

OK, så misforstod jeg dig vidst :-D

 

Gør TV programmer om krig så krig ,OK

 

Æhm, har altså aldrig hørt om et TV-program, der sagde, at krig er vejen frem :confused: Jeg har set dokumentarer om anden verdenskrig og film om krig, men ALDRIG er det da blevet fremstillet som vejen frem :confused:

 

Derimod, så trod det der lille skilt "Do not try this at home", eller hvad det sker, så giver Millan jo udtryk for, at SÅDAN hænger det altså sammen og sådan ER det bare - at en hamrende angst-aggressiv hund, er dominerende, fx. Han lufter ligesom bare ikke andre muligheder - og aflæser faktisk også hunde forkert - i hvert fald i det tilfælde, som jeg der henviser til. Chihuahua'en Nunu, der havde lært at angreb var det bedste forsvar i visse situationer, fordi folk (herunder Millan blandt andre) ignorerede dens signaler :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ræven er et skadedyr, fordi man ikke ønsker en rævebestand så stor at skab, indvoldsorm, hjertelungeorm mv. igen bliver et problem.

Det er et skadedyr, fordi man ikek ønsker sygdomme og affald spredt i byerne.

Det er et skadedyr, fordi man ikke ønsker produktionsdyr der forsvinder på friland.

 

Natur og Fauna er ikke hovedårsagen, når vi snakker om ræve.

 

Mink derimod, og mårhund, er udelukkende fordi det er invasive og uvelkomne arter.

 

Så hold nu lige med de fordomme, hvis du vil være så venlig. ;-)

 

Og min fordom er sådan helt præcis hvad ?? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æhm, har altså aldrig hørt om et TV-program, der sagde, at krig er vejen frem :confused: Jeg har set dokumentarer om anden verdenskrig og film om krig, men ALDRIG er det da blevet fremstillet som vejen frem :confused:

 

Der er TV-kanaler i denne verden der tilkendegiver at det er ok at slå ikke rettroende ihjel.

Men skal vi ikke bare lade den ligge der og konkludere at min parralel var utidig. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

04697/2004

 

Men nej... det skal jeg ikke - hun har B hofter og lidt grim status bagude.... og nej, ingen markprøveresultater - hun bruges dog på praktisk jagt! Kval. testen ville han have for at undgå at jagte en 2. præmie på udstilling, men nej....

Praktisk jagt, er det man siger når man ikke aner hvad man laver.... Vi andre er bare på jagt :blink:

 

Anouk? Steffens?

 

Ikke bestået kval-prøve. (who cares. Markprøverne er dem der tæller)

LP3 med gode resultater.

 

Altså en lydighedshund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har ikke været der længe...

 

Og heldigvis da.

 

Det er så også 8-9 år siden vi havde lab.

 

Blandt andet derfor vores nr 2 lab var i DjR og ikke i Dkk. Dkk var ligsom for meget bling bling til mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er TV-kanaler i denne verden der tilkendegiver at det er ok at slå ikke rettroende ihjel.

Men skal vi ikke bare lade den ligge der og konkludere at min parralel var utidig. :oops:

 

Hehe, de kanaler har jeg ikke herhjemme :mrgreen: Og sjovt nok tror jeg, at jeg vil gå amok, hvis jeg ellers kunne forstå palavret der bliver ytret på de kanaler - det må være fordi jeg spiller for meget krigsspil, med de voldelige tendenser :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så også 8-9 år siden vi havde lab.

 

Blandt andet derfor vores nr 2 lab var i DjR og ikke i Dkk. Dkk var ligsom for meget bling bling til mig

 

Hvis man vil have en lab der rent faktisk kan holde til at udføre det arbejde den er skabt til at udføre, så vilel det være altødelæggende hvis udstillingskravet blev genindført, af den ganske simple årsag at udstillingsmoden er gået alt for vidt. Det kan ikek blive stort og bredt nok.

 

 

DJR har så til gengæld problemet at de slet ikke har nogen krav. (ihvertfald sidst jeg kiggede)

Og de registrerer ikke noget, selv når opdrætter tester for bl.a. HD. (igen. Sidst jeg kiggede)

 

Tilbage er så kun den gamle måde at gøre tingene på: På med fodtøjet, og ud at snakke med folk, se de fysiske papirer, og gør fodarbejdet ordentligt.

Ved DKK har man trods alt Hundeweb, til at hjælpe en et godt stykke af vejen.

 

Iøvrigt kan DJR labber problemfrit overføres til DKK nu. Selv uden slettede aner. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Har jeg så aldrig set.

Og de udstillingshunde jeg har set med linen oppe bag øret, er bestemt ikke blevet trukket rundt i linen. Linen er bare dér, for ikke at kunne ses.

 

Jeg tror at selv du ville syntes der bliver hevet lige vel meget i de liner på udstillingerne

 

 

 

Du kan ikek træne gravgående hunde, uden brug af gravtræningsræve.

 

I know

 

Disse ræve behandles iøvrigt ganske godt, og flere af dem er faktisk frikøbte ræve fra pelsfarme. Der anvendes IKKE ræve der ikke er opdrættet i fangenskab.

Selv dyreetisk råd har ikke noget at udsætte på dét der foregår i og omkring gravtræningsrævene.

 

Jeg er klar over mit dilemma.:oops:

 

Det var det med at holde sig til det man har belæg for (undskyld jeg hiver den med herind også, men jeg har haft den rævediskussion et par gange nu)

 

Jeg har ikke belæg for en skid andet end hvad jeg følte omkring rævene. Så det er udlukkende mit forhold til ræve der spiller ind.

 

 

Jeg skal lige se om jeg kan hitte de artikler osv der er om det igen.

 

ok

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at selv du ville syntes der bliver hevet lige vel meget i de liner på udstillingerne

Jeg forholder mig til hvad jeg ser: Labber.

:blink:

 

Jeg er klar over mit dilemma.:oops:

Godt :lol:

 

Jeg har ikke belæg for en skid andet end hvad jeg følte omkring rævene. Så det er udlukkende mit forhold til ræve der spiller ind.

Ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man vil have en lab der rent faktisk kan holde til at udføre det arbejde den er skabt til at udføre, så vilel det være altødelæggende hvis udstillingskravet blev genindført, af den ganske simple årsag at udstillingsmoden er gået alt for vidt. Det kan ikek blive stort og bredt nok.

 

Derfor vores valg da vi fik Lab nr 2 .Vi ville have en hund der kunne arbejde uden skelen til det eksteriøre.

 

 

DJR har så til gengæld problemet at de slet ikke har nogen krav. (ihvertfald sidst jeg kiggede)

Og de registrerer ikke noget, selv når opdrætter tester for bl.a. HD. (igen. Sidst jeg kiggede)

Det er som sagt år siden . Så jeg kender dem slet ikke mere.

 

Tilbage er så kun den gamle måde at gøre tingene på: På med fodtøjet, og ud at snakke med folk, se de fysiske papirer, og gør fodarbejdet ordentligt.

Ved DKK har man trods alt Hundeweb, til at hjælpe en et godt stykke af vejen.

Iøvrigt kan DJR labber problemfrit overføres til DKK nu. Selv uden slettede aner. :)

 

Bare vi kan komme lidt væk fra alt det udstillingsbøvl for de arbejdende hunde, så er vi nået et stykke af vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Praktisk jagt, er det man siger når man ikke aner hvad man laver.... Vi andre er bare på jagt :blink:

 

Anouk? Steffens?

 

Ikke bestået kval-prøve. (who cares. Markprøverne er dem der tæller)

LP3 med gode resultater.

 

Altså en lydighedshund :mrgreen:

 

Kender du Steffen???

 

Men ja, Susi som hun hedder i daglig tale :mrgreen:

 

Og ja - jeg aner intet om jagt.... synes det er vanvittigt spændende og ville gerne have jagttegn, men kan seriøst ikke ramme noget som helst :megaked: Ikke af sentimentale årsager, men fordi jeg simpelthen ikke kan.... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Derfor vores valg da vi fik Lab nr 2 .Vi ville have en hund der kunne arbejde uden skelen til det eksteriøre.

Se dér mener jeg så man render lidt skævt.

Jeg mener faktisk at også brugsavlen ved labber, skeler til eksteriøret.

Det bliver bare anderledes vurderet.

 

Dét her mener jeg er en pæn lab.

e01daf80.jpg

Dén er af brugsavl.

 

Eller denne. En noget slankere hund, men stadig en pæn lab.

16a48208.jpg

 

Men i en ring mod sådanne hunde

DSC_9461.jpg

 

Så er der ingen chance. Omend dommeren på denne dag (hyggedag/retrieverdag) faktisk bedømte de få brugstyper der var oppe enddog meget pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender du Steffen???

 

Men ja, Susi som hun hedder i daglig tale :mrgreen:

 

Og ja - jeg aner intet om jagt.... synes det er vanvittigt spændende og ville gerne have jagttegn, men kan seriøst ikke ramme noget som helst :megaked: Ikke af sentimentale årsager, men fordi jeg simpelthen ikke kan.... :mrgreen:

 

Kender ham ikke, men er stødt på ham og kræet en gang elelr 2 :blink:

 

Ork. Jeg egner mig ikek til hagljagt.

Riffeljagt derimod!! Men nu er jeg jo også tidligere riffelinstruktør, så det burde dælme være underligt andet :lol:

 

AT jeg ikek kan ramme med hagl (og derfor ikke går på hagljagt) skyldes slet og ret at jeg ikke træner i det. Det er også noget jeg skal have fulgt op på engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ham ikke, men er stødt på ham og kræet en gang elelr 2 :blink:

 

Ork. Jeg egner mig ikek til hagljagt.

Riffeljagt derimod!! Men nu er jeg jo også tidligere riffelinstruktør, så det burde dælme være underligt andet :lol:

 

AT jeg ikek kan ramme med hagl (og derfor ikke går på hagljagt) skyldes slet og ret at jeg ikke træner i det. Det er også noget jeg skal have fulgt op på engang.

 

Altså jeg kan ikke ramme med en vandpistol :lol::lol::lol: Virkelig! Forstår overhovedet ikke sigte-konceptet...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt at folk her inde tror jeg er fortaler for Millan, det er jeg ikke, jeg er bare ikke så forarget som andre, jeg har trods alt set hunde få samme behandling af danskere på danske træningspladser:(

 

Dogtown ser rigtig fornuftigt ud, og de får bestemt :5up: af mig :-D

 

Markering: Og dette godkendes nu via udsendelserne med Millan.

 

Vi bliver konstant banket tilbage til hierakitanken.

 

Bare tag aussien som satte forbenene op på sin ejeres skød da hun græd, for at slikke hende i ansigtet, det blev tolket som dominans.

Hunden "fornemmede ejeren var svag" og derfor greb han chancen.

Ifølge Millan

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...